//

Dataverbruik 3g Algemeen/General

Dataverbruik 3g Algemeen/General discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tot mijn schrik kreeg ik halverwege de maand ineens een bericht van mijn provider dat ik bijna door mijn datategoed heen was. Dat is me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-15, 09:46
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard Dataverbruik 3g Algemeen/General

Tot mijn schrik kreeg ik halverwege de maand ineens een bericht van mijn provider dat ik bijna door mijn datategoed heen was. Dat is me in al die jaren nog nooit gebeurd.
Zelfs in maanden waar ik dagelijks Waze gebruikte, soms nog podcasts en vele andere dingen overdag gebruikte, ben ik nog nooit door mijn data heen gegaan. Dus ook nog nooit echt in de gaten gehouden.
Maargoed ik had op dat moment nog zo'n 300MB op voorraad.
Dus zuinig aan gedaan, geen waze etc.

Maar toch een melding dat ik 100% door miojn data heen was. Ik had bij die 300MB mijn tellers op 0 gezet, dus zo kon ik mooi kijken wát dan die data verbruikt had.
Overal normale waarden, maar bij System Sertvices --> General staat dat hij 188MB gebruikt heeft.
Dat zijn dus geen updates/siri/kaarten apps/app updates etcetc etc.
Die staan allemaal apart genoemd.

Wie o wie weet welke data over mobiele data er in hemelsnaam onder "general (algemeen)" gezet wordt ??

Edit: net gezien op macrumours, dat meer mensen dit ervaren sinds iOS9 . . . ik dus ook sinds dat ik iOS9 er op gezet heb.
http://forums.macrumors.com/threads/...usage.1917769/

Laatst gewijzigd door Blazez; 28-09-15 om 09:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-15, 10:38
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik denk dat jij je iPhone moet herstellen naar fabrieksinstellingen. Het liefst in dfu mode. Je kunt proberen om een reservekopie terug te zetten. Als het probleem daarmee nog niet is opgelost kun je het proberen zonder reservekopie.

Ik ga er van uit dat je Wi-Fi assist, noodmeldingen ed uit hebt staan?
  #3  
Oud 28-09-15, 10:42
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Wi-Fi assist wordt niet ondersteund op de 4s. dat kan het dus niet zijn. Ik heb er wel over gedacht om terug te gaan naar iOS8.4.1, dat ook gedaan, maar toen kwam ik er achter dat mijn iOS9 backup natuurlijk niet op een iOS8 toestel gezet kon worden. En om nou de hele telefoon weer opnieuw te gaan configureren, daar zie/zag ik wel flink tegenop.
Dus DFU gedaan, weer iOS9 er op gezet en een backup terug gezet.
Helaas kan ik het pas volgende maand testen omdat mijn complete bundel er al doorgejaagd is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad general.plist Shaquille iPad algemeen 0 26-02-11 11:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.