//

Error 53 iPhone 6 touch id probleem

Error 53 iPhone 6 touch id probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 6 heeft waterschade gehad waardoor het touchscreen vervangen diende te worden. Hierdoor werkt de touch id niet meer maar ik kon mijn telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-10-15, 16:09
Trick9 Trick9 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 18
Standaard Error 53 iPhone 6 touch id probleem

Mijn iPhone 6 heeft waterschade gehad waardoor het touchscreen vervangen diende te worden. Hierdoor werkt de touch id niet meer maar ik kon mijn telefoon prima gebruiken op iOS 8.3

Nu heb ik de update naar iOS 9.0.2 uitgevoerd en blijt de telefoon hangen in recovery mode, bij elke manier van herstellen komt er error 53 terug.

Belangrijk detail: Ik heb de defecte touch id sensor niet meer.

De volgende stappen heb ik genomen:
- itunes bijgewerkt
- Windows update bijgewerkt
- USB kabel vervangen 2 verschillende originele kabels geprobeerd.
- Firewall en anti virus staan uit.
- Meerdere computers geprobeerd.
- Meerdere netwerken geprobeerd.

Ik ben er wel zeker van dat het te maken heeft met het vervangen van de touchscreen en daardoor de touch id sensor. Ik kon mijn iPhone gewoon gebruiken tot ik de update functie uitgevoerd heb. Nu krijg ik mijn telefoon niet meer uit recovery mode om door te draaien op iOS 8.3 en ik krijg de update van iOS 9.0.2 er niet op.

Apple trekt zijn handen ervanaf omdat er een ander onderdeel in zit dan het originele onderdeel.

Heeft iemand nog een idee of opties voor mij? Misschien een reparatie dienst die dit wel kan oplossen? Als ik de spullen had zou ik denken even het geheugen op een nieuwe iPhone zetten en dan updaten maar helaas heb ik dit zelf niet.

Alle ideeën zijn welkom.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-15, 16:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iTunes fout 53 is een serieus Touch ID probleem:

https://www.ifixit.com/Answers/View/...+-+Please+help!
  #3  
Oud 06-10-15, 16:19
Trick9 Trick9 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
iTunes fout 53 is een serieus Touch ID probleem:

https://www.ifixit.com/Answers/View/...-+Please+help!
Ja, dat vond ik al. Dat betekend dan dat ik niks meer kan doen om hem uit de recovery te halen, mijn iPhone is dus helemaal kapot door een update van Apple?
  #4  
Oud 06-10-15, 16:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trick9 Bekijk bericht
...mijn iPhone is dus helemaal kapot door een update van Apple?
Nee, door een verzopen en vernaggelde Touch ID sensor. Succes verder.
  #5  
Oud 06-10-15, 16:38
Trick9 Trick9 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, door een verzopen en vernaggelde Touch ID sensor. Succes verder.
Ja precies daardoor . Beter de dure oplossing kunne kiezen toen het apparaat waterschade had dus.

Nou ja, wijze les voor de toekomst denk ik dan.
  #6  
Oud 06-10-15, 18:12
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik snap niet dat bij het vervangen van het scherm ook de homebutton is vervangen? En zo wie zo bij het vervangen of het nou val schade of waterschade is je dit dit laat doen bij een gsm Turk (bij wijze van spreken) en niet bij Apple zelf. Voor de prijs hoeft je dit niet te laten. Ik heb het scherm van mijn 6 via verzekering laten vervangen bij Dynafix ( verzekering wees Dynafix aan als reparateur dit kwam ik pas te weten na de reparatie) en die ging binnen 3 maanden stuk daarna bij Apple laten doen en de prijs? Slechts € 90, excl. btw. Dus met andere woorden Apple is niet altijd duurder bij het laten repareren van het scherm t.o.v. de lokale gsm Turk.
En het belangrijkste voordeel wanneer je een reparatie bij Apple laat uitvoeren is dat je garantie niet vervalt en dat er originele onderdelen worden gebruikt !

Maar om terug te komen op je vraag hoe je hem uit recovery krijgt: heb je al geprobeerd om je telefoon te herstellen/updaten zonder een scherm op het toestel te bevestigen of met losgekoppelde homebutton kabel?
Reageren

Labels
error, error 53, ios9.0.2 update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 1611 error hardware probleem Bluewz iPhone algemeen 2 03-08-12 19:07
iPof touch 4g error 28 Regaman iPhone algemeen 1 18-07-12 14:12
iPod touch 4g error 28 Regaman iPhone algemeen 0 18-07-12 14:09
iPod Touch 1G error 1601 RadiNL iPhone algemeen 0 13-07-11 12:33
iphone 3g restore probleem ! (error 6 ) koenstijnen iPhone algemeen 0 11-07-10 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.