//

[FW 2.0] Instellingen GPRS / APN (Carrier Settings / Aanbiedersinstellingen)

[FW 2.0] Instellingen GPRS / APN (Carrier Settings / Aanbiedersinstellingen) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat een geklooi allemaal. Hopen dat hier snel een fatsoenlijke oplossing voor komt......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25-07-08, 11:05
Arne2606 Arne2606 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 96
Standaard

Wat een geklooi allemaal. Hopen dat hier snel een fatsoenlijke oplossing voor komt...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 25-07-08, 22:54
JMD1 JMD1 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arne2606 Bekijk bericht
Wat een geklooi allemaal. Hopen dat hier snel een fatsoenlijke oplossing voor komt...
zeg dat wel. Ik zag al niet echt het voordeel van FW2, maar baal er nu toch een beetje van dat ik 'm toch heb geinstalleerd.

Ik kan nieteens meer internetten onderweg.
  #63  
Oud 25-07-08, 22:58
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

zou er snel iets aan gedaan worden denken jullie ? hoop het, want baal er echt van..
  #64  
Oud 27-07-08, 12:03
JMD1 JMD1 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 32
Standaard

Ik heb het probleem overigens met BEN. Is er iemand die ook BEN gebruikt en wel met gprs kan internetten?
  #65  
Oud 27-07-08, 13:18
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

ik weet alleen dat de BEN simkaarten het niet doen in een iphone 3g.. maar jij hebt een andere.. wellicht misschien hetzelfde probleem??
  #66  
Oud 27-07-08, 13:40
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMD1 Bekijk bericht
zeg dat wel. Ik zag al niet echt het voordeel van FW2, maar baal er nu toch een beetje van dat ik 'm toch heb geinstalleerd.

Ik kan nieteens meer internetten onderweg.
Heb je de oplossing gebrobeerd die ietsje terug wordt gesuggereerd?

Ik heb na een paar van dit soort tweaks te hebben gedaan, én bossprefs geïnstalleerd te hebben alleen maar goede ervaringen met FW 1.2!

Email pakt ie goed op, en blijft niet hangen, Wi-Fi pakt ie beter op, zelfs hier op een vakantie adres (andere router) schakelt ie moeiteloos om.
EDGE staat in bosspreffs uit, als ik onderweg ben duurt het een minuutje voor ik kan internetten, maar dat komt omdat ie omschakelt.
Vanuit sleep heeft ie ook even wat tijd nodig om Wi-Fi op te starten, maar daardoor bespaart ie de batterij.

Ik heb het idee(!) dat ie minder stroom gebruikt, ondanks het hier meer internetten.

Een dikke reboot kan ook wel eens helpen
  #67  
Oud 27-07-08, 14:38
stef1234's schermafbeelding
stef1234 stef1234 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 223
Standaard gprs apn

ik had ook problemen met APN niet zichtbaar maar dit kwam omdat ik via Cintya de kpn pref,s erin had gezet deze verwijderd en apn is weer zichtbaar
verder nog 1 probleem als ik mail verzend in gprs dan werkt dit niet?
__________________
Iphone 4 16 GB zwart
  #68  
Oud 27-07-08, 19:05
Timotees Timotees is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMD1 Bekijk bericht
Ik heb het probleem overigens met BEN. Is er iemand die ook BEN gebruikt en wel met gprs kan internetten?
Jep, ik had ook ineens geen internet meer, maar ik heb die apn changer website gebruikt, ben.internet als adres, geen wachtwoorden in login namen. En nu heb ik weer GPRS. Het lijkt alleen om de een of andere reden wel nog trager te gaan dan op 1.1.4.
  #69  
Oud 27-07-08, 22:02
JMD1 JMD1 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjamin Bekijk bericht
*** GPRS APN INSTELLINGEN NIET BESCHIKBAAR OPLOSSING ***

Blijkbaar leest de nieuwe iPhone software de instellingen voor GPRS van de simkaart met versie 2.0 Probleem was dus dat ik bij Ben zit en die instellingen niet via de SIM kaart de telefoon op komen. Dit moest handmatig. Maar ook de menu optie was niet beschikbaar. Schijnbaar laat T-mobile/Ben het niet toe dat je dit zelf kan aanpassen in combinatie met 2.0

Oplossing bleek heel eenvoudig. Stop een SIM kaart van bijv. Orange er in, had nog een oud prepaid pakketje liggen. Navigeer naar Settings > General > Network haal de Orange SIM er uit, en doe je Ben SIM er weer in. Je kan nu de APN instellingen aanpassen (Celullar Data Network). GPRS is weer beschikbaar op je iPhone 2.0



Let op, die optie zal niet meer beschikbaar zijn als je het menu uit navigeert...

(Het lollige, ik ben letterlijk een blokje gaan lopen om hier over na te denken)

Dit is voor mij ook de oplossing. Naeen aantal keer proberen bleek alleen dat ik wél een wachtwoord en username moet gebruiken. Heb daarom twee keer Ben ingevuld en nu werkt het weer als vanouds

Kan ik eindelijk genieten van FW 2.0.
  #70  
Oud 30-07-08, 14:06
sjaggie sjaggie is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 8
Standaard GPRS Telfort

Hallo allemaal, heb inmiddels ook 2.0 op mijn iphone us 8 gig, en hij werkte tot op gisteren perfect maar nu doet ineens gprs het niet meer, heb mijn sim in mijn oude samsung d900i gedaan en toen wel gprs.(dus het ligt niet aan Telfort) Wi-Fi doet het prima. Heeft iemand misschien hier een oplossing voor.
  #71  
Oud 30-07-08, 15:16
tossewaarde tossewaarde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaggie Bekijk bericht
Hallo allemaal, heb inmiddels ook 2.0 op mijn iphone us 8 gig, en hij werkte tot op gisteren perfect maar nu doet ineens gprs het niet meer, heb mijn sim in mijn oude samsung d900i gedaan en toen wel gprs.(dus het ligt niet aan Telfort) Wi-Fi doet het prima. Heeft iemand misschien hier een oplossing voor.
Ik heb ook Telfort en exact hetzelfde probleem. Tot gisteren werkte alles perfect. Nu al een dag zonder GPRS. Ik heb al contact gehad met de klantenservice, maar dat schiet ook niets op.
  #72  
Oud 30-07-08, 15:22
dihaas's schermafbeelding
dihaas dihaas is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: polder
Berichten: 15
Standaard

heb je toevallig de landinstelling veranderd voor je merkte dat je geen gprs meer had?
  #73  
Oud 30-07-08, 15:26
tossewaarde tossewaarde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 46
Standaard

Nee die had ik al verandert naar Nederlands (toen ik heb geupdate). Ik heb ook al het truucje geprobeerd om hem weer op engels te zetten en dan te resetten, maar ook dat werkt niet.
  #74  
Oud 30-07-08, 19:15
vansantvoort vansantvoort is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 10
Standaard

Ik heb een zelfde probleem. Ik heb vandaag mijn 8 gb US iphone 1.1.1 naar 2.0 omgezet met Wnpwn. Ging allemaal prima. Nu doet safari/ mail het alleen niet meer. Bij FW 1.1.1 heb ik nooit APN instellingen in hoeven vullen; dit ging vanzelf. Ik had altijd NL KPN linksboven als provider staan terwijl ik een telfort abbonement heb.

Op de de telfort site staat dat de instellingen voor APN: "internet" is, username en password niet nodig. Als ik dit invul doet hij het echter niet...

wie heeft er nog tips voor ons?
  #75  
Oud 30-07-08, 22:05
ruub ruub is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

Vanaf 30 juli zijn talloze iphone gebruikers het mobiele internet kwijt bij Telfort klanten. Ikzelf ben ook de dupe. Helpdesk kon niet helpen. Wellicht is er ergens een technische ingreep gedaan bij de technische dienst aldaar??

Helpdesk medewerker zei dat ze opheldering hebben gevraagd bij techniek. ze wachtten nog op antwoord . over paar dagen maar weer eens bellen..
echt frustrerend...
  #76  
Oud 31-07-08, 02:01
felixcorbey felixcorbey is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik ben ook mijn mobiel internet sinds gister of eergister kwijt. Had 1.1.4 erop staan. Werkte allemaal zonder ooit iets in te stellen. Toen viel die weg, met de instellingen bezig geweest vervolgens, maar geen resultaat. Naar 2.0 geupdate en weer met de instellingen bezig geweest, maar ook geen resultaat.
Zijn wel veel mensen met hetzelfde probleem opeens.
Ik hoop dus dat er een oplossing voor komt.
  #77  
Oud 01-08-08, 15:49
kris kris is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 14
Standaard

[quote=sparc;148180]

Vanaf firmware 2.0 worden automatisch instellingen ingevoerd voor de bij iTunes of telefoon bekende providers (iTunes update deze instellingen). In geval van T-Mobile wordt er een bestand aangemaakt op de PC/MAC genaamd: TMobile_nl.ipcc

Dit bestand is gewoon een zip bestand met wat data hierin. De informatie die mij zorgen baart is:
Code:
<array>
        <dict>
            <key>apn</key>
            <string>smartsites.t-mobile</string>
            <key>password</key>
            <string></string>
            <key>username</key>
            <string></string>
        </dict>
/*KNIP*/
 </array>
Waar vind ik dit bestand op mijn computer? Ik wil het graag vervangen maar kan het niet vinden.
  #78  
Oud 01-08-08, 15:54
tizzle tizzle is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard telfort ellende

Ik heb ook een geupgrade originele iPhone met een Telfort abonnement en inderdaad sinds 30 juli geen internet meer. Ik heb alle bovenstaande tips en tricks geprobeerd maar niks werkt dus het moet bijna wel een issue met telfort zijn. Vraag me af of niet iPhone GPRS gebruikers hier ook last van hebben...

Lijkt me lastig om internet alleen 'uit' te zetten voor mensen met een iPhone.
  #79  
Oud 03-08-08, 00:14
2CallSucks 2CallSucks is offline
• iOS 1.1.4
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delfgauw
Berichten: 5
Unhappy Edge instellingen goed maar geen verbinding

Hoi,

Na mijn (vergissings) update avontuur naar 2.0 en een niet werkende iphone er aan over te houden is het uiteindelijk gelukt om weer terug te gaan naar 1.1.4. en een werkende Iphone als resultaat.

Heb nu na 4 dagen knoeien nog steeds geen verbinding kunnen krijgen via Edge. De melding blijft: EDGE activeren niet mogelijk. PDP identiteit niet geaccepteerd. Wi-Fi is geen probleem.

Abbo heb ik via Vodafone met Blox.
Edge instellingen
APN: live.vodafone.com
user: vodafone
pass: vodafone

Het zijn de zelfde instellingen als voor de foute update. Tenzij er problemen zijn bij vodafone, krijg ik het vermoeden dat de downgrade nog niet compleet is in mijn toestel en daardoor een conflict ontstaat met aanmelden bij vodafone. Toestel werkt verder prima.

Heb inmiddels op het forum er zat over gelezen maar geen oplossingen kunnen ontdekken. Denk namelijk dat het door het toestel komt en niet door de provider.

Misschien is er iemand die soortgelijke problemen had na een downgrade, dan hoor ik graag de oplossing.

Groetjes,
Martin
  #80  
Oud 05-08-08, 14:04
tizzle tizzle is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Vandaag nog maar eens even Telfort gebeld. De problemen met het netwerk en iPhone's zijn bekend en er word al sinds het weekend aan gewerkt schijnbaar. Ze verwachten deze week een oplosing te hebben maar erg voorspoedig gaat het schijnbaar niet dus. Het is in ieder geval sinds 1 augustus op gaan treden voor alle iPhone bezitters met een Telfort abo.

De aanbeveling was om in de loop van de week zo nu en dan je iPhone even aan- en uit te zetten. Als ze het eenmaal hebben opgelost lost een restart als het goed is het probleem op.

Overigens verwijzen ze bij Telfort naar deze pagina voor de correcte internet instellingen: Iphone Instellingen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
APN settings MMS Wijcky iPhone algemeen 2 13-03-10 19:40
Tele2 3G APN settings iPhone 3GS afrokiwi iPhone algemeen 8 10-12-09 22:31
iPhone: Missing mogelijkheid om APN settings in te stellen dreamersteps Jailbreak 5 12-11-08 10:34
[FW 2.1] Instellingen GPRS / APN (Carrier Settings / Aanbiedersinstellingen) OwBeeGee iPhone algemeen 0 16-09-08 18:10
Carrier settings update ? tweeg Archief 1 21-07-08 21:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.