iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple rot ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168012-apple-rot.html)

Peter R 05-10-15 09:05

Apple rot ?
 
In het begin leek het allemaal zeer handig om in te loggen met al je Apple producten.
Zo kwam er na de iPhone4 een iPad en iPad mini en 2 mac mini's.
Het leek allemaal een stuk makkelijker te gaan.
Nadat mijn mac mini nog geen jaar oud was wilde ik een smsje aan iemand sturen wat ik al eerder had gedaan.
Maar ineens kon het niet meer.
Waarom snapte ik niet helemaal.
Vanaf de iPhone lukte het wel.
Maar ineens kreeg ik een melding dat ik een nieuwe mac mini had en kon ik elke dag als ik de iPhone weer aanzette mijn wachtwoord invullen.
Het synchroniseren ging ook al trager.
Dat gebeurde een maand voor ios9.

Die er op gezet en toen leek het probleem over.
Totdat El Capitano kwam. De notities op de iPhone en iPad waren leuk met al die mapjes, maar Yosemite begreep er niks van.
Afijn nu staat deze er een dag op en vanmorgen bij het opstarten waren er weer problemen met iCloud. Er zouden problemen met het mailadres zijn.

Ik begin dit gezeur nu zo zat te worden. Er zijn GEEN voordelen meer.

Neem nu de sleutelhanger. Dat werkte een paar maanden perfect.
Lekker synchroniseren met de iPad, want op de iPhone 5C kan ik niet surfen.
Dat is gewoon niet meer te doen zonder te schuiven met de vergroting.

De iPad ziet alle urls staan en alle wachtwoorden, maar wat ik ook doe hij vult al maanden niks meer aan.
Zelfs opnieuw invoeren en laten onthouden heeft geen succes.
Ik heb het 3 keer gedaan met een url die ik vaak gebruik.
Maar tevergeefs.

Apple je stelt me teleur. Ik ben zeer ontevreden gebruiker worden.
Je bent daarbij stervensduur en je levert al maanden niet meer naar je wat je kost.

Met foto's ook. Als ik mijn iPhone oplaadt 's avonds. Dan wil hij die foto's overzetten. Dat hoeft niet.
Toch gebeurde het een keer en toen haalde ik de dubbele eraf.
Met als gevolg dat ze allemaal waren verdwenen.
Ik doe niks fout. Het werkte, maar sinds een aantal maanden gaat er van alles mis zonder dat ik een instelling heb veranderd.

Ook een toestel van 8 gB is allang niet meer te doen.
Er staat nauwelijks wat op. Paar muzieknummers die ik leuk vind.
Heb al zoveel moeten verwijderen omdat het geheugen iedere keer vol zat.
Ik heb nu 2 gB over en hoef er niks meer bij te zetten.
Ik doe er ook zeer weinig mee. Hoofdzakelijk mee sms'en bellen.
Meer kan ik er ook niet mee. Wat nieuws lezen. Een weer app heb ik er niet meer op staan. Wat apps die ik soms nodig heb en een radio app.
Twitter en Facebook en dan heb ik het zowel een beetje gehad.

En dan te bedenken dat de 6 al zeker 600 euro kost.

Ik vind het een beetje jammer dat Apple zijn eigen glazen aan het ingooien is.
Mijn vrouw is er zeer tevreden mee vanwege de spraak. De mac mini doet het minder voor haar. Ze is afhankelijk van spraak.
Daar was Apple absoluut de beste in.
Maar het ene apparaat werkt beter met dit en het andere met dat programma.
Echter heeft ze een toetsenbordje bij de iPad mini die steeds dubbele letters geeft en dan moet ze opnieuw opstarten.

Ik hoop dat iemand nog een verklaring heeft.
Hier word ik ontzettend moe van.

rsnhakan 05-10-15 09:25

Ik heb totaal geen problemen tussen mijn iPhone en iPad. Bellen en sms'en gaat ook goed via mijn iPad Wi-Fi (dankzij Handoff).

Je kunt via instellingen --> algemeen --> opslag en gebruik kijken welke app het meeste ruimte in beslag neemt. Apps zoals Facebook en Instagram kunnen al snel richting de 500MB (per stuk) gaan, omdat de cache wordt opgeslagen (als ik het goed verwoord). Ik weet niet of je veel foto's en video's verstuurd via Whatsapp? Dan kost ook nog eens ruimte. Je iPhone heeft maar 8GB waar je netto eigenlijk maar ongeveer 5,5GB van over houdt. Dus het kan inderdaad kloppen dat je telefoon al snel vol zit met een paar apps.

Peter R 05-10-15 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1008473)
Ik heb totaal geen problemen tussen mijn iPhone en iPad. Bellen en sms'en gaat ook goed via mijn iPad Wi-Fi (dankzij Handoff).

Je kunt via instellingen --> algemeen --> opslag en gebruik kijken welke app het meeste ruimte in beslag neemt. Apps zoals Facebook en Instagram kunnen al snel richting de 500MB (per stuk) gaan, omdat de cache wordt opgeslagen (als ik het goed verwoord). Ik weet niet of je veel foto's en video's verstuurd via Whatsapp? Dan kost ook nog eens ruimte. Je iPhone heeft maar 8GB waar je netto eigenlijk maar ongeveer 5,5GB van over houdt. Dus het kan inderdaad kloppen dat je telefoon al snel vol zit met een paar apps.

Dat klopt. In gebruik 3 en beschikbaar 2 gb.
Ik heb een paar foto's staan. De meesten staan al op de pc.
0,7 gb neemt iCloud in beslag.
Het meeste neemt Twitter in beslag met 193 mb.
WhatsApp leeg ik regelmatig want dat doet die niet zelf.
Ik gebruik Instaweather en die bewaart wel wat, maar niet bij mijn foto's.
Dat gaat allemaal naar twitter toe.
De grootste programma's hebben bijna 1 gb in beslag.
Maar er zijn ook velen van een paar kb.
Het is echt ongelooflijk maar ik kom niet eens aan de 3 gb.
Voor wat ik er mee doe heb ik er geen problemen mee.
Maar als ik de iPad moet vervangen, die heeft geen 3G, en is ouder dan moet ik toch wel wat meer hebben.
Ik kreeg met TuneIn regelmatig meldingen dat ik geen geheugen meer over had. Je houdt zo weinig over om een smartphone.

rsnhakan 05-10-15 13:09

Jij hebt de keuze gemaakt om een 8GB iPhone te nemen. Daar kan Apple niets aan doen. Wat Apple wel kan doen is een knop maken om caches van bepaalde apps te verwijderen (wat Android wel heeft). Maar ook dit zal tijdelijk helpen en of het invloed heeft op de werking van bepaalde apps durf ik niet te zeggen.

Peter R 05-10-15 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1008520)
Jij hebt de keuze gemaakt om een 8GB iPhone te nemen. Daar kan Apple niets aan doen. Wat Apple wel kan doen is een knop maken om caches van bepaalde apps te verwijderen (wat Android wel heeft). Maar ook dit zal tijdelijk helpen en of het invloed heeft op de werking van bepaalde apps durf ik niet te zeggen.

Apple heeft ook toegegeven dat het te weinig is.
Er zijn mensen die hebben nog een 4 of zelfs 3 GS geloof ik.
Voor de 4 was er geen update meer, maar met 4S is die keuze er wel.
We kunnen ook niet steeds een nieuwe nemen.
Meeste mensen hebben een abonnement.
De iPhones worden steeds duurder doordat ze sneller worden.
Maar je moet ook upgraden vanwege de beveiliging.
Want virusscanners hebben ze nog steeds niet. De pc heeft wel een firewall.
Maar dat is toch wat anders.
Nee, we hebben nooit virussen en bij de Android wemelt het er van.
Ik koop ook alleen wat uit de App store. Maar dan nog.

Overigens was deze pc net zo duur als de iPhone6 met wel veel meer mogelijkheden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.