iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone standaard nieuws Telegraaf.nl wijzigen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168672-iphone-standaard-nieuws-telegraaf-nl-wijzigen.html)

iOSMax 25-10-15 13:03

iPhone standaard nieuws Telegraaf.nl wijzigen
 
hallo,

Op mijn iPhone 5C krijg ik standaard het nieuws van de telegraaf als ik in het begin scherm naar rechts ga.

Ik vind de telegraaf geen fijne krant en zou dit graag willen wijzigen naar nrc of volkskrant bijv. als dit niet kan dan wil ik het graag weg halen. Ik vind de krant bijvoorbeeld naar spreken over de huidige vluchtelingen situatie en vind ik niet gepast.

Bedankt voor jullie moeite,

Groetjes Max.

edit: ik kreeg het via mn macbook ook niet voor elkaar.

Affinity 25-10-15 13:38

Sorry om je topic te infiltreren, maar hoe krijg je eigenlijk dat nieuws te zien??? als ik naar rechts swipe zie ik niks, ik heb waarschijnlijk iets uitgeschakeld :O

jemmie 25-10-15 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1010829)
Sorry om je topic te infiltreren, maar hoe krijg je eigenlijk dat nieuws te zien??? als ik naar rechts swipe zie ik niks, ik heb waarschijnlijk iets uitgeschakeld :O

Algemeen | zoek met spotlight | Siri suggestie

iOSMax 25-10-15 14:46

zie hier:
http://i.imgur.com/KzqBgP7.jpg

dit bedoel ik. ik kan de siri suggesties wel vinden maar dat heeft vrij weinig te maken met het nieuws... iemand ideeën?

Edit: Affinity, ik bedoelde naar rechts swipen dus het scherm gaat naar links.. je trekt het scherm van rechts naar links.. sorry voor de onduidelijkheid.

jemmie 25-10-15 14:49

Heb je dit al geprobeerd? Bij mij komt het nieuws dan ook in beeld

iOSMax 25-10-15 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 1010835)
Heb je dit al geprobeerd? Bij mij komt het nieuws dan ook in beeld

ja als ik siri suggestie uit zet blijft het scherm gewoon grijs en bovenin kan ik zoeken. met siri suggestie aan komen de gesuggereerde contacten en daarnaast het nieuws. dit nieuws is niet wat ik wil zien, want apple bied hier alleen telegraaf nieuws aan. ik wil dit graag veranderen in een andere krant zoals nrc of volkskrant.

XIII 25-10-15 15:18

Het is Apple (dat bepaalt wat goed voor je is...), dus de bron kun je zelf niet aanpassen.

Ik heb het daarom maar helemaal uitgezet.

iOSMax 25-10-15 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1010837)
Het is Apple (dat bepaalt wat goed voor je is...), dus de bron kun je zelf niet aanpassen.

Ik heb het daarom maar helemaal uitgezet.

Bedankt voor de opheldering. Fijn dat het me nu duidelijk is.
Ik heb al sinds de iPhone 2G apple telefoons. Nu met lezen wat apple wilt dat je leest begin ik te twijfelen aan dit product.

thnx!

iPhoneAlot 25-10-15 16:30

De Telegraaf is de duidelijkste krant die er is! Alles is verzonnen, gelogen, of ronkende onzin; soms alledrie, da's geen kleine prestatie hoor!

TouchMe 25-10-15 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iOSMax (Bericht 1010841)
Bedankt voor de opheldering. Fijn dat het me nu duidelijk is.
Ik heb al sinds de iPhone 2G apple telefoons. Nu met lezen wat apple wilt dat je leest begin ik te twijfelen aan dit product.

thnx!

Kom kom, daar kom je na tig iPhones nu pas achter? Heb je dan altijd wel wat gehad aan al die andere "opgedrongen" dingen op een iOS apparaat? ;)

iOSMax 25-10-15 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe (Bericht 1010852)
Kom kom, daar kom je na tig iPhones nu pas achter? Heb je dan altijd wel wat gehad aan al die andere "opgedrongen" dingen op een iOS apparaat? ;)

waar het me over gaat is dat het steeds meer wordt. al die apps die je zelf niet kan verwijderen.. (mijn mapje met bullshit apps is ondertussen al begonnen aan zn tweede pagina) continu zeuren om updates.. (en ik doe ze echt heel braaf eerlijk waar). etc. en geloof me dat was eerst een stuk minder. ik zeg niet dat het totaal niet aan de hand was ;).

en ja ik geef het eerlijk toe, apple heeft me in zijn greep. al mijn contacten, foto's en automatische wachtwoorden staan in dat ding. ik "kan" niet meer zonder.

en daarnaast iPhonealot, de ene krant is meer links of rechts dan de ander, dat verschil moet er zijn. ik vind dat een krant niet iets moet insinueren of suggestief moet schrijven. voor mij is het belangrijk dat ik het nieuw zonder mening ontvang zodat ik die zelf kan vormen. ik vind dat dat bij de telegraaf totaal niet gebeurd.

flappah 26-10-15 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1010837)
Het is Apple (dat bepaalt wat goed voor je is...), dus de bron kun je zelf niet aanpassen.

Ik heb het daarom maar helemaal uitgezet.

Maar ik vraag me af of dat bij Google Now wel instelbaar is. Op 1 of andere manier heb ik dat ook nog niet kunnen instellen. Ik heb ook nog een Nexus 9 tablet en daar krijg ik behoorlijk veel Tweakers nieuws op te zien. Is niet erg maar ik heb geen idee hoe ik daar nieuwsbronnen aan of uit kan zetten.

B-ruil 26-10-15 17:22

Ik krijg helemaal geen nieuws te zien bij de suggesties als ik naar links swipe.
Er staan alleen app suggesties en contact suggesties.
Iemand enig idee waar het verkeerd gaat? Ik heb in zoek met spotlight, zowel de Siri suggesties als spotlight suggesties aangevinkt in de instellingen.

Kan het er misschien mee te maken hebben dat ik niet in NL woon? Ik woon op Bonaire, dus misschien iets met regio instellingen?

flappah 26-10-15 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B-ruil (Bericht 1010915)
Ik krijg helemaal geen nieuws te zien bij de suggesties als ik naar links swipe.
Er staan alleen app suggesties en contact suggesties.
Iemand enig idee waar het verkeerd gaat? Ik heb in zoek met spotlight, zowel de Siri suggesties als spotlight suggesties aangevinkt in de instellingen.

Kan het er misschien mee te maken hebben dat ik niet in NL woon? Ik woon op Bonaire, dus misschien iets met regio instellingen?

Zou best wel eens daar aan kunnen liggen maar bij mij heeft het een poosje geduurd voordat het verscheen. Geen idee wat de trigger is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.