iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [FW 2.0] contra FW 1.14 extra's en zaken die een tweak nodig hebben (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16782-fw-2-0-contra-fw-1-14-extra-s-zaken-tweak-nodig-hebben.html)

MCNO 20-07-08 14:23

[FW 2.0] contra FW 1.14 extra's en zaken die een tweak nodig hebben
 
OK, je draait nu FW 2.0 en dan merk je dat FW 1.14 eigenlijk wel lekker getweaked was.
Een aantal oude irritaties komen terug, sommigen zijn wel toegevoegd, zo merkte ik.

Een - betekend dan ook ontbreekt nog, een + toegevoegde functie.

- Pop up als je belt, (doorschakelen actief => sluit)
- Edge aan of uit zetten (Bossprefs)
- Telefoon historie kan nog steeds niet per item worden aangepast
- Spellingscontrole werkt maar kan niet uitgezet worden
- Agenda punt toevoegen, zou ik graag óók willen dat ie in adresboek naar een contact zoekt..

+ Contacten zijn direct benaderbaar
+ Contacten van je sim kaart laden werkt (en snel ook)

Bossprefs voor FW 1.20 is net uitgekomen, 23-7-2008

segers909 20-07-08 14:46

Ik wil ook de mogelijkheid om je contacten te kopieren! :)

matthijst 20-07-08 15:16

Nummerformattering, als je naar 0800-0400 belt, maakt ie daar iets vaag van. Wil gewoon weer 1 grote rij aan nummers, desnoods met 06-, of 020-, of 0344-

Dien 20-07-08 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 147539)
Nummerformattering, als je naar 0800-0400 belt, maakt ie daar iets vaag van. Wil gewoon weer 1 grote rij aan nummers, desnoods met 06-, of 020-, of 0344-

Als je je 2.0 iPhone in het nederlands zet, dan staan de nummers netjes naast elkaar.

Maar dan moet je wel nederlands willen hebben op je iPhone ;)
Ik heb het tijdelijk zo gedaan, tot er een fix voor is..dan zet ik hem weer in het engels.

matthijst 20-07-08 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 147686)
Als je je 2.0 iPhone in het nederlands zet, dan staan de nummers netjes naast elkaar.

Maar dan moet je wel nederlands willen hebben op je iPhone ;)
Ik heb het tijdelijk zo gedaan, tot er een fix voor is..dan zet ik hem weer in het engels.

Hmm, ik krijg:
(080) 004-00
(061)222-3333

edit: vaag, hij stond wel op Nederlands. Nog een keer selecteren en probleem opgelost :D



Die callforwarding popup kan je nog steeds aanpassen in:
/System/Library/Carrier Bundles/Unknown.bundle/

MP3-junky 20-07-08 16:41

Inderdaad, die call fowarding message en het niet uit kunnen zetten van de spellingscontrole doet me denken aan "vroeger" , versie 1.1.1. Het geeft wel een beetje het gevoel van "terug bij af" (een beetje maar hoor)

Wat mij net opviel is dat bij het draaien van de phone in Safari, het beeld haperiger opbouwt dan voorheen. Met foto's gaat het wel soepel.

iemand anders dit ook?

satria 20-07-08 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 147730)
Hmm, ik krijg:
(080) 004-00
(061)222-3333

edit: vaag, hij stond wel op Nederlands. Nog een keer selecteren en probleem opgelost :D



Die callforwarding popup kan je nog steeds aanpassen in:
/System/Library/Carrier Bundles/Unknown.bundle/

Hoe zet je die uit dan ??

matthijst 20-07-08 17:40

1 Bijlage(n)
carrier.plist uit de bijlage met SSH uploaden naar je iPhone, naar bovengenoemde directory :)

Nog steeds deze aanpassing:

<key>ShowCallForwarded</key>
<true/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<true/>

Verander in:

<key>ShowCallForwarded</key>
<false/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<false/>

satria 20-07-08 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 147904)
carrier.plist uit de bijlage met SSH uploaden naar je iPhone, naar bovengenoemde directory :)

Nog steeds deze aanpassing:

<key>ShowCallForwarded</key>
<true/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<true/>

Verander in:

<key>ShowCallForwarded</key>
<false/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<false/>

aha, onwijs bedankt, ik loop net op 2.0, nu maar hopen op een installer 4.

RESPECT

matthijst 20-07-08 18:00

Inderdaad. Installer 4 zou helpen :D

MCNO 20-07-08 19:36

THX matthijst, na het overzetten even rebooten en you saved the day :)

Freek 20-07-08 21:14

1 Bijlage(n)
In de bijlage een door mij gemodificeerd UIPhoneformats bestand waarmee je tenminste een echt goede nederlandse nummerweergave krijgt.

Vervang het originele bestand (wel even een backup maken!) in System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats/

even via SSH door het bijgevoegde bestand.

Je krijgt dan te zien bijvoorbeeld:

(06) 1234 5678
(010) 123 4567
enz.

Niet vergeten even de iPhone te rebooten om de wijzigingen door te voeren.

ArB 20-07-08 21:18

Ik zal me zeer binnenkort wel verdiepen in cydia en deze packages gaan aanbieden via ifoneguide.nl

Meer nieuws volgt.... :)

iScorpio 20-07-08 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 148295)
Ik zal me zeer binnenkort wel verdiepen in cydia en deze packages gaan aanbieden via ifoneguide.nl

Meer nieuws volgt.... :)

Ik kan al bijna niet meer wachten ;)

juulie 20-07-08 22:42

hmm ben ik de enige hier die geen valk forwarding krijgt?
Ook mijn nummer weergave is goed

SO89 20-07-08 22:44

Enorm bedankt Freek en matthijst!

CadmanF 20-07-08 22:56

Graag voor mij ook die irri Call Forwarding en ook een manier om niet gebruikte programma's zoals Klok & Aandelen te kunnen verwijderen... Met Installer werkte dat perfect... Cydia is echt 300% Bud programma...:mad:

vriesfde 20-07-08 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juulie (Bericht 148419)
hmm ben ik de enige hier die geen valk forwarding krijgt?
Ook mijn nummer weergave is goed

He ik ook, geen call forwarding en goede nummer weergave.
Draai op de Michaels custom fw image, taal engels, landinstelling NL en mijn operator is tMobile.
Mischien komt dat door het laatste + het feit dat ik door iTunes operator instelling aangeboden kreeg?

deuxani 21-07-08 00:05

Is het nou ook zo dat je YouTube niet kan gebruiken over GPRS? Op 1.1.4 had je daarvoor een fix, maar heeft Apple dit zelf nu toegestaan in 2.0?

MCNO 21-07-08 00:08

@Vriesfde, goed dat je dit meldt, ik heb (besef ik me net) de aangepaste fw die pwnage gemaakt heeft erop gezet.

vriesfde 21-07-08 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 148586)
@Vriesfde, goed dat je dit meldt, ik heb (besef ik me net) de aangepaste fw die pwnage gemaakt heeft erop gezet.

Denk zelf dat het eerder met mijn provider tMobile, en de provider setings te maken heeft.......maar wie weet. Probeer anders de custom van Michael eens:rolleyes:

peer-peer 21-07-08 13:28

Hoi Freek,
Ikben een beginneling ik weet nie wat je bedoelt metn de bijlage een door mij gemodificeerd UIPhoneformats bestand waarmee je tenminste een echt goede nederlandse nummerweergave krijgt.

Vervang het originele bestand (wel even een backup maken!) in System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats/

even via SSH door het bijgevoegde bestand.

Je krijgt dan te zien bijvoorbeeld:

(06) 1234 5678
(010) 123 4567
enz.

Freek 21-07-08 14:35

Peer-peer, probeer - als je het niet begrijpt - wat informatie te vinden over SSH en de mogelijkheden om in de bestanden van je iPhone te komen door de WIKI van deze site te lezen.

Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Cyberduck, kies SSH, voer het IP adres van je iPhone in, username = root en wachtwoord = alpine. Zorg wel dat je OpenSSH op je iPhone hebt staan.

Dan naar de juiste map navigeren en het bestand vervangen.

croiman 21-07-08 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 147384)
OK, je draait nu FW 2.0 en dan merk je dat FW 1.14 eigenlijk wel lekker getweaked was.
Een aantal oude irritaties komen terug, sommigen zijn wel toegevoegd, zo merkte ik.

Een - betekend dan ook ontbreekt nog, een + toegevoegde functie.

- Pop up als je belt, (doorschakelen actief => sluit)
- Edge aan of uit zetten (Bossprefs)
Zal er binnenkort wel zijn
- Telefoon historie kan nog steeds niet per item worden aangepast
iLog of andere zullen nog onwikkeld worden.
- Spellingscontrole werkt maar kan niet uitgezet worden
Tijd voor mij om aan advanced Preferences te beginnen
- Agenda punt toevoegen, zou ik graag óók willen dat ie in adresboek naar een contact zoekt..

+ Contacten zijn direct benaderbaar
+ Contacten van je sim kaart laden werkt (en snel ook)
Geen Simport meer nodig?? Handig

Iedere nieuwe firmware heeft zijn goede en slechte puntjes, sommige kunnen we zelf aanpassen.

MCNO 21-07-08 18:35

Toevoeging:

- Standaard apps zoals sms, agenda en contacten hebben veel tijd nodig om op te starten

Binke 22-07-08 00:02

Weet iemand waarom ik op 2.0 twee keer addressbook.sqlitedb aantref in:
private/var/mobile/library/Addressbook en
private/var/root/library/Addressbook
en welke wordt gebruikt?
dit was het enige deel in het forum met contacten er in vandaar mijn hier geposte vraag.
8gb van 1.1.4 naar 2.0 windows

ControlSje 22-07-08 01:11

/private/var/mobile/Library/Addressbook is degene die gebruikt wordt/. Dit kun je controleren door een nieuw contact aan te maken en te kijken welke van de twee gewijzigd wordt ;)

King1987 22-07-08 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 149433)
Toevoeging:

- Standaard apps zoals sms, agenda en contacten hebben veel tijd nodig om op te starten

deed mijn iphone ook, maar na een keer opnieuw opstarten van de iphone ging het allemaal un stuk vlotter, en hoe vaker je het gebruikt hoe sneller hij het oppakt is mijn ervaring..:o

Binke 22-07-08 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 149792)
/private/var/mobile/Library/Addressbook is degene die gebruikt wordt/. Dit kun je controleren door een nieuw contact aan te maken en te kijken welke van de twee gewijzigd wordt ;)

dank,
Had ik ook kunnen bedenken, was al laat :)
maar waarom 2??
Maar wat ik niet snap is dat ik in de contacten via telefoon menu geen gegevens heb en via contacten op het springboard wel.
heb geprobeerd de gegevens van mijn 1.1.4 (voor dagelijks gebruik) via ssh naar mijn 2.0 (voor gepiel en uitproberen) te kopieren, das kennelijk niet goed gegaan. vanmiddag maar weer rommelen.

luca333 22-07-08 12:22

ik heb een eigen firmware (via de simple mode van pwnage gemaakt) een vaag genoeg heeft hij vrijwel alle tweaks nog die ik in 1.1.4 erop had gezet. Zoals "doorschakelen actief" niet in beeld en een goeie nummerweergave. Het raarste vindt ik nog dat na de update naar 2.0 ik nog steeds de batterijweergave kan veranderen in procenten! maar je hoort mij niet klagen. :P

Sluuz 23-07-08 13:32

Ik heb iets soortgelijks. Na de overstap naar 2.0, kan ik mijn achtergrond (plaatje wat je ziet in locked mode, dus niet op je homescreen) niet meer wijzigen. Hij staat vast op een plaatje van een oud theme uit Customize 2.0. Ook veranderen in de settings helpt niet.

yingie 24-07-08 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CadmanF (Bericht 148449)
Graag voor mij ook die irri Call Forwarding en ook een manier om niet gebruikte programma's zoals Klok & Aandelen te kunnen verwijderen... Met Installer werkte dat perfect... Cydia is echt 300% Bud programma...:mad:

Met Installer kon je Klok en Aandelen er ook niet afhalen, hoor, dus dat gezeur over Cydia is niet terecht. Wil je echter die twee apps eraf hebben, dan kun je via Cydia OpenSSH installeren, in je iPhone SSH-en en die apps er handmatig uit verwijderen. Ook in Cydia: installeer BossPrefs en je krijgt daar automatisch Poof.app bij, waarmee je ongewenste apps onzichtbaar kunt maken (= verwijderen van je homescreen).

tonhaarmans 25-07-08 22:52

De eerste keer dat ik FW 2.0 erop zette, is er blijkbaar iets mis gegaan. Met Cydia kon je wel programma's installeren, maar ik zag geen icons op het springboard verschijnen. Maar na een herinstallatie van FW 2.0 werkt alles prima en Cydia vind ik eigenlijk net zo goed als Installer. Inmiddels is ook BossTools uit, waardoor je meer ruimte voor programma's kunt maken. Door alleen al Ringtones en Fonts te verplaatsen had ik meer dan 115 MB extra voor programma's.

ropri 04-08-08 15:15

re
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freek (Bericht 148285)
In de bijlage een door mij gemodificeerd UIPhoneformats bestand waarmee je tenminste een echt goede nederlandse nummerweergave krijgt.

Vervang het originele bestand (wel even een backup maken!) in System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats/

even via SSH door het bijgevoegde bestand.

Je krijgt dan te zien bijvoorbeeld:

(06) 1234 5678
(010) 123 4567
enz.

Niet vergeten even de iPhone te rebooten om de wijzigingen door te voeren.

kan het zijn dat na het veranderen van de plist dat ik geen ringtones meer hoor als ik gebeld word?

Freek 04-08-08 15:25

Neen, dat kan niet hiermee te maken hebben.

dikkiedick51 10-09-08 17:52

Ik kreeg ook de melding niet weg van doorschakelen actief en heb toen na heel veel lezen op dit forum en uitproberen het programmatje om het vodafone logo te veranderen eraf gegooid.
Melding is nu weg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.