//

En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)?

En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Ik wilde graag van jullie weten hoe de iPhone 6s (Plus) bevalt. En eigenlijk helemaal van degene die zijn overgestapt van een 6 naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-15, 10:23
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard En hoe bevalt de iPhone 6s (Plus)?

Hi,

Ik wilde graag van jullie weten hoe de iPhone 6s (Plus) bevalt.
En eigenlijk helemaal van degene die zijn overgestapt van een 6 naar een 6s.

Ik bezit zelf een 6 en vraag me af of het het waard is om over te stappen of om nog even te wachten.

Hoor graag jullie bevindingen (van de gelukkige die hem al in bezit hebben)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-15, 10:38
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik denk dat het enige direct merkbare verschil de 3D touch zal zijn. Voor de rest mis je niet veel 😄
  #3  
Oud 26-09-15, 10:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
En eigenlijk helemaal van degene die zijn overgestapt van een 6 naar een 6s.
De iPhone 6s is duidelijk sneller dan de iPhone 6. Zeker met zware apps met heel veel rekenwerk zoals Star Walk 2. Day One met een héél grote database werkt ook duidelijk sneller. Met Wappie en Feesboek zal men niet veel verschil merken (vermoed ik).

Touch ID schijnt ook iets vinniger te zijn. Ga morgen mijn eigen apps eens testen en kijken wat die er van bakken.

PS:
De iPhone 6s draait hier wel op iOS 9.1 Beta 2.
  #4  
Oud 26-09-15, 10:47
rondarts rondarts is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Ben gisteren overgestapt van een iPhone 6 naar een 6s. Tja, wat moet ik er van zeggen. Grotere veranderingen zijn er sowieso niet. Het toestel is snel, maar (nog) niet merkbaar sneller als de iPhone 6. 3D-touch is leuk, maar vraag me af of het in de praktijk veel gebruik zal gaan worden. Zelf denk ik van niet. Enige merkbare verschil is de frontcamera, die is duidelijk verbeterd.

Ik zie het absoluut niet als een must om over te stappen.
  #5  
Oud 26-09-15, 10:59
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Mooi bij je 6 blijven, 6S is loodzwaar. Gaat me nu al tegen staan.
  #6  
Oud 26-09-15, 10:59
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Dat is al een begin qua reacties 😊.. Ik dacht zelf ook dat het grootste verschil de camera, 3D touch en de snellere processor zijn.. Dat zijn naar mijn mening ook wel de voornaamste verbeterpunten als ik het niet mis heb.

Wat vinden jullie? Je heb tegenwoordig toch wel minimaal 64 Gb qua opslag nodig of niet.. Met 16 Gb is je iPhone zo vol.. Helemaal als je 4k mocht gaan filmen..
  #7  
Oud 26-09-15, 11:02
rondarts rondarts is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Dat is al een begin qua reacties 😊.. Ik dacht zelf ook dat het grootste verschil de camera, 3D touch en de snellere processor zijn.. Dat zijn naar mijn mening ook wel de voornaamste verbeterpunten als ik het niet mis heb.

Wat vinden jullie? Je heb tegenwoordig toch wel minimaal 64 Gb qua opslag nodig of niet.. Met 16 Gb is je iPhone zo vol.. Helemaal als je 4k mocht gaan filmen..

Gisteren zeiden ze op de Duitse radio: "Het kopen van een iPhone 6s 16GB is zoals het kopen van een Ferrari met een 2 liter tank".
  #8  
Oud 26-09-15, 11:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Je heb tegenwoordig toch wel minimaal 64 Gb qua opslag nodig of niet.. Met 16 Gb is je iPhone zo vol..
Dat hangt er allemaal van af. Mijn vrouw heeft met 16 GB meer dan voldoende en heeft dus een iPhone 6s Plus 16 GB gekocht. Ik heb amper genoeg met 128 GB.
  #9  
Oud 26-09-15, 11:11
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rondarts Bekijk bericht
Gisteren zeiden ze op de Duitse radio: "Het kopen van een iPhone 6s 16GB is zoals het kopen van een Ferrari met een 2 liter tank".
Hahaha, ja zo kan je het ook beschrijven, tja net wat Timosha zegt, de een heeft aan 16Gb genoeg en de ander bij lange na niet..
Heb zelf altijd 16Gb gehad, maar ga bij de volgende iPhone toch echt over naar minimaal 64Gb.

Ben benieuwd wanneer de 6s in Nederland wordt gelanceerd, zal naar alle waarschijnlijkheid 2 oktober zijn?
  #10  
Oud 26-09-15, 12:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mijn ervaringen tot nu toe en er zullen voor sommige mensen zeker ook een aantal nuttige tips denk ik bijstaan;

De iPhone 6s plus is iets zwaarder tegenover zijn voorganger maar ik heb daar werkelijk geene last van. Verwaarloosbaar wat mij betreft. Ik vind dat je zo tenminste het gevoel hebt dat je echt een goede smartphone in je handen hebt, waar voor je geld . Zeker niks op tegen.

1ste ervaringen: toestel is retesnel, sneller dan de 6 en een stuk sneller dan dat bv je van de 5s naar de 6 ging.
Apps enzo opent die zeer snel vindk. Je merkt het vooral bij de zwaardere zaken hoor dat het toestel veel sneller is maar echt veel sneller. Bij lichte zaken merk je dat natuurlijk veel minder. Lees Timosha post nr 3, ik geef hem volledig gelijk in.

De vingerscanner is ook nog beter geworden, hier werkt die top en ik mag er bijna niet aankomen haha en dat spel springt open . Ze hebben daar duidelijk aan gewerkt, veel gevoeliger. Met een natte vinger (bv als je net uit de douche ofzo komt) heb ik het nog niet getest.

Dienen adblocker die ik heb. Als je naar clint.be site gaat daar zie ik de reclame niet meer, super. Ik heb er ondertussen nog eens eentje aangeschaft haah. Maar mits je een goeie hebt werkt het wel in safari, mooi meegenomen vind ik.

Je moet wel het volgende doen als de app is geinstalleerd; instellingen-safari-materiaalblokkeringen en daar dan aanzetten, dan pas werkt de adblocker.

https://itunes.apple.com/be/app/crys...7308?l=nl&mt=8

https://itunes.apple.com/be/app/puri...6203?l=nl&mt=8

Batterijduur doet het op het 1ste zicht het hier evengoed te doen als zijn voorganger maar dat ga ik maar 100% weten binnen enkele dagen maar ik haalde gisteren alvast een goede batterijduur.

Mijn hoes via de Apple site gekocht 6S plus midnightblue is dik oke en mijn glasprotector via bol.com gekocht van 15 tal euro van 0,26mm dik is ook goed en dit was een glasprotector voor de iPhone 6 plus, werkt uiteraard ook voor de 6s plus en ja force touch werkt er ook mee.

De force touch werkt maar of ik dat effectief veel zal gebruiken? De tijd zal het uitwijzen.
Alleen zijn er nog veel apps en andere zaken die helaas nog niet met force touch werken.

Een tip als je de force touch wat lager wil zetten; settings > General > Accessibility > 3D Touch.

Foto's trekken is ook (ietske) mooier dan de 8mp camera.
Filmen 4K nog niet gedaan. Ik heb ook niks van 4K staan om eens te bekijken wat dat geeft, tzal bij een maat eens te testen zijn die een 4K tv heeft.

En dan heb je nog andere handigheidjes die fun zijn .
Ik ben bv op safari bezig aant surfen, ik krijg berichtjen van ene, ik ga naar dat berichtje dan en linksboven staat er datk terug naar safari kan gaan, echt top. Uiteraard zit dit ook op de iPhone 6 e dit, dat is via ios9 maar voor wie het nog niet zou opgevallen zijn ;-).

ps; als de apps zeer traaaaag updaten dat ligt niet aan uw iPhone. Het duurd hier een eeuwigheid bij mij eer apps volledig geupdated zijn, denk Apple mee een probleempke ofzo zit.

Als je wil zien hoe je verbruik is moede naar uw instellingen app gaan en dan batterij tikken, onderaan gaan dan, daar staat het.
  #11  
Oud 26-09-15, 14:06
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik moet wennen aan de naam 6S Plus, ik lees het steeds als 65-Plus...

Zal mijn leeftijd wel zijn!
  #12  
Oud 26-09-15, 15:58
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Als je jezelf de vraag moet stellen of de upgrade het waard is, dan is het beter dat je het niet doet.

De upgrade tussen 1 toestel is het zelden 'waard'... Voor de echte 'freaks' en 'fanboys' is het gewoon een jaarlijkse gewoonte.
  #13  
Oud 26-09-15, 22:56
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ik ben van de 6-plus naar de 6s-plus gegaan en voor mij is het een wereld van verschil. De 6s voelt gewoon snappy aan. Alles reageert soepel en snel. Ik heb de 6 er nog eens naast gehouden en daar reageert alles wat trager. Voor mij is dit definitief de moeite waard geweest. En idd, TouchID is supersnel geworden. Simpelweg op de homeknop klikken en de duim loslaten is al genoeg om het apparaat te unlocken. 3DTouch ben ik nog even mee aan het wennen. Kwestie van in je eigen 'workflow' integreren denk ik.
  #14  
Oud 27-09-15, 00:24
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

T kriebelt toch wel bij me om er toch een te kopen
  #15  
Oud 27-09-15, 07:56
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik twijfel tussen de 6s en 6s plus. Heb op dit moment een 5s. Zou de plus voornamelijk voor de betere camera, het mooiere scherm en de wat grotere accu willen hebben.
  #16  
Oud 27-09-15, 08:06
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

@rsnhakan

Dat is dan wel in 1 keer een hele grote stap vooruit van een 4 inch scherm naar een 5,5 inch..😊.. Maar goed ik zou de stap vanaf een 5s sowieso maken als ik jou was..
  #17  
Oud 27-09-15, 11:21
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Ik ben vooral benieuwd naar de batterij duur en vooral naar de screen on tijd want je kan wel uren lang stand by staan maar het gaat mij om het daadwerkelijke verbruik.
Veel ervaringen zullen er nog niet zijn maar toch volg ik het op de voet!
  #18  
Oud 27-09-15, 12:09
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Ben ook wel benieuwd wanner de providers in Nederland zullen starten met het plaatsen van pre-orders..
  #19  
Oud 27-09-15, 12:23
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
@rsnhakan

Dat is dan wel in 1 keer een hele grote stap vooruit van een 4 inch scherm naar een 5,5 inch..😊.. Maar goed ik zou de stap vanaf een 5s sowieso maken als ik jou was..
Haha, mijn iPad past helaas niet in mijn zak anders zou ik die liever meenemen Zonder gein, ik heb een (luxe) dilemma.
  #20  
Oud 27-09-15, 13:46
MLVC MLVC is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 55
Standaard

Ik ben van de 5s naar de 6s Plus gegaan, en was snel aan de grootte gewend hoor. Wat een geweldige telefoon ook!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
He Pa bevalt je iPad? KvdS iPad algemeen 4 29-04-12 08:55
Hoe bevalt Mbox Mail voor ipad? chicago iPad algemeen 11 25-06-11 12:19
En?? Hoe bevalt de iPhone 4?? milan13 iPhone algemeen 384 06-04-11 12:05
Hoe bevalt je nieuwe net ontvangen Iphone 4? Emper Orange 5 07-08-10 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.