//

Kleine grijze streepjes / krasjes op antenne strepen iPhone 6S

Kleine grijze streepjes / krasjes op antenne strepen iPhone 6S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vrijdag heb ik een nieuwe iPhone 6S Rose gold gekocht bij de mediamarkt. 's avonds toen ik de telefoon in gebruik had en een siliconen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-10-15, 13:51
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard Kleine grijze streepjes / krasjes op antenne strepen iPhone 6S

Vrijdag heb ik een nieuwe iPhone 6S Rose gold gekocht bij de mediamarkt. 's avonds toen ik de telefoon in gebruik had en een siliconen beschermhoesje erom had haalde ik de telefoon ff uit het hoesje om alles goed te bekijken. Toen zag ik dat er kleine grijze streepjes (lijkt op potlood) op de witte antenne strepen zitten. Proberen eraf te poetsen maar dit lukte niet.
Zaterdag toch terug gegaan naar de mediamarkt en de verkoper zei dat het waarschijnlijk door t hoesje komt, terwijl dit zacht siliconen is en geen hard plastic o.i.d.. Hij liet zijn eigen telefoon zien (iPhone 6 Space Grey) en als je erg goed keek had hij dezelfde streepjes op zijn antenne strepen alleen zag je het niet goed doordat die donker zijn. De verkoper wou m wel omruilen voor een nieuwe maar hij zei dat het probleem toch weer terugkomt door het gebruik van hoesjes.... Ik zei dat ik wel een nieuwe wou en hij keek of de iPhone nog op voorraad was, dit was helaas niet het geval. Als ik een nieuwe wou moest ik de oude achterlaten en wachten op de nieuwe voorraad a.s. donderdag. Zo lang kan ik niet zonder telefoon dus heb er maar mee gedeald en mijn iPhone gehouden. De verkoper zei tegen mij dat als t veel erger wordt , ik alsnog terug kan komen.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben op de iPhone 6S Rose gold of Zilver ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-15, 14:21
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Er is hier al eerder melding van gemaakt door Iculture
Zie hier:http://www.iculture.nl/antennestrepen-iphone-6-verkleuren-broekzak/
  #3  
Oud 27-10-15, 14:48
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Niet wat ik bedoel, ik heb echt grijze krasjes/streepjes erop. Geen verkleurde strepen. En ik heb juist een hoesje erom...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Er is hier al eerder melding van gemaakt door Iculture
Zie hier:http://www.iculture.nl/antennestrepen-iphone-6-verkleuren-broekzak/
  #4  
Oud 27-10-15, 17:44
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Tsja, als het heel ruw materiaal is misschien. Of wanneer er wat tussen het hoesje en telefoon terecht komt. Maar ik kan zonder enige omschrijving of foto niet zien of ruiken wat voor hoesje jij gebruikt.
  #5  
Oud 27-10-15, 17:45
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Lees je het bericht uberhaupt wel? Er staat duidelijk in een zacht silliconen hoesje!

En nee niks tussen gekomen daar denk ik wel ik wel om...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Tsja, als het heel ruw materiaal is misschien. Of wanneer er wat tussen het hoesje en telefoon terecht komt. Maar ik kan zonder enige omschrijving of foto kan ik niet zien of ruiken wat voor hoesje jij gebruikt.
  #6  
Oud 27-10-15, 22:20
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Mediamarkt heeft geen beste reputatie als het gaat over Apple-spullen. Ik hoor veel dat tweedekeus daar de norm is. De enige manier voor zo'n grote keten om iets verdienen aan Apple is om refurbished spullen te verkopen. Evengoed als gloednieuw, maar altijd met een 'rafelig' randje.
  #7  
Oud 27-10-15, 22:27
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Dat zou betekenen een refurbished iphone 6s rose gold, die slecht te krijgen is... Lijkt me bijna sterk en dat mag een winkel ook niet doen...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Mediamarkt heeft geen beste reputatie als het gaat over Apple-spullen. Ik hoor veel dat tweedekeus daar de norm is. De enige manier voor zo'n grote keten om iets verdienen aan Apple is om refurbished spullen te verkopen. Evengoed als gloednieuw, maar altijd met een 'rafelig' randje.
  #8  
Oud 27-10-15, 22:59
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CherylTB Bekijk bericht
Lijkt me bijna sterk en dat mag een winkel ook niet doen...
Waarom niet? Elke grootschalige productie heeft een stroom producten die niet door de eindcontrole komt. Die moeten terug voor herstel. Ook is er altijd een aantal dat nieuw uit de doos defecten vertoont, die gaan eveneens terug. Mediamarkt heeft er een handje van om hun voorraad uit die bron te halen. Dat geeft meer marge en een scherpere verkoopprijs.
Van iPads bij de Mediamarkt lees je vaak dat er iets mis is met de schermen. Verdacht is daarbij dat de iOS-versie dan al wat ouder is en van exemplaar tot exemplaar ook nog verschilt. Ik ga zelf altijd met grote boog om de Mediamarkt heen.
  #9  
Oud 27-10-15, 23:38
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Waarom niet? Elke grootschalige productie heeft een stroom producten die niet door de eindcontrole komt. Die moeten terug voor herstel. Ook is er altijd een aantal dat nieuw uit de doos defecten vertoont, die gaan eveneens terug. Mediamarkt heeft er een handje van om hun voorraad uit die bron te halen. Dat geeft meer marge en een scherpere verkoopprijs.
Van iPads bij de Mediamarkt lees je vaak dat er iets mis is met de schermen. Verdacht is daarbij dat de iOS-versie dan al wat ouder is en van exemplaar tot exemplaar ook nog verschilt. Ik ga zelf altijd met grote boog om de Mediamarkt heen.
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf als
Apple zich hier voor leent en dit toestaat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2015 om 23:46 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CherylTB Bekijk bericht
Lees je het bericht uberhaupt wel? Er staat duidelijk in een zacht silliconen hoesje..
Ja maar dat heb gelezen maar ik zie nergen staan soort merk type etc.

Misschien wat minder snel oordelen, je verwacht dat ik blind weet wat de mediamarkt in het assortiment heeft. Wat het merk is, hoe de kwaliteit ervan is

Zelfde wanneer je zou vragen: mijn mediamarkt tablet is stuk, wie weet wat er is?
En dat ik dan zou moeten ruiken dat het een iPad is en niet een HP of asus tablet.

Maar goed, de oplossing lijkt me simpel. Je gaat terug of je gaat niet terug om hem om te ruilen. En je gebruikt niet nog een keer zon flut mapje van de mediamarkt. In dit geval een dure les dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is.
  #10  
Oud 28-10-15, 07:11
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Oke ff wat duidelijker, dit is een silliconen hoesje die ik allang heb ook bij mijn vorige iphone 6... Dus lijkt me niet dat het aan het hoesje ligt of de kwaliteit van de 6S is gewoon slechter... Geen idee. Heb dit hoesje dus al een paar jaar en geen idee meer waar weg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf als
Apple zich hier voor leent en dit toestaat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2015 om 23:46 ----------



Ja maar dat heb gelezen maar ik zie nergen staan soort merk type etc.

Misschien wat minder snel oordelen, je verwacht dat ik blind weet wat de mediamarkt in het assortiment heeft. Wat het merk is, hoe de kwaliteit ervan is

Zelfde wanneer je zou vragen: mijn mediamarkt tablet is stuk, wie weet wat er is?
En dat ik dan zou moeten ruiken dat het een iPad is en niet een HP of asus tablet.

Maar goed, de oplossing lijkt me simpel. Je gaat terug of je gaat niet terug om hem om te ruilen. En je gebruikt niet nog een keer zon flut mapje van de mediamarkt. In dit geval een dure les dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is.
  #11  
Oud 28-10-15, 07:30
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Heb je geen foto's?
  #12  
Oud 28-10-15, 07:34
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Probeer vanmiddag ff te maken maar je ziet ze alleen uit bepaalde hoek en niet heel goed.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Heb je geen foto's?
  #13  
Oud 28-10-15, 08:56
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Als het Refurbished toestellen zijn van Apple hangt er helemaal geen 'rafelig' randje aan... Refurbs zijn gekeurd als evenwaardig met nieuwe toestellen, alleen dat de onderdelen al ergens anders eens gebruikt zijn.

Maar ja inderdaad ik heb ook al vreemde verhalen gehoord, over Mediamarkt en ook Mobistar Shops, waarbij er plots niet officiële onderdelen in iPhones terechtkomen na een "herstelling".

Ik snap niet waarom iedereen gewoon niet bij Apple zelf besteld, is gewoon veel veiliger en je hebt het 2e jaar garantie bij Apple zelf wat het allemaal zoveel makkelijker maakt.
  #14  
Oud 28-10-15, 09:13
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Ik heb m daar weg omdat ik zaterdag een nieuwe nodig had. Kan niet zonder telefoon zitten. Dus vandaar ff naar mediamarkt gegaan. Anders had ik m wel via apple besteld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Als het Refurbished toestellen zijn van Apple hangt er helemaal geen 'rafelig' randje aan... Refurbs zijn gekeurd als evenwaardig met nieuwe toestellen, alleen dat de onderdelen al ergens anders eens gebruikt zijn.

Maar ja inderdaad ik heb ook al vreemde verhalen gehoord, over Mediamarkt en ook Mobistar Shops, waarbij er plots niet officiële onderdelen in iPhones terechtkomen na een "herstelling".

Ik snap niet waarom iedereen gewoon niet bij Apple zelf besteld, is gewoon veel veiliger en je hebt het 2e jaar garantie bij Apple zelf wat het allemaal zoveel makkelijker maakt.
  #15  
Oud 28-10-15, 09:44
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

In het eerste jaar kan je zoiezo bij Apple terecht, ik zou hem dus niet bij Mediamarkt binnenbrengen maar gewoon Apple Support contacteren.
  #16  
Oud 28-10-15, 10:11
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf als
Apple zich hier voor leent en dit toestaat.
De macht van het getal. Een bedrijf met de inkoopkracht van MM krijgt veel voor elkaar. Het feit dát MM al Apple-spullen verkoopt is toch al vreemd? Apple heeft alleen strakke topwinkels met getraind personeel. MM heeft bijna alleen schooluitvallers die meestal van toeten noch blazen weten. Die reputaties zijn alleen te koppelen als er hele grote getallen bij komen kijken.
Ik weet uit betrouwbare bron dat heel veel van de voorraad in MM's uit parallelle import komt.
  #17  
Oud 28-10-15, 10:35
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

De mediamarkt hier heeft een aparte Apple afdeling met personeel dat getraind is, dat betekend dus geen mensen in mediamarkt kleding maar kleding met apple logo's . Ook is dit vast personeel en geen weekendhulpjes o.i.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
De macht van het getal. Een bedrijf met de inkoopkracht van MM krijgt veel voor elkaar. Het feit dát MM al Apple-spullen verkoopt is toch al vreemd? Apple heeft alleen strakke topwinkels met getraind personeel. MM heeft bijna alleen schooluitvallers die meestal van toeten noch blazen weten. Die reputaties zijn alleen te koppelen als er hele grote getallen bij komen kijken.
Ik weet uit betrouwbare bron dat heel veel van de voorraad in MM's uit parallelle import komt.
  #18  
Oud 28-10-15, 17:33
aevries aevries is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 144
Standaard

MM Utrecht is echt goed. Veel kennis van zaken en absoluut geen vakantiekrachten. Haal veel Apple spul daar en nooit klachten. Waar ik klachten over heb is A-MAC Utrecht. Wat een }%{]}% is dat. Arrogante verkopers en nul service.
  #19  
Oud 28-10-15, 21:13
CherylTB CherylTB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 27
Standaard

Foto's maken lukt niet, zijn de krasjes te klein voor . je ziet ze ook alleen in een bepaalde hoek dus laat 't gewoon zoals het is, mochten er mensen zijn met hetzelfde probleem hoor ik het graag en eventueel met foto's als dit wel lukt...
  #20  
Oud 29-10-15, 16:12
Order66 Order66 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Mediamarkt heeft geen beste reputatie als het gaat over Apple-spullen. Ik hoor veel dat tweedekeus daar de norm is. De enige manier voor zo'n grote keten om iets verdienen aan Apple is om refurbished spullen te verkopen. Evengoed als gloednieuw, maar altijd met een 'rafelig' randje.
Hier wil ik wel eens bewijzen van zien. Kan me niet voorstellen dat Apple dat soort praktijken toelaat. Refurb als "nieuw" verkopen . Dan moeten ketens als Lab9 over dezelfde kam geschoren worden?!?!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verticale grijze strepen in iPhone 5 Fireball iPhone algemeen 15 06-09-14 09:42
Kleine streepjes op homebutton Iphone 5s lukelangh iPhone algemeen 5 10-01-14 15:57
Krasjes op beeldscherm Iphone 4 martijn1108 iPhone algemeen 2 28-10-10 19:43
Grijze strepen in standby modus Éner iPhone algemeen 3 20-03-10 22:56
Grijze icon labels / grijze icoon tekst Brul Jailbreak apps en thema's 2 21-12-09 21:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.