iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ontkoppelen contacten vorige gebruiker Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168523-ontkoppelen-contacten-vorige-gebruiker-iphone.html)

Hest 20-10-15 09:07

Ontkoppelen contacten vorige gebruiker Iphone
 
Goedemorgen, ik heb een iphone5 van een bekende overgenomen. Onder contacten heb ik mijn eigen gegevens deels in kunnen voeren. Alleen blijft haar adres en haar fb-messenger naam staan.
Als ik haar gegevens wijzig in die van mij, komt na 'gereed' haar info weer terug. Ook als ik die gegevens onder wijzigen verwijder. Na gereed weer alles bij het oude.

Als ik onder wijzigen helemaal naar beneden scroll kom ik een kopje tegen met "gekoppelde contacten". Daar staat dan eerst mijn naam, en dan die van haar. Als ik die verwijder en vervolgens gereed... U raadt het al: alles weer terug.

Wat ik ook doe en verwijder, ik krijg haar gegevens er niet uit. Haar apple-id is er wel uit. Het is geen ramp verder, alleen ik kan het niet uitstaan.

Kan iemand hier over mee denken? (Overigens kies ik voor apple omdat alles zo logisch en eenvoudig is. Ik heb helemaal geen verstand van technische en moeiilijke dingen. Dus heel graag in J&J-taal)

Dank vast! Groeten Hest

MCNO 20-10-15 09:54

Hallo Hest, welkom op het forum en gefeliciteerd met je iphone!

Heb je de telefoon overgenomen en daarna nog aan je eigen itunes gehangen?

Op de iphone kan je via "instellingen - algemeen" helemaal onderin "stel opnieuw in" zien staan.
Wat gebeurt er als je daar kiest "herstel alle instellingen"
Let op, je bent alle instellingen die je gedaan hebt kwijt, de iphone is in originele staat/af fabriek.

Hest 20-10-15 10:23

Dank MCNO voor je reactie. Ik ken Itunes niet en ik denk dus niet dat ik hem daaraan gehangen hebt. Lijkt me op zich wel handig voor me gezien ik alleen maar met appeldingen werk.

En ja ik heb hem opnieuw ingesteld. Daarna stond haar apple-id er nog wel op. Maar die heb ik inmiddels vervangen door de mijne. Lijkt het je wat om hem nog een keer opnieuw in te stellen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2015 om 09:27 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hest (Bericht 1010270)
Ik ken Itunes niet en ik denk dus niet dat ik hem daaraan gehangen hebt. Lijkt me op zich wel handig voor me gezien ik alleen maar met appeldingen werk.

Itunes zal wel gewoon op mijn macbook zitten bedenk ik me. Aangezien ik niets met muziek doe altijd verborgen. Maar ik begrijp dat ik er ook andere dingen mee kan doen nu.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2015 om 11:43 ----------

Itunes gebeurde er weinig. Ik heb uiteindelijk de hele telefoon weer gewist. En nu gebeurt er wel wat. Althans... hij vraagt nu om een simkaart. Die heb ik nog niet binnen maar de vraag doet vermoeden dat dit een andere wisbeurt dan de vorige is.

Blazez 20-10-15 12:54

Ik zou inderdaad het toestel een keer compleet als nieuw toestel instellen. Alles van de oude gebruiker er af halen.

MCNO 20-10-15 22:25

Kijk anders even in de wiki hoe dat moet, betere uitleg is er niet ;)

berryv 21-10-15 07:46

vergeet ook niet uit loggen in icloud en itunes op de telefoon die instellingen blijven staan na een reset

Hest 26-10-15 14:41

Ik ben er inmiddels uit. De gegevens waren inderdaad blijven staan na de reset. Dus eerst de oud gebruiker helemaal uitgelogged en toen opnieuw een reset heeft het opgelost. Dank jullie wel voor het meedenken!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.