iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi vraag (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168576-wifi-vraag.html)

putnik 21-10-15 22:06

Wi-Fi vraag
 
Beste forum leden. de buren van mij vroegen of er mogelijk is om er twee Wi-Fi verbindingen tegelijk op iPhone te hebben?Ze hadden namelijk een klein netflix kastje gekocht. Miroring op de tv( via Wi-Fi en airplay) ging wel, maar geen Wi-Fi om maar iets van internet te halen.
Ik ben van mening dat er geen twee Wi-Fi verbindingen tegelijk mogelijk zijn op iPhone.
Voor de zekerheid vraag ik het hier.


Alvast bedankt voor meedenken

apotheosis 22-10-15 00:35

Ik begrijp uw post niet volledig ze maar kga een poging wagen;

Je kan je idd geen 2 verschillende Wi-Fi netwerken terzelfdertijd hebben; in Belgie heb je bv proximus en telenet en soms zie ik beiden staan om een homespot enzo van beide te nemen, dan moetk een keuze maken oftewel opt proximus netwerk oftwel op het telenet netwerk, beide terzelfdertijd gaat niet, toch niet dat ik er wet van heb, ik moet toch altijd kiezen dan.
Overschakelen als je beide hebt dat gaat wel natuurlijk.

Dat van netflix en niet van internet halen dat snap ik niet zo goed?
Duidelijker uitleggen als je wil ;).

Als je thuis een goeie Wi-Fi snelheid dan kunde alvast zelfs met meerdere toestellen terzelfdertijd naar netflix kijken en een youtube filmpje ondertussen bekijken enz....

Netflix e gebruik je ook het beste met de chromecast 2 (of de 1ste) en de iPhone; werkt enorm goed hier bij mij. Uiteraard heb je nog veel andere goeie mogelijkheden zoals via een playstation 4 ofzo of een blu-ray speler die netlfix ondersteunt dat hebk ook en werkt er ook steengoed op op die blu-ray speler.

putnik 22-10-15 09:38

Om het duidelijker te maken. De buurtjes wilden iphone gebruiken als modem/router om inhoud van internet op af te spelen. Dat werkt voor zichzelf prima. Vervolgen wilden zij via een kastje en via Wi-Fi signaal dat door laten spelen op de tv.Maar dat wil niet.
1. Wi-Fi naar internet werkt prima.
2. Wi-Fi naar het kastje op de tv voor mirroring werkt prima.
Maar NIET tegelijkertijd.
Mijn vermoeden was dat het niet mogelijk is om er twee Wi-Fi verbindingen tegelijkertijd op de iphone te hebben/onderhouden.
Hierbij is het bevestigd en mijn vraag beantwoord.

debroei 22-10-15 10:51

Als je de iPhone als hotspot instelt kun je met meerdere apparaten tegelijk verbinding hebben met internet via deze iPhone.
Maar mirroring is weer iets heel anders

apotheosis 22-10-15 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 1010500)
Als je de iPhone als hotspot instelt kun je met meerdere apparaten tegelijk verbinding hebben met internet via deze iPhone.
Maar mirroring is weer iets heel anders

Idd je kan een hotspot aanmaken maarja, ik denk ook wel dat dat allemaal maar beperkt is, zoveel ken ik daar nu ook niet van. ;).
Maar streamen en mirroring is andere koek.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.