iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Trage app downloads iPhone 6S Plus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167704-trage-app-downloads-iphone-6s-plus.html)

Racingboy 26-09-15 18:11

Trage app downloads iPhone 6S Plus
 
Ik heb een probleem met de apps en m'n iPhone 6S
Gisteren de back-up van mijn iPhone 6 op de 6S gezet. Dit ging vrij vlot en de apps begonnen te laden. Het duurde al langer dan normaal, maar heb het een nacht laten bijwerken. Deze ochtend stond ik op en de apps waren nog niet allemaal gedownload.

iPhone terug gereset en begonnen zonder back-up terug te zetten. De begin configuratie doorlopen en wil mijn apps installeren maar het downloaden gaat nog steeds heel traag. Zowel op Wi-Fi of 4G duurt het makkelijk een uur om een app van 50mb te downloaden. Als je verschillende apps wil downloaden, zie je het helemaal niet meer vooruit gaan.

Alle andere functies werken perfect. Op het internet surfen gaat zeer snel, dus ik vermoed niet dat het niet licht aan mijn internetverbinding.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Edit: blijkbaar zijn de app downloads nu op al mijn apparaten zeer traag. Ik vermoed dat het dus iets te maken heeft met mijn Apple id?

Guest-20180925190238 26-09-15 18:20

Configureer voor een test eens de DNS servers van OpenDNS in de router:

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...eem-apple.html

Na de configuratie de Mac/PC herstarten om de DNS cache leeg te maken.

Pdrke 26-09-15 18:20

Hier hetzelde met iphone 6 en ipad air 2, beide ios9. Heb op andere fora gezien dat nog mensen het probleem hebben.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2015 om 17:21 ----------

En daarnet eens geprobeerd via itunes op pc, zelfde probleem.

Racingboy 26-09-15 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1007403)
Configureer voor een test eens de DNS servers van OpenDNS in de router:

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...eem-apple.html

Na de configuratie de Mac/PC herstarten om de DNS cache leeg te maken.

Ook geprobeerd, maar dit lijkt niet te helpen. Apps blijven tergend langzaam downloaden.
Zelfs als ik op 4G met goede ontvangst blijft het heel traag gaan.

Guest-20180925190238 26-09-15 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy (Bericht 1007408)
Zelfs als ik op 4G met goede ontvangst blijft het heel traag gaan.

OK. Op 4G gebruik je de DNS servers van de mobiele provider. Dan zal het wel aan iets anders liggen.

apotheosis 26-09-15 18:58

Als ik via de 6s plus een update doe voor een app= retetraag gaat dat. Das niet op de normale snelheid. Denk dat Apple mss mee een probleempke zal zitten? Want normaal ga een app updaten zeker een kleine zeer snel en nu ist een slak.

Racingboy 26-09-15 19:15

Het vreemde is dat de iPhone 6S van mijn vrouw geen problemen heeft. Deze haalt de apps gewoon binnen aan normale snelheid...

Dan zullen we maar enkele dagen afwachten en hopen dat het probleem zich vanzelf oplost.

Pascal717 26-09-15 19:45

Hier op ieder apparaat last van, lijkt me bij Apple zelf te liggen. Voor het IOS9.0.1 losse bestand duurt dat voor 2GB in de iTunes Store meer dan 10u. Daar ga ik niet aan beginnen. Dat is hier is hier al een paar dagen.

flappah 26-09-15 23:50

10 uur??? Als het aan Apple zou liggen zou toch iedereen er last van moeten hebben en ik heb vanavond nog de volledige 9.0.1 gedownload. 23 minuten.

Blazez 27-09-15 00:01

De iOS update in 10 uur ken ik alleen maar van de avond van de launch. En dan alleen van het UPC/Ziggo netwerk. De oplossing dan is inderdaad (bij mij) het aanpassen van de DNS.
Geen gebruik maken van de UPC?Ziggo dns maar die van Google of OpenDNS

Guest-20180925190238 27-09-15 09:58

Ik dacht ook in eerste instantie aan een DNS probleem. Ziggo/UPC is een zusje van Telenet (België). Beiden zijn onderdeel van Liberty Global. En die volidioot die vroeger CTO van UPC was is nu CTO van Telenet.

Racingboy 27-09-15 10:20

Het probleem lijkt opgelost sinds deze ochtend. Apps downloaden terug zoals het hoort.

apotheosis 28-09-15 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy (Bericht 1007470)
Het probleem lijkt opgelost sinds deze ochtend. Apps downloaden terug zoals het hoort.

Vandaag ging het snel in de vooravond en nu opeens weer nimmer?

pfpf, steekt tegen.

Wat is er aan de hand?

XIII 30-09-15 20:14

En opnieuw werken de ipsw.me links voor mij niet (nu iOS 9.0.2)

Voorbeeld: https://a248.e.akamai.net/7/248/51/2...2_Restore.ipsw

Kunnen andere (niet-)Ziggo klanten dit wel downloaden?

(ik gebruik GEEN Ziggo DNS)

Popsie 30-09-15 20:19

Ik zie dat het bijna allemaal Belgische reacties zijn ivm het traag downloaden uit de App Store. Zijn jullie soms bij Proximus ? Want daar ligt het probleem. Daar zijn al verschillende draden over te vinden op het www, en Proximus zou aan een oplossing werken. Maar het is duidelijk dat ze op de piekuren ergens foefelen met de downloadsnelheid voor de Apps.

apotheosis 30-09-15 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 1007983)
Ik zie dat het bijna allemaal Belgische reacties zijn ivm het traag downloaden uit de App Store. Zijn jullie soms bij Proximus ? Want daar ligt het probleem. Daar zijn al verschillende draden over te vinden op het www, en Proximus zou aan een oplossing werken. Maar het is duidelijk dat ze op de piekuren ergens foefelen met de downloadsnelheid voor de Apps.

Tis nu wel oke ; ik heb het net getest op een telenet en proximus netwerk.
De apps downloaden gaan terug zoals het hoort.

Popsie 30-09-15 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 1007999)
Tis nu wel oke ; ik heb het net getest op een telenet en proximus netwerk.
De apps downloaden gaan terug zoals het hoort.

Dan hebben ze woord gehouden en voor een oplossing gezorgd. :-)

XIII 30-09-15 21:17

Ziggo bakt er nog steeds niet veel van.

Ondanks een 120 Mbps verbinding in ruim een half uur pas een halve gigabyte binnen van de 6GB grote El Capitan installer...

Aangezien het een MAS download is, is er vast geen directe link die ik op een PC kan met een downloadmanager met meerdere streams tegelijk kan downloaden :(

XIII 30-09-15 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1007982)
En opnieuw werken de ipsw.me links voor mij niet (nu iOS 9.0.2)

Voorbeeld: https://a248.e.akamai.net/7/248/51/2...2_Restore.ipsw

Kunnen andere (niet-)Ziggo klanten dit wel downloaden?

(ik gebruik GEEN Ziggo DNS)

Dat bleek dus niet aan Ziggo te liggen, maar aan de EFF "HTTPS Everywhere" extensie voor Firefox:

https://trac.torproject.org/projects/tor/ticket/13777

(met "http" ipv "https" protocol kan ik ze wel downloaden)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1008004)
Ziggo bakt er nog steeds niet veel van.

Ondanks een 120 Mbps verbinding in ruim een half uur pas een halve gigabyte binnen van de 6GB grote El Capitan installer...

En ook hier is het nog even twijfelachtig of het wel aan Ziggo ligt; na een reset van mijn router was de 6 GB in een paar minuten volledig binnen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.