//

Databundel buitenland meteen leeg

Databundel buitenland meteen leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben regelmatig buiten Nederland en activeer altijd een databundel (KPN, voorheen Hi) van 10 euro (250mb) om op deze manier te kunnen mailen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-15, 11:09
rvhees rvhees is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 3
Standaard Databundel buitenland meteen leeg

Hallo,
Ik ben regelmatig buiten Nederland en activeer altijd een databundel (KPN, voorheen Hi) van 10 euro (250mb) om op deze manier te kunnen mailen e.d. Dit werkt altijd prima, echter was ik afgelopen weekend in Belgie en na activatie van mijn bundel was deze binnen enkele minuten "op".
Ik dacht dat dit een foutje was en heb vervolgens nogmaals een bundel geactiveerd. De MB's liepen ook hier heel snel op en ik heb toen direct roaming uitgezet en alle apps die bij dataverkeer staan weergegeven uitgezet.
Toen ik vervolgens roaming weer aanzette liep het MB verbruik gewoon door en was ook mijn tweede bundel van 250mb op.
Ik gebruik normaal gesproken minder dan 1gb per maand aan data dus het kan niet aan onverstuurde mailtjes of iets dergelijks liggen.
Iemand die weet wat ik hieraan kan doen? Het is voor mijn werk lastig om niet via mail bereikbaar te zijn...

Ik heb een Iphone 4S met iOS 8.4.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-15, 13:58
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Als je in mobiele data kijkt in je instellingen, dan kan je zien wat precies de data verbruikt.
Bijna precies dan, want bij mij ben ik zo door m'n bundel heen gegaan terwijl ik voor m'n gevoel niets deed. Bij systeem en dan algemeen had ik heel veel dataverbruik staan. En niemand die me kan vertellen was dan "algemeen is". Het zijn niet de standaard dingen, want die zijn allemaal gespecificeerd.
  #3  
Oud 30-09-15, 14:06
rvhees rvhees is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 3
Standaard

Waar zie je dit precies?
Ik neem aan bij Cellular?
Ik zie wel current period roaming en dan wat Mb's die ik kan resetten en daar onder alle apps die ik aan of uit kan zetten. In system services staat ook nog het een en ander, maar niks dat in een keer 500mb opslokt...
KPN heeft inmiddels de kosten van de data bundels terug gegeven, maar ik denk niet dat het probleem opgelost is...
  #4  
Oud 30-09-15, 14:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik bij mobile data--> system services --> generaal. Daar had ik ineens 188 mb staan terwijl m'n vrouw daar een paar kb had staan.
Ik kan het nu niet testen omdat ik mede daardoor al halverwege de maand door m'n bundel was. Normaal heb ik in een drukke maand genoeg aan iets meer dan 1gb, nu had ik op een avond ineens 1,2GB verbruikt terwijl niemand kan vertellen hoe.
Morgen weer de start van een nieuwe maand
  #5  
Oud 30-09-15, 14:20
rvhees rvhees is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 3
Standaard

Hmm, ja het vreemde bij is dat het gebeurde zodra ik roaming aanzette en terug in NL er niks aan de hand was...
  #6  
Oud 30-09-15, 20:01
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Heb je ververs apps op de achtergrond uit staan?
Dat was ooit bij mij de boosdoener in Frankrijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nu al over databundel Robpie83 Vodafone 0 02-11-12 11:35
Databundel meenemen Robpie83 Vodafone 4 04-05-12 15:14
Batterij iPhone 4 heel snel leeg, Iphone blijft niet uit, springt meteen weer aan aalbeek9 iPhone algemeen 2 06-02-12 20:08
Databundel App? Trust^ iPhone Apps 3 30-11-10 23:35
batterij meteen leeg Maverick007 iPhone algemeen 8 13-07-08 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.