//

6s vs 6s Plus

6s vs 6s Plus discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forumleden, Vanwege de grootte, kan ik maar geen keuze maken tussen 6s en de 6s Plus. Er zullen vast mensen zijn die hetzelfde 'probleem' ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-10-15, 15:02
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard 6s vs 6s Plus

Beste Forumleden,

Vanwege de grootte, kan ik maar geen keuze maken tussen 6s en de 6s Plus. Er zullen vast mensen zijn die hetzelfde 'probleem' hebben. (check: luxe ) Welke keuze zouden jullie maken en waarom? En misschien ook wel leuk om te weten, welke kleurencombi en met hoeveel geheugen zou je dan kiezen?

Ben erg benieuwd naar jullie keuzes en ervaringen.

Laatst gewijzigd door PrittStift; 04-10-15 om 15:07. Reden: spellingsfout
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-15, 15:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Kijk; alles hangt van persoon tot persoon af. Er zijn bv mensen bij die zwart nooit zouden nemen qua kleur, de meeste mensen komen niet toe met 16Gb model en voor de ene is een groter scherm beter dan het kleiner.

Ik heb het probleem ook gehad; ik had eerst een lg g3 een 5,5 inch scherm. Maar ze hadden vorig jaar int begin geene iPhone 6 plus dus ik nam de 4,7 inch de iPhone 6.
Zeer goed en leuk toestel maar ik miste al snel mijn groot scherm .

Het hangt van uzelf af; de meeste mensen die de 4,7 inch nemen is omdat zij praktisch altijd met 1 hand vast nemen en typen. Ik ben meer iemand die bijna altijd met 2 handen de iPhone vast neemt en zit te typen. Dus een groter scherm maakt niet uit als je zoals mij de phone vaak met 2 handen vastneemt.

Voordeel aan een groter scherm; meer info e, beter voor als je er eens tv mee wil kijken ofzo, beter voor youtube filmpjes ook, de 6S plus heeft ook een (iets) betere batterijduur en de 6s plus heeft een full hd scherm terwijl de iPhone 6 dit niet heeft. Voor te gamen ook wel beter op het grotere scherm. Ik heb nog vrij dikke duimen, als ik game zie ik op een kleiner scherm maar de helft vh scherm haha.

Ik ben voor groot scherm maar zijde zoals ne maat van mij iemand die de phone altijd met 1 hand vastneemt of de phone met 1 hand altijd wil vasthouden dan moede voor de 4,7 inch gaan.

Ik verkies altijd een 64GB model en deze keer heb ik silver genomen, is vind ik mooier dan space grey.
  #3  
Oud 04-10-15, 15:55
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

@apothesis
Dat is een fijne reactie, dank! 'Je vat de koe bij de horens.. ' Precies waar mijn twijfel ligt. Juist, met gamen, tv kijken, internetten en fotografie, lijkt het mij erg fijn over een groot scherm te beschikken. Echter in het dagelijks leven, over de gehele dag genomen, lijkt het me dan weer lastig zo'n grote Apple bij me te moeten dragen. Ben nl zelf gewend om de huidige iphone gewoon altijd in de broekzak te hebben. Maar, zoals de voordelen die jij aangeeft, maakt mij de keuze ook weer lastig. Mijn voorkeur gaat op het moment ook uit naar de wit/zilveren combi. Erg mooi nl, maar ook leuk om ens iets anders te hebben dan space grey. Ik maak ontzettend veel foto's dus 64GB is dan geen overbodige luxe, ik neig zelfs naar de 128GB te gaan, of zou dan overdone zijn?
  #4  
Oud 04-10-15, 16:52
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
@apothesis
maak ontzettend veel foto's dus 64GB is dan geen overbodige luxe, ik neig zelfs naar de 128GB te gaan, of zou dan overdone zijn?
Geheugen toevoegen kan niet, dus vol is vol.
Ik kies daarom altijd voor de grootste variant wat geheugen betreft. Upgraden kan niet, dus ja das een overweging
  #5  
Oud 04-10-15, 18:44
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

De 6s Plus is m.i. te zwaar. De telefoon past moeilijk/niet in je zak. Dit waren voor mij de redenen om voor de 6s te kiezen.

De 6s is een super mooi toestel en voelt zeer degelijk aan. Hij is wel merkbaar zwaarder en groter dan de 5s, maar dat is logisch.

Ik heb gekozen voor goud, omdat mijn iPad ook deze kleur heeft. Bovendien zie je eventuele krassen/vlekken veel minder snel op de witte voorkant. Zilver vind ik niet mooi. Wilde graag de Rose Gold, maar nadat ik de betreffende kleur had gezien kwam ik tot de conclusie dat het gewoon roze is. Dus nee, toch maar weer voor goud kiezen

Ik had 32GB aan opslagruimte in mijn 5s. Was net voldoende. Met 64GB zit ik aan de ruime kant. Tegenwoordig kun je veel op de Cloud opslaan (iCloud Drive, Dropbox) dus vandaar dat ik niet voor 128GB heb gekozen. Mijn iPad heb ik wel uit laten rusten met zo veel geheugen, omdat ik alle foto's en video's graag op het toestel zelf wil hebben.
  #6  
Oud 04-10-15, 19:18
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Tegenwoordig kun je veel op de Cloud opslaan (iCloud Drive, Dropbox) dus vandaar dat ik niet voor 128GB heb gekozen. Mijn iPad heb ik wel uit laten rusten met zo veel geheugen, omdat ik alle foto's en video's graag op het toestel zelf wil hebben.
Dat klopt maar je hebt niet altijd op,alle plaatsen een internet verbinding voorhanden. Bijvoorbeeld onderweg op reis. Tijdens een vlucht noem maar op.
Hangt denk ik erg af van waarvoor, waar en wanneer Je wat op wilt slaan.
  #7  
Oud 04-10-15, 19:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
@apothesis
Dat is een fijne reactie, dank! 'Je vat de koe bij de horens.. ' Precies waar mijn twijfel ligt. Juist, met gamen, tv kijken, internetten en fotografie, lijkt het mij erg fijn over een groot scherm te beschikken. Echter in het dagelijks leven, over de gehele dag genomen, lijkt het me dan weer lastig zo'n grote Apple bij me te moeten dragen. Ben nl zelf gewend om de huidige iphone gewoon altijd in de broekzak te hebben. Maar, zoals de voordelen die jij aangeeft, maakt mij de keuze ook weer lastig. Mijn voorkeur gaat op het moment ook uit naar de wit/zilveren combi. Erg mooi nl, maar ook leuk om ens iets anders te hebben dan space grey. Ik maak ontzettend veel foto's dus 64GB is dan geen overbodige luxe, ik neig zelfs naar de 128GB te gaan, of zou dan overdone zijn?
Ik draag jeans en trainingsbroeken: in al mijn broeken krijg ik de 6s plus erin.
Kem wel geene slimfit kledij haha, daarvoor ben ik te struis. In slimfit zal dat niet zo goed gaan denk ik maar de broeken ik draag zijn geen enkel probleem. Ik wil altijd broeken mee grote diepe zakken, altijd al zo geweest.

Ik zou 64GB nemen en dan indien nodig sowieso het in onedrive steken en mega en ook in de icloud van Apple zelf.
Ik betaal iedere maand 0,99€ voor 50GB bij Apple. Maar ik ben zo ne zot die dat ook nog eens in 4 andere cloud apps steekt zowel filmpjes als fotos . Kwil ze niet kwijt .

Ik lees hier de 6s plus is zwaar? Wat is zwaar? Ik heb daar geene last van ze. Nu heb ik het gevoel je echt iets in u handen hebt alst beetje zwaarder weegt.
  #8  
Oud 04-10-15, 20:34
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Las net dat met een 12mp camera de foto's toch al snel 7mb zijn... ik ontkom er dan niet aan de 128GB te nemen vermoed ik.

Van een 5 naar de 6s Plus zal wel een stuk in het gewicht schelen idd. Van een 6 naar een 6s plus, lijkt mij dan weer te verwaarlozen. Door de nieuwe metaallegering, het zogenaamde '7000 series aluminium' zal het toestel wel degelijker aanvoelen. Dat vind ik juist wel positief.

Aangezien ik meestal wel slimfit draag, gaat de 'Plus' niet passen denk ik...

Het is idd ook wel een optie te overwegen om de iCloud naar 50GB te verhogen. Maar, werkt dat uploaden niet erg traag dan? Of doe je zoiets dan 's nachts als ie aan de lader ligt, want anders gaat het ten eerste eeuwig duren voor je een filmpje van 4k ge-upload hebt en vervolgens zal ik dan zo door m'n 3GB internet tegoeden heen zijn.
  #9  
Oud 05-10-15, 00:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Las net dat met een 12mp camera de foto's toch al snel 7mb zijn... ik ontkom er dan niet aan de 128GB te nemen vermoed ik.

Van een 5 naar de 6s Plus zal wel een stuk in het gewicht schelen idd. Van een 6 naar een 6s plus, lijkt mij dan weer te verwaarlozen. Door de nieuwe metaallegering, het zogenaamde '7000 series aluminium' zal het toestel wel degelijker aanvoelen. Dat vind ik juist wel positief.

Aangezien ik meestal wel slimfit draag, gaat de 'Plus' niet passen denk ik...

Het is idd ook wel een optie te overwegen om de iCloud naar 50GB te verhogen. Maar, werkt dat uploaden niet erg traag dan? Of doe je zoiets dan 's nachts als ie aan de lader ligt, want anders gaat het ten eerste eeuwig duren voor je een filmpje van 4k ge-upload hebt en vervolgens zal ik dan zo door m'n 3GB internet tegoeden heen zijn.
Bij mij sta da ingesteld het alleen via Wi-Fi mag gaan.

En ik heb 0,99€ genomen nu per maand voor 50GB icloud van Apple.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 05-10-15 om 01:03.
  #10  
Oud 05-10-15, 02:03
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Bij mij sta da ingesteld het alleen via Wi-Fi mag gaan.

En ik heb 0,99€ genomen nu per maand voor 50GB icloud van Apple.
Je kan trouwens ook al je foto's automatisch naar een cloud service uploaden...

Gewoon een recipe (recept) draaien in IFTTT(gratis) met de juiste parameters...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #11  
Oud 05-10-15, 02:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Je kan trouwens ook al je foto's automatisch naar een cloud service uploaden...

Gewoon een recipe (recept) draaien in IFTTT(gratis) met de juiste parameters...
Naar onedrive enzo bedoel je, dat doe ik vanzelf thuis.
Maar zoals ik eerder al aanhaalde; ik steek dat altijd in een 4 tal cloudapps en ook nog eens op 1-2 externe harde schijfven, ben nogal ne freak op dat vlak, kwil bepaalde zaken zolang ik hier op deze aardbol loop gewoon niet kwijt. Daarmee .
  #12  
Oud 05-10-15, 08:19
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Dat klopt maar je hebt niet altijd op,alle plaatsen een internet verbinding voorhanden. Bijvoorbeeld onderweg op reis. Tijdens een vlucht noem maar op.
Hangt denk ik erg af van waarvoor, waar en wanneer Je wat op wilt slaan.
Vandaar dat mijn iPad wel 128GB heeft (en geen 4G)
  #13  
Oud 05-10-15, 10:38
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Ik ben van een 6 Plus naar 6S gegaan en heb er nog geen beetje spijt van...

Heb niet het gevoel dat ik het grote scherm mis. De 6S is eigenlijk een perfecte grootte vind ik. Perfect om met 1 hand te bedienen (dankzij Reachability).

Ik vind hem ook veel mooier en zakelijker ogen. De Plus heeft van die dikke randen dat mij echt wel storen. Als ze bij de 7 die randen zouden kunnen wegwerken, zou ik MISSCHIEN wel terug de Plus kopen, omdat de telefoon dan waarschijnlijk kleiner zal zijn maar toch een groot schermoppervlak hebben.

Als je slim fit draagt met kleine zakken zal je 6Plus moeilijk passen denkek, zeker al met een case dan

Ik heb momenteel een slim fit broek aan (de enigste die ik heb lol) en hier zou mijn 6 Plus nooit in gepast hebben. Mijn 6S past "net" goed.

Ook had ik bij de 6 Plus vaker een vervelend gevoel als ik bvb moest bukken.

Kortom: Het scherm oppervlak is leuk van de Plus, als je op een bureau werkt of vaak thuis bent is het zeker goed te doen. Als je bvb vaak op verplaatsing bent of moet gaan rondlopen lijkt het mij al een minder goed idee om met de Plus rond te lopen
  #14  
Oud 05-10-15, 15:50
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Ik ben van een 6 Plus naar 6S gegaan en heb er nog geen beetje spijt van...

Heb niet het gevoel dat ik het grote scherm mis. De 6S is eigenlijk een perfecte grootte vind ik. Perfect om met 1 hand te bedienen (dankzij Reachability).

Ik vind hem ook veel mooier en zakelijker ogen. De Plus heeft van die dikke randen dat mij echt wel storen. Als ze bij de 7 die randen zouden kunnen wegwerken, zou ik MISSCHIEN wel terug de Plus kopen, omdat de telefoon dan waarschijnlijk kleiner zal zijn maar toch een groot schermoppervlak hebben.

Als je slim fit draagt met kleine zakken zal je 6Plus moeilijk passen denkek, zeker al met een case dan

Ik heb momenteel een slim fit broek aan (de enigste die ik heb lol) en hier zou mijn 6 Plus nooit in gepast hebben. Mijn 6S past "net" goed.

Ook had ik bij de 6 Plus vaker een vervelend gevoel als ik bvb moest bukken.

Kortom: Het scherm oppervlak is leuk van de Plus, als je op een bureau werkt of vaak thuis bent is het zeker goed te doen. Als je bvb vaak op verplaatsing bent of moet gaan rondlopen lijkt het mij al een minder goed idee om met de Plus rond te lopen
Een vervelend gevoel met bukken is nooit fijn

Als ik de reacties zo lees, denk ik dat het voor mij dus het beste is om een 6s 128GB te kiezen. M'n foto's en video's die ik dan echt langer wil bewaren kan ik dan mooi in de iCloud (50GB) plaatsen.

Hoe wordt de dikte en het gewicht van de 6s ervaren?
  #15  
Oud 05-10-15, 15:55
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Perfect imo. De gewone 6 vond ik veel te licht.

Voor zoveel geld heb ik graag iets wat stevig voelt in mijn handen.

Hij is niet zwaar, dus je hebt er geen last van na enkele uren gebruik, maar net zwaar genoeg dat je voelt dat je een telefoon vasthebt.

Dikte is zoiezo heel dun aangezien het maar 0,1mm scheelt met de gewone 6
  #16  
Oud 05-10-15, 16:02
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Perfect imo. De gewone 6 vond ik veel te licht.

Voor zoveel geld heb ik graag iets wat stevig voelt in mijn handen.

Hij is niet zwaar, dus je hebt er geen last van na enkele uren gebruik, maar net zwaar genoeg dat je voelt dat je een telefoon vasthebt.

Dikte is zoiezo heel dun aangezien het maar 0,1mm scheelt met de gewone 6
Jaa, persoonlijk vind ik de 6 ook wel erg licht (en glad) Ben het ook met jullie eens dat een zwaarder toestel exclusiever en degelijker aanvoelt.

Kan nu bijna niet meer wachten om hem in m'n handen te hebben...
  #17  
Oud 06-10-15, 20:11
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Thnx voor jullie reacties en meningen guys!
Ik heb vandaag de bestelling gedaan, alle kleuren heb ik al eens gehad en de rosé gold vind ik toch iets te rosé (meer voor de lady's vind ik) Dus het wordt een wit/zilveren 6s met 128GB.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.