iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wat betekent Gesealde iphone op tweedehandssite? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167999-betekent-gesealde-iphone-op-tweedehandssite.html)

Louigii 04-10-15 20:30

Wat betekent Gesealde iphone op tweedehandssite?
 
Ik merk dat gesealde iphones op tweedehandssites goedkoper zijn. Wat betekent geseald? Meestal staat er ook simlockvrij. Wat betekent dit dan en hebben deze 2 elementen met elkaar te maken?

rweerink 04-10-15 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Louigii (Bericht 1008410)
Ik merk dat gesealde iphones op tweedehandssites goedkoper zijn. Wat betekent geseald? Meestal staat er ook simlockvrij. Wat betekent dit dan en hebben deze 2 elementen met elkaar te maken?

Geseald houd in: verpakt in de originele folie.

Met andere woorden, ongeopende doos.

Affinity 04-10-15 20:47

Simlockvrij zetten ze erbij omdat mensen soms denken dat een GSM vanuit Duitsland of Frankrijk simlocked kan zijn.

Bekijk gewoon het modelnummer op de achterkant (A1688 moet deze zijn).

Louigii 04-10-15 21:46

Bedankt voor het antwoord. Ik vreesde gewoon voor een minderwaardige iphone.

jpwg001 04-10-15 22:18

Nee hoor... Niks minderwaardig. Gewoon nog steeds superieur. Hahaha

peerenbooms 05-10-15 01:22

Gesealed wil nog niet zeggen dat dat de originele verpakking is maar dat er om het doosje een laagje plastic zit. Iedere handige doehetzelver kan ieder verpakking sealen met een sealapparaat.

iPhoneAlot 05-10-15 09:45

De verkopers van 'gesealde' iDevices suggereren daarmee dat het om nieuwe spullen gaat. De werkelijkheid is dat je na aankoop niet de eerste eigenaar bent. Het apparaat is tweedehands, geseald of niet: de garantie loopt vanaf de eerste aankoopdatum, niet vanaf het moment dat het 'seal' werd verbroken.
Ik ben ooit met een 'gesealde verkoper' in zee gegaan met, toentertijd, de iPhone 4s. Bleek een Engelse simlock op te zitten; kostte nog eens €100,- om die eraf te krijgen.

Les geleerd. Dat doe ik nooit meer.
Ik wacht nu, vingers trommelend, totdat de 6s Plus regulier verkrijgbaar wordt in de Apple Store.

wouter1981 05-10-15 12:12

Hou het netjes mensen.
Soms kan iets voor de ene persoon heel logisch en voor de hand liggend zijn terwijl een ander het niet begrijpt. Dat die laatste vervolgens om verduidelijking vraagt is alleen maar bewonderenswaardig, nooit een reden om belachelijk gemaakt te worden.

jpwg001 05-10-15 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 1008485)
hou het netjes mensen.
Soms kan iets voor de ene persoon heel logisch en voor de hand liggend zijn terwijl een ander het niet begrijpt. Dat die laatste vervolgens om verduidelijking vraagt is alleen maar bewonderenswaardig, nooit een reden om belachelijk gemaakt te worden.

+1! 


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.