iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Blue Tooth audio staat enorm te hikken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168505-blue-tooth-audio-staat-enorm-hikken.html)

ronvm 19-10-15 19:25

Blue Tooth audio staat enorm te hikken
 
Ik heb de nieuwe iPhone 6S Plus 'gekregen' en het valt mij op dat de Blue Tooth audio vaak enorm staat te hikken en dus niet luisterbaar is. Ik gebruik DS Audio om van m'n NAS (Synology) te streamen maar ook de ingebouwde Music Player (waar de muziek op de iPhone zelf staat) staat op dezelfde wijze te hikken en is het dus niet luisterbaar.

Op m'n iPhone 5S is er totaal geen probleem en ook met m'n iPad Air 2 met dezelfde IOS versie erop werkt het perfect. Weet iemand of dit inherent is aan de iPhone 6S? En nog mooier...is er iets aan te doen?

Groet
Ron

iPhoneAlot 19-10-15 19:44

Ik heb vastgesteld dat de Bluetooth verbindingskwaliteit hoorbaar is verbeterd en dus anders zal zijn dan voorheen. Wellicht moet Synology nog een update uitbrengen?

ronvm 19-10-15 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1010221)
Ik heb vastgesteld dat de Bluetooth verbindingskwaliteit hoorbaar is verbeterd en dus anders zal zijn dan voorheen. Wellicht moet Synology nog een update uitbrengen?

Dat is niet de reden want op m'n iPad 2 Air draait het wel goed (die heeft ook BlueTooth 4.2) en op m'n iPhone 6S Plus werkt ook wanneer ik van de lokale Music app afspeel de boel niet goed. En inderdaad de geluidskwaliteit is stukken beter.

iPhoneAlot 19-10-15 20:07

Ik heb mijn 6s+ twee keer opnieuw moeten installeren omdat sommige nummers domweg niet startten (voortgangsbalk loopt, geen geluid). Dat is geen 'hikken', maar wel een probleem.
Los daarvan, ben ik gestopt met streamen vanaf mijn DS214+ omdat de geluidskwaliteit me tegenvalt.

ronvm 19-10-15 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1010228)
Ik heb mijn 6s+ twee keer opnieuw moeten installeren omdat sommige nummers domweg niet startten (voortgangsbalk loopt, geen geluid). Dat is geen 'hikken', maar wel een probleem.
Los daarvan, ben ik gestopt met streamen vanaf mijn DS214+ omdat de geluidskwaliteit me tegenvalt.

Maar dat is dus een communicatieprobleem tussen de NAS en de iPhone. Wanneer ik via de interne speakers van de iPhone m'n muziek afdraai gaat het wel goed en ook wanneer ik m'n iPad gebruik hiervoor via BlueTooth. De iPad Air 2 beschikt over dezelfde BlueTooth 4.2 versie.
Bovendien ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit van m'n NAS (Synology 412+). Nogmaals ik heb het ook wanneer ik via de Apple app "music" het geluid via BlueTooth transporteer.

Nb. Via Airplay werkt het wel allemaal goed.

rsnhakan 20-10-15 02:08

Sinds wanneer heb jij die Air 2?

Apple heeft een paar weken terug de bluetooth aangepast van 4.0 naar 4.2 voor oa de Air 2. Dus de modellen van een paar maanden terug zouden nog bluetooth 4.0 moeten hebben.

ronvm 20-10-15 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1010255)
Sinds wanneer heb jij die Air 2?

Apple heeft een paar weken terug de bluetooth aangepast van 4.0 naar 4.2 voor oa de Air 2. Dus de modellen van een paar maanden terug zouden nog bluetooth 4.0 moeten hebben.

Alvast bedankt voor je reactie: Ik heb de iPad Air 2 sinds een paar maanden, dus dat zou goed kunnen kloppen. Vannacht heeft het de hele nacht weer goed gedraaid vanaf m'n iPhone 6S+, ik begrijp daar dan dus niks van.
Maar als ik het goed begrijp zouden we dus alle BlueTooth ontvangers moeten vervangen omdat deze niet aan de 4.2 standaard kunnen voldoen? Ik mag toch hopen van niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.