iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe maak ik ruimte voor nieuwe foto's? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167790-maak-ruimte-voor-nieuwe-foto-s.html)

Sophie00 28-09-15 20:31

Hoe maak ik ruimte voor nieuwe foto's?
 
Beste lezer

Binnenkort ga ik een lange reis maken en ik heb de fout gemaakt te kiezen voor een iPhone 6 met 16gb geheugen. Oftewel deze is altijd zo vol. Zeker met een paar offline cd's van Apple Music.

Nu zoek ik een app dat als ik in een hotel ben (Wi-Fi) mijn foto's kan uploaden die ik tijdens mijn vakantie heb gemaakt.

Wat ik tot nu toe lees en zoek kan ik wel een back up maken. Maar ik wil de foto's feitelijk van mijn iphone halen en 'ergens' plaatsen. Dus niet enkel een back up. Een laptop meenemen is geen optie.

Iemand goede tips? Of misschien zie ik ergens iets over het hoofd. Heb al flink gezocht maar kan het niet vinden.....

Fotostream of iCloud kan ook niet, als ik ze verwijder op mijn phone zijn ze daar ook weg.

Dank alvast!

Otje82 28-09-15 20:46

Dropbox gebruiken.

Sophie00 28-09-15 20:48

Die verwijderd toch ook de foto's en is maar 2 gb max?
Heb al een iCloud abbo en vind het zonde om er nog 1 te nemen op Dropbox. Zou er geen ander alternatief zijn?

Kolsteing 28-09-15 21:15

Google Foto's en Mega. Bij beiden kan je kiezen voor automatisch uploaden als je de beschikking hebt over Wi-Fi

milan13 28-09-15 21:28

Parallels Acces of Presence

Met Acces kan je je genomen foto's zo op je computer thuis zetten en dus verwijderen van je iPhone.
Je kan ze vervolgens ook weer benaderen via de app Acces. Voorwaarde is wel dat je computer thuis aan staat.

Het is wel een betaalde app, maar ideaal.. Je kan ook gewoon je computer en alle programma's op je thuiscomputer gebruiken/besturen.

Dus in principe hoeven je foto's nooit opslagruimte in beslag te nemen.

Otje82 28-09-15 21:39

Misschien one drive van Microsoft.

XIII 28-09-15 23:56

Een externe harde schijf met (lokaal) Wi-Fi wellicht?

Dan heb je geen internet nodig.

Freeltd 29-09-15 13:45

Ik heb ook nog One Drive en kreeg destijds 15gb en op dat moment er nog 15gb bij. Dus 30gb, maar gebruik het enkel voor wat documenten omdat dit prettiger werkt met mappen.

Maar ik heb altijd zo het gevoel dat de mensen niet goed snappen hoe de photo-app in mekaar zit. Verdiep je daar eens in. De foto's moet je helemaal niet vewijderen van je iphone. Hij gaat de foto's in iCloud zetten en daarna automatisch in origineel formaat van je iphone wissen. De foto die je achteraf nog op de iphone ziet, is een geoptimaliseerde versie van een paar kb ipv MB's. Pas als je Wi-Fi hebt en op die foto klikt, dan zie je dat er een klokje begint te lopen en hij die foto in groot formaat upload.

Ik heb hierdoor toegang tot 35 GB foto's dat op de iPhone iets van 3gb in beslag neemt. Ik vermoed omdat ik een 64gb heb. Als je maar een 16gb hebt, vermoed ik dat hij de foto's nog kleiner gaat maken om ruimte te besparen. Eens thuis staan al de foto's mooi op Icloud in origineel formaat en kun je ermee doen wat je wilt.

Bij mij zelf worden de originelen bewaard op iCloud en op mijn iMac. Maar je kan er voor kiezen om enkel en alleen origineel te bewaren op iCloud.

En als dat te ingewikkeld is, neem dan One Drive. Die heeft het meeste ruimte.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.