iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   error 53 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168084-error-53-a.html)

longes 06-10-15 21:10

error 53
 
Goeieavond,

Ik had van de week me iphone 6 van de salontafel laten vallen en is het scherm gebarsten. Nu ben ik vandaag bij de apple store in Amsterdam langs geweest om dit te laten repareren... Ik kreeg te horen dat ze me telefoon konden repareren voor 115 euro het scherm. Ik besluit om me telefoon te laten maken en kon in een uurtje terug komen. Uur later kom ik me telefoon halen en is het scherm ook gerepareerd maar kreeg ik te horen dat er een probleem met de home button is terwijl alles nog prima werkte toen ik me telefoon daar achterliet en kon ik me telefoon inruilen voor een nieuwe voor een bedrag van 390!! euro. Dit heb ik uiteraard niet gedaan en me telefoon weer meegenomen.

Eenmaal thuis aangekomen probeer ik de telefoon aan te zetten maar moest de telefoon via itunes hersteld en geupdate worden. Ik probeer dit te doen maar halverwege krijg ik dus error 53.. Na alle instructies te hebben gevolgd wat je eventueel kan doen om het probleem op te lossen(waaronder updates van itunes, op verschillende computers geprobeerd en verschillende netwerken gebruikt) krijg ik nog steeds dezelfde error. Na wat onderzoek op het internet schijnt dit een hardware fout te zijn van de home button. Ik weet zeker dat alles nog werkte(waaronder de home button en ook touch ID) toen ik me telefoon daar achter liet maar na de reparatie van het scherm is opeens de home button kapot? Ik snap niet hoe dit zo kan gebeuren en kan nu ook helemaal niks met me telefoon.. Ik breng me telefoon die nog prima werkte naar de apple store maar krijg een telefoon terug die niet eens maar aan gaat? Hoe is dit mogelijk en wat raden jullie me aan om te doen in deze situatie?

Bedankt alvast voor de reacties

mvg,
Long

Blazez 06-10-15 21:40

Ik zou denk ik morgenochtend telefonisch contact opnemen met Apple Klantenservice en rustig mijn verhaal doen. Bovenstaande verhaal vertellen en dat je de telefoon niet heb omgeruild in de winkel omdat je nogal verbouwereerd was op dat moment.
Error 53 wordt in een eerste bericht dat ik lees omschreven met dit:
Citaat:

I was told that when a phone has an Error 53 failure, it gets sent right back to Apple
Kan dus zijn dat de id sensor idd kapot is en dat dat de 53 genereert. Effectief is hij dus echt kapot.

rsnhakan 06-10-15 21:40

Ik las iets over een flex kabel. Als het scherm niet voorzichtig wordt losgehaald, kan deze kabel scheuren. Deze kabel heeft effect op de werking van de touch id scanner.

Of deze informatie klopt durf ik niet te zeggen. Maar het kan zijn dat een medewerker van de store onvoorzichtig is geweest.

Blazez 06-10-15 21:45

In dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=y_rkB6-m0OM
Heeft de persoon het ook over de touch-id cable, en ook over dat het gekomen is na scherm replacement. Hij verteld zelfs wat er waarschijnlijk kapot is gegaan bij het loshalen van het scherm (kleine kabeltje net naast de sensor)
Ik denk dat ik me kan aansluiten bij rsnhakan om te zeggen dat er waarschijnlijk met het vervangen van het scherm iets meer kapot gegaan is.
Voor de beeldvorming, Weet je (zeker) dat de knop nog goed werkte (inc vingerscanner) voordat je hem bij de balie uit handen gaf? en het scherm is ook werkelijk vervangen in de winkel?

longes 06-10-15 22:05

Allereerst bedankt voor de snelle reactie heren..

Ik zal inderdaad morgen even bellen met apple en dit verhaal voorleggen. Ik had zelf ook het idee dat er iets fout is gegaan bij het repareren van het scherm na het zien van dat youtube filmpje echter ben ik bang dat ze op de 1 of andere manier toch proberen onder hun verantwoordelijkheden te komen. Kan namelijk moeilijk bewijzen dat een werknemer onvoorzichtig bezig is geweest. Ik weet 100% zeker dat touch ID het deed nadat ik hem heb afgegeven. Ik ben daarna weggegaan in dat uurtje maar ik mag toch aannemen dat het wel in de winkel zelf is gerepareerd toch?

Blazez 07-10-15 20:59

Stiekem toch wel benieuwd. Heb je nog kunnen bellen, en wat heb je te horen gekregen?

longes 07-10-15 23:46

Heb met ze kunnen bellen vanmiddag. Ze komen de telefoon ophalen binnen 1 à 2 werkdagen via een ups service en word kosteloos gerepareerd. Kreeg het idee dat ze het toch wijten aan het feit dat de telefoon valschade heeft opgelopen. Mijn telefoon viel ook nog precies 11 dagen buiten de garantieperiode van een jaar maar omdat dit een 'speciaal' geval was wilden ze wel een uitzondering maken. Heb dus eigenlijk wel het vermoeden dat ze op de hoogte zijn van de error.

Zal jullie nog op de hoogte houden mochten er plotseling toch veranderingen zijn maar hoop eigenlijk dat hierbij blijft natuurlijk en dat ik me telefoontje maar snel weer terug krijg:-)

Bedankt voor de reacties nogmaals

rsnhakan 08-10-15 08:06

Ben benieuwd! Keep us posted ;)

Blazez 08-10-15 09:55

Fijn dat je het terug meld. Laat ons zeker de uitkomst nog even weten.

Voor de toekomstige mensen (die op zoek gaan naar dit soort verhalen) wil ik toch nog in dit draadje erbij zetten dat heel belangrijk is om bewijzen te maken en bewaren.
Maak voordat je je toestel afgeeft/wegbrengt foto's of een filmpje van je toestel. In dit geval bijvoorbeeld een filmpje van je toestel mét werkende home button voordat je hem afgeeft. Het klinkt stom, en geen hond die er aan denkt (zou er zelf denk ik ook niet aan denken, die ZEKER geen persoonlijke aanval). Maar lees dit soort gevallen, maak foto's en een filmpje voordat je hem afgeeft. Dan kunnen ze niet laten gaan zeuren dat het al kapot was. Je staat dan veel sterker.
Ga je alle discussies ermee winnen? Nee zeker niet. Maar je hebt er niets mee te verliezen.

longes 09-10-15 18:32

Dat is een goeie tip van je en zal ik voor een eventuele volgende keer ook zeker doen..

Wat ik wel vind is dat de werknemer bij de apple store al vrij uitvoerig samen met mij de telefoon heb bekeken voordat ze hem innemen en daarbij ook geconstateerd dat er, op het gebroken scherm na, weinig mis mee is. Ze nemen de telefoon ook niet in als er aanzienlijke schade op zit(gebogen, deuken in hoeken etc.) Ik heb ook de functie 'Find my Iphone' uit moeten zetten en via Wi-Fi moeten connecten met de apple store netwerk. Hieruit zou je toch wel moeten kunnen opmaken dat de telefoon in een werkende toestand ingenomen is(wat me trouwens ook de reden lijkt dat ze de telefoon even met je doornemen). Ze hebben alleen in dit geval niet de touch ID getest met mij, dat zouden ze in het vervolg misschien dan beter ook kunnen doen.

Voor de zekerheid zou ik inderdaad ook iedereen adviseren om een filmpje of foto's te maken van de telefoon voordat je hem afgeeft zodat je heel wat gezeik achteraf kan voorkomen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.