iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail wordt niet gepushed (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16831-mail-wordt-niet-gepushed.html)

apoZ 20-07-08 18:20

Mail wordt niet gepushed
 
Ik begrijp het niet :(
Ik heb een @me.com account en e-mail adres, alles staat ingesteld op PUSH. Ik ben verbonden via Wi-Fi...
Ik stuur een mailtje naar mezelf, niets wordt gepusht, als ik zelf op de Mail app klik en dan refresh, dan komt het mailtje wel binnen....
Ik word een beetje boos, 80€ voor PUSH dat geen push is?

Common.Sense 20-07-08 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ (Bericht 148086)
Ik begrijp het niet :(
Ik heb een @me.com account en e-mail adres, alles staat ingesteld op PUSH. Ik ben verbonden via Wi-Fi...
Ik stuur een mailtje naar mezelf, niets wordt gepusht, als ik zelf op de Mail app klik en dan refresh, dan komt het mailtje wel binnen....
Ik word een beetje boos, 80€ voor PUSH dat geen push is?

Heb je toch iets verkeerd gedaan. Bij mij werkt het wel hoor.
Instellingen goed? Staat bij je mail apart ook push ingesteld? Staat alles niet op manual?

Trouwens, er is al een MobileMe topic

ButcherJF 20-07-08 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ (Bericht 148086)
Ik begrijp het niet :(
Ik heb een @me.com account en e-mail adres, alles staat ingesteld op PUSH. Ik ben verbonden via Wi-Fi...
Ik stuur een mailtje naar mezelf, niets wordt gepusht, als ik zelf op de Mail app klik en dan refresh, dan komt het mailtje wel binnen....
Ik word een beetje boos, 80€ voor PUSH dat geen push is?

Van Push was toch al door Apple toegegeven dat het niet échte Push is? Dat het meer een soort 'refresh' was met een frequentie van 15 min.?
Schrale troost, snap ik. Lijkt me iets dat Apple zsm recht gaat c.q. moet zetten.
Tot die tijd 'refresh' ik gewoon mijn account(s) om de 15 minuten...

sjoeii 20-07-08 20:00

Vreemd , ik heb het idee dat het hier gewoon doorgepushed wordt?
Ik zal het eens een week testen

macfreaker 20-07-08 20:06

Werkt inderdaad goed wanneer je een mail stuurt vanop je iphone. We weten echter dat deze pas na een 15 tal minuten aankomen bij de bestemmeling. Echter wanneer je een mail stuurt naar een mobile.me mail dan komt deze wel direct aan. Dus zoals eerder gezegd werkt de push maar langs één zijde.

apoZ 20-07-08 20:38

Nou, eigenlijk wordt er niets gepushed...
Als ik iets verander in calendar/contacts, dan krijg ik daar niets van binnen op iPhone.
Als ik iets verander op de iPhone, dan synct hij wel en dan komen de veranderingen binnen.....
Alles staat echt correct denk ik :
Settings :
Fetch New Data : Push
Mail, contacts, Calendar : bram.b*****@me.com : Mail, Contacts, Calendars, Bookmarks = ON

Moet er nog ergens anders iets openstaan?

apoZ 21-07-08 10:30

Probleem opgelost. Alles stond inderdaad juist ingesteld, maar iemand anders zei me dat de Mobile Me-servers problemen hadden....
Nou ja, na een harde reset (power + homebutton) pushte hij wel weer alles.. Of dit nu door de reset is of door de server die weer draaide, dat weet ik niet.
Je kan het maar proberen hé ?
Hier mag dus een slotje op, mods...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.