//

[FW 2.0] Instellingen GPRS / APN (Carrier Settings / Aanbiedersinstellingen)

[FW 2.0] Instellingen GPRS / APN (Carrier Settings / Aanbiedersinstellingen) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al sinds Tmobile in het land is abonnement. Mijn windows ging gelukkig stuk en wilde Iphone aangezien mijn hele omgeving MAC is. Mocht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 29-08-08, 13:43
dagleof dagleof is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Ik heb al sinds Tmobile in het land is abonnement. Mijn windows ging gelukkig stuk en wilde Iphone aangezien mijn hele omgeving MAC is. Mocht niet...kon abonnement niet verlengen en betalen van telefoon mocht ook niet. Dus UK Iphone3g gekocht. Alles werkt alleen geen gprs internet. Wel Wi-Fi. Alle truks al toegepast, ook naar engels terug zetten en netwerkherstel doen. Ik lijk APN te kunnen invullen maar twijfel omdat teksten "internet" en "tmobile" of "smartsites.t-mobile" grijs zijn en niet zwart. Twijfel dus of APN nou wel of niet goed staan. Wie helpt me met of kennis of iemand die van mijn part tegen betaling het voor me kan doen...Ik wil het net op...heelp
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 29-08-08, 19:15
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Standaard

Hallo Dagleof,

Misschien eens proberen om bij Edge: de Netwerk/Provider naam in te vullen die je ziet aan de linkerkant op je scherm, daarna bij gebrukersnaam: internet en bij wachtwoord: internet.

Dit heb ik nl in buitenland gedaan, na mijn update van 1.0.2 > 1.1.4 werkte mijn email/internet niet meer in buitenland. En het werkte!!

Groetjes,
Marian
  #103  
Oud 29-08-08, 22:18
repsak repsak is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

dag iphoneclub

een week geleden heb ik men iphone geupdate naar 2.0.1. vandaag ben ik naar nederland geweest. en toen ik terugkwam kreeg ik steeds berichtjes "Proximus-info: dateverkeer is niet mogelijk, want u hebt nog maar 0.02 EUR EUR belkrediet. gelieve uw prepaid-kaart te herladen." te weten dat ik de laatste keer dat ik keek ( paar dagen geleden) nog rond de 50 euro had... te weten dat ik nog maar 16 ben en ik afhankelijk ben van mijn zakgeld en geen werk vind in dit dorp omdat ze liever met meerderjarigen werken.

doordat ik bijna twee maand niet thuis was en altijd zo goed mogelijk op geld probeer te letten ( enkl op verschillende uren bellen) had ik toch een aardig bedrag op gsm-kaart staan, en dit is nu... zo ff op één namiddag er helemaal door zonder dat ik er iets van heb gemerkt.

iemand enig idee wat eraan te doen en hoe ik het in toekomst kan vermijden ( binnen enkele dagen word men kaart automatisch opgeladen..)
en heeft het zin om hiertegen klacht in te dienen bij provider? vind het zeer vreemd dat je normaal altijd wel 3 keer op "ja" moet drukken als je iets wilt aankopen of iets wilt veranderen. en dat ik nu zomaar ff van niets weet en gprs aanstaat zonder enige notificatie.
  #104  
Oud 30-08-08, 01:46
dagleof dagleof is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herk0039 Bekijk bericht
Hallo Dagleof,

Misschien eens proberen om bij Edge: de Netwerk/Provider naam in te vullen die je ziet aan de linkerkant op je scherm, daarna bij gebrukersnaam: internet en bij wachtwoord: internet.

Dit heb ik nl in buitenland gedaan, na mijn update van 1.0.2 > 1.1.4 werkte mijn email/internet niet meer in buitenland. En het werkte!!

Groetjes,
Marian
Dag Marian,
Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik op mijn iphone geen keuze vakje "Edge" vinden. Ik ga via "Netwerk" naar mobiel data netwerk en daar kan ik APN, Gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Heb ik ook gedaan volgens alle mogelijkheden op deze site bekend.. Verder heb ik bij VPN voor L2TP gekozn en daar alles volgens deze site invgevuld maar de VPN uitgelaten ook volgens deze site. (trouwens natuurlijk ook aan gehad...) Groet, Leo.
  #105  
Oud 01-09-08, 15:47
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

vodafone internet op iphone doet het goed, maar hoe bereik je de vodafone wap portal ?
url werkt niet is dit iemand gelukt?
  #106  
Oud 01-09-08, 16:02
Ilv Ilv is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 66
Standaard

Hoi allemaal,
ik heb alles geprobeerd wat in dit topic staat maar nog steeds geen gprs, Wi-Fi doet het wel. Ik heb eindeloos internet van hi en heb de volgende instellingen ingevoerd: aps:internet, gebruikersnaam: KPN, wachtwoord:gprs. Als ik safari start krijg ik de melding; computer heeft geen verbinding met internet. Wat moet ik doen?
  #107  
Oud 02-09-08, 12:57
dagleof dagleof is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Aan allen die een "illegale" Ipone gG hebben en wel kunnen bellen maar geen internet via gprs hebben. Ik heb hier om kennis verzocht maar vind onderweg op andere plaatsen ook dingen uit dus die deel ik dan maar hier..misschien helpt het iemand weer stapje verder. Mijn Iphone 3G is met een extra kaartje bovenop de originele sim unlocked. Dit kaartje zorgt voor de problemen voor zover ik het nu kan zien. Er schijnt op moment nog geen software om een 3G goed te unlocken, dus ook geschikt voor internet via gprs te maken, via je huidige provider. Wel bellen maar geen gprs internet... Ik hoor nu berichten die verwachten dat software binnen nu en op zijn hoogst 2 maanden uit gaat komen. Paar weken is gemiddelde verwachting.... Natuurlijk zoek ik door maar dit was dan mijn update naar de zoektocht naar "illegaal" gprs internet op mijn Iphone 3G.
  #108  
Oud 02-09-08, 13:42
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard wap ? vodafone portal

nogmaals oproepje; hoe bereik je de vodafone portal iemand al es geprobeerd wappen op je iphone is zeker not done maarrr
ik heb namelijk een maand gratis tv kijken via je mobiel gekregen...
en ik wil me daarvoor aanmelden..
  #109  
Oud 02-09-08, 14:07
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget Bekijk bericht
nogmaals oproepje; hoe bereik je de vodafone portal iemand al es geprobeerd wappen op je iphone is zeker not done maarrr
ik heb namelijk een maand gratis tv kijken via je mobiel gekregen...
en ik wil me daarvoor aanmelden..
op de iphone kan je toch geen tv kijken
  #110  
Oud 02-09-08, 14:21
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

jewel. streaming. denk ik dan Mobile TV
  #111  
Oud 02-09-08, 14:40
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

er staat ;

''Om tv te kunnen kijken op je mobiel heb je een UMTS-toestel en UMTS-netwerkdekking nodig.''

maar de iphone ondersteunt dit toch niet? nergens wat over gelezen dat je op de iphone tv kan kijken.. met andere toestellen wel, maar volgens mij ondersteunt hij het niet.

https://forum.iculture.nl/f18/i...-vodafone.html

snap er nu niks meer van

Laatst gewijzigd door Dani1; 02-09-08 om 14:42.
  #112  
Oud 02-09-08, 14:46
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

ik dacht ik probeer het even met mn 3G
  #113  
Oud 09-09-08, 11:38
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard Aanbieders instellingen downloaden

Zojuist kwam iTunes met de melding dat ik nieuwe aanbiedersinstellingen kon downloaden. Dit heb ik gedaan en nu staat bij het operatorlogo T-Mobile niet meer voluit terwijl dit eerst wel het geval was.
Weet iemand wat er nog meer gewijzigd is?
  #114  
Oud 09-09-08, 12:03
jvPhone jvPhone is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Ook net geinstalleerd; kwam hier om te zien wat er veranderd zou moeten zijn nadat ik niets merkte. Dat "T-mo..." i.p.v. "T-Mobile" had ik (nog) niet, wel na een reset van de iPhone. Lelijk...

Toevoeging: heb nu (thuis, binnen, Amsterdam) wel vrij steady 5 streepjes bereik, waar dat eerst niet altijd het geval was (soms géén). Kan stom toeval zijn, maar is het theoretisch mogelijk dat in die mysterieuze 'operator instellingen' iets zit dat 3G-bereik beïnvloedt? Maar goed, het kan ook zo weer weg zijn hoor...

Toevoeging 2: Bij Instellingen -> Telefoon -> T-Mobile-voorzieningen staan volgens mij nieuwe dingen, maar weet even niet meer wat er eerst stond (Nu staan er: nummers voor Voicemail, Factuurinfo, Klantenservice, en een link naar de Web'n'walk-homepage. Je kunt die dingen niet wijzigen, alleen aanklikken).

Laatst gewijzigd door jvPhone; 09-09-08 om 12:10.
  #115  
Oud 09-09-08, 16:16
Solari Solari is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 48
Standaard

Let op: vandaag was er wel een update voor de operator-instellingen van T-Mobile, maar die heeft niets met de firmware-update voor de iPhone te maken. Wat de carrier-update inhield is vooralsnog onduidelijk.

Hoe merk je dit? Gaat dit automatisch of doe je dit handmatig?
alvast bedankt voor de info.
  #116  
Oud 09-09-08, 17:57
jolyon jolyon is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

deze kwam via itunes aanwaaien.
  #117  
Oud 09-09-08, 18:48
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jolyon Bekijk bericht
deze kwam via itunes aanwaaien.
idd, gewoon je iphone met itunes verbinden en je pc/mac geeft het zelf aan
  #118  
Oud 09-09-08, 19:30
jolyon jolyon is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Het enige wat ik veranderd zie is dat het operator naampje T-mobile heen en weer wiebelt van links naar rechts en daarna weer "T-mob...." wordt.
vaagjes.
  #119  
Oud 09-09-08, 21:24
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Leuk heb precies het zelfde probleem. Kan het met winSCP niet eens meer veranderen nog gekker. normaal doe ik dit in de map system/library/carrier bundles/TMobile_nl.bundle.. Wat is dit nu . Merk verder niet eens verbeteringen..

Iemand een idee? hebben nog meer mensen dit?

Laatst gewijzigd door Fasty; 09-09-08 om 21:49.
  #120  
Oud 09-09-08, 22:11
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvPhone Bekijk bericht
Ook net geinstalleerd; kwam hier om te zien wat er veranderd zou moeten zijn nadat ik niets merkte. Dat "T-mo..." i.p.v. "T-Mobile" had ik (nog) niet, wel na een reset van de iPhone. Lelijk...
...
Toevoeging 2: Bij Instellingen -> Telefoon -> T-Mobile-voorzieningen staan volgens mij nieuwe dingen, maar weet even niet meer wat er eerst stond (Nu staan er: nummers voor Voicemail, Factuurinfo, Klantenservice, en een link naar de Web'n'walk-homepage. Je kunt die dingen niet wijzigen, alleen aanklikken).
Die 'geanimeerde' T-Mobile vind ik juist wel leuk. Nu nog ik kleur...

Vwb die 'extra' instellingen: die stonder er voor vandaag ook al.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
APN settings MMS Wijcky iPhone algemeen 2 13-03-10 18:40
Tele2 3G APN settings iPhone 3GS afrokiwi iPhone algemeen 8 10-12-09 21:31
iPhone: Missing mogelijkheid om APN settings in te stellen dreamersteps Jailbreak 5 12-11-08 09:34
[FW 2.1] Instellingen GPRS / APN (Carrier Settings / Aanbiedersinstellingen) OwBeeGee iPhone algemeen 0 16-09-08 17:10
Carrier settings update ? tweeg Archief 1 21-07-08 20:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.