iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5s traag met iOS 9.0.2 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168111-iphone-5s-traag-ios-9-0-2-a.html)

Senneke 07-10-15 18:05

iPhone 5s traag met iOS 9.0.2
 
Ik wou gewoon even weten of jullie iPhone 5s ook traag is geworden met iOS 9.0.2.
Bvb. Als ik vanuit een applicatie naar het springbord ga gebeurt het schokkerig of als ik met de fb app door men nieuwsoverzicht scrol blijft ie soms heel even hangen, enz... Met iOS 8 had ik dit nooit. Ik heb Siri al uitgeschakeld omdat ik dit toch ni gebruik en bvb de optie verminder beweging aangezet maar tevergeefs....?

Guest-20180925190238 07-10-15 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Senneke (Bericht 1008850)
Ik wou gewoon even weten of jullie iPhone 5s ook traag is geworden met iOS 9.0.2.

Kan dat niet bevestigen met een test iPhone 5s. Verwijder de Feesboek app eens want die gebruikt nogal veel CPU-capaciteit en geheugen.

wblink 07-10-15 18:11

OP déen of andere vreemde manier starten veel apps voor de eerste keer erg langzaam op. Daarna niet meer.

MCNO 07-10-15 18:53

Geen problemen hier, enkel whattsapp.

Na die een keer afgesloten te hebben gaat het beter.

Senneke 07-10-15 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1008852)
Kan dat niet bevestigen met een test iPhone 5s. Verwijder de Feesboek app eens want die gebruikt nogal veel CPU-capaciteit en geheugen.

Dit heb ik gedaan en het is idd beter,blijkbaar heeft de app "myfitnesspal"
het ook een beetje moeilijk.Een oplossing zou dus zijn om deze allebei via
men browser te benaderen of is er nog een andere optie?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink (Bericht 1008854)
OP déen of andere vreemde manier starten veel apps voor de eerste keer erg langzaam op. Daarna niet meer.

Idd maar dit was ook het geval bij ios 8 bij mij,daarna gaat het vlot.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1008859)
Geen problemen hier, enkel whattsapp.

Na die een keer afgesloten te hebben gaat het beter.

Deze gaat bij mij dan weer wel vlot.... (versie 2.12.7)
Blijkbaar zijn dit dan de beginnende symtomen van een
"oudere" iphone met het nieuwe ios.....vind ik ni leuk!:(

Guest-20180925190238 07-10-15 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Senneke (Bericht 1008866)
Dit heb ik gedaan en het is idd beter...

Als je niet zonder Feesboek kan leven kan je ook de app Friendly+ for Facebook gebruiken. Die app gedraagt zich beschaafder en heeft ook nog een ad blocker aan boord.

Citaat:

"oudere" iphone met het nieuwe ios.....vind ik ni leuk!
De iPhone 5s is wel een 64-bit machien he!

Senneke 07-10-15 19:58

Ok timosha,die app houd ik in gedachten.....

Bedankt allemaal!

Esy 08-10-15 12:10

Ook hier geen probleem met 5S en iOS 9.0.2

Senneke 08-10-15 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esy (Bericht 1008970)
Ook hier geen probleem met 5S en iOS 9.0.2

Ok bedankt!

Het ligt blijkbaar zoals timosha zei aan de FB app (onder andere).

dennissch 08-10-15 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1008852)
Kan dat niet bevestigen met een test iPhone 5s. Verwijder de Feesboek app eens want die gebruikt nogal veel CPU-capaciteit en geheugen.

Kan het kloppen dat de normale Facebook app ook veel batterij slurpt op de achtergrond? Ik sluit mijn apps normaliter niet af, ik dacht dat iOS zelf ongebruiktte apps afsluit. Maar als je kijkt bij batterverbruik zie je dat FB veel achtergrond activiteit uitvoert, terwijl ik ververs op achtergrond heb uit staan. Komt dit doordat ik de app niet afsluit door middel van dubbel tap op homebutton en dan wegvegen?

Edit: mijn 5S draait prima onder iOS 9.0.2, Safari lijkt zelfs iets sneller. De algehele performance zal misschien een heel klein tikkie minder zijn vergeleken met 8.4 op mijn 5S, maar echt nauwelijks merkbaar. Ik heb wel de iPhone schoon geinstalleerd d.m.v DFU. En dan alleen de icloud contacten en agenda terug gezet. Heb dus apps en alles handmatig erop gezet.

Guest-20180925190238 08-10-15 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennissch (Bericht 1008980)
Kan het kloppen dat de normale Facebook app ook veel batterij slurpt op de achtergrond?

Niet alleen Feesboek ook alle andere apps uit de stal van Mark Sukkelberg. Dus ook Wappie. Ik heb dat ooit met grafieken uit Xcode Instruments bewezen. Die analyses zouden nog op het forum moeten te vinden zijn.

dennissch 08-10-15 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1008984)
Niet alleen Feesboek ook alle andere apps uit de stal van Mark Sukkelberg. Dus ook Wappie. Ik heb dat ooit met grafieken uit Xcode Instruments bewezen. Die analyses zouden nog op het forum moeten te vinden zijn.

Dus het beste is om de apps te sluiten? (zeker als je langere tijd je telefoon niet gebruikt) Want ik neem aan dat op het moment dat je whatsapp handmatig opent dat dan de berichten wel binnenkomen die je niet zag doordat je de app had gesloten?

Guest-20180925190238 08-10-15 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennissch (Bericht 1008986)
Want ik neem aan dat op het moment dat je whatsapp handmatig opent dat dan de berichten wel binnenkomen die je niet zag doordat je de app had gesloten?

Ik heb Wappie alleen bekeken in Xcode Instruments en vastgesteld dat het een antieke energie vretende technologie gebruikt. Maar dat is ondertussen ook algemeen bekend. Ik gebruik Wappie niet. Succes verder. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.