iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Aluminium behuizing iPhone 6S 64GB 'klikt' aan achterzijde (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168747-aluminium-behuizing-iphone-6s-64gb-klikt-achterzijde.html)

Hazzard717 28-10-15 01:10

Aluminium behuizing iPhone 6S 64GB 'klikt' aan achterzijde
 
Ik heb sinds een tweetal weken een nieuwe iPhone 6S 64GB Space Gray. Bevalt in principe prima, op 1 ding na dus. Ik heb de eigenschap (omdat ik geen hoesjes etc. gebruik) mijn iPhone dagelijks even schoon te maken.

Nu viel mij al een paar keer op dat wanneer ik de achterkant van de iPhone schoonmaak ik een soort van 'klikjes' hoor. Dit zou van het aluminium af moeten komen en voelt erg fragiel aan. Ook als je de iPhone tussen duim en wijsvinger neemt en zachtjes drukt hoor je continue een klik. Op alle plaatsen op de telefoon, dus niet enkel op 1 specifiek drukpunt.

Meer gebruikers last van?

rsnhakan 28-10-15 07:31

Zit het scherm misschien los?

Affinity 28-10-15 09:00

Dat er iets klikt is meestal niet normaal :p

Best even Apple Support contacteren en een swap aanvragen imo... Ik zou er niet mee kunnen omgaan dat er iets los zit.
Apple zal je iPhone komen halen en met een kleine opleg van 30 euro dacht ik heb je meteen een splinternieuw in de doos toestel, ofwel wacht je 2-3 werkdagen tot je een ander toestel krijgt gratis (dat laatste is meestal een refurb, maar KAN ook een splinternieuwe zijn afhankelijk van hun refurb voorraad, hoewel je dit nooit zal kunnen nagaan omdat die iPhone ALTIJD in een neutraal wit doosje zal zitten).

Maakt trouwens niks uit want de Refurb die ik heb gehad (althans vermoedelijk een Refurb) van mijn 5S voelde veel beter aan dan mijn defecte 5S. De knopjes zaten allemaal net iets strakker, alsof ze er extra moeite ingestoken hadden ^^ Ook lijkt mij de kans op "nieuwe defecten" veel kleiner, omdat de onderdelen al ergens gebruikt/getest geweest zijn..

deleon 28-10-15 11:01

Ik had ooit een refurb van de 4S en die was beter dan de twee gloednieuwe modellen die ik ervoor had.

Hazzard717 28-10-15 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1011066)
Zit het scherm misschien los?

Nee, dat dacht ik in het begin ook. Maar het is echt de achterkant, het aluminium, op het moment dat je het zeg maar zachtjes indrukt hoor je dan die klik.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 oktober 2015 om 18:47 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1011073)
Dat er iets klikt is meestal niet normaal :p

Best even Apple Support contacteren en een swap aanvragen imo... Ik zou er niet mee kunnen omgaan dat er iets los zit.
Apple zal je iPhone komen halen en met een kleine opleg van 30 euro dacht ik heb je meteen een splinternieuw in de doos toestel, ofwel wacht je 2-3 werkdagen tot je een ander toestel krijgt gratis (dat laatste is meestal een refurb, maar KAN ook een splinternieuwe zijn afhankelijk van hun refurb voorraad, hoewel je dit nooit zal kunnen nagaan omdat die iPhone ALTIJD in een neutraal wit doosje zal zitten).

Maakt trouwens niks uit want de Refurb die ik heb gehad (althans vermoedelijk een Refurb) van mijn 5S voelde veel beter aan dan mijn defecte 5S. De knopjes zaten allemaal net iets strakker, alsof ze er extra moeite ingestoken hadden ^^ Ook lijkt mij de kans op "nieuwe defecten" veel kleiner, omdat de onderdelen al ergens gebruikt/getest geweest zijn..

Is het dan ook zo dat je je originele doosje mee terug moet zenden? I.v.m. serienummer achterzijde etc..

CherylTB 28-10-15 21:14

Gelijk omruilen, klopt niet lijkt mij. Ik heb dezelfde versie maar nergens last van ....

Affinity 29-10-15 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hazzard717 (Bericht 1011111)
Is het dan ook zo dat je je originele doosje mee terug moet zenden? I.v.m. serienummer achterzijde etc..

Ik dacht van niet. Beste is Apple Support contacteren en je kan het hen gelijk vragen aan de telefoon.

CherylTB 29-10-15 09:18

Nee je moet ff contact opnemen met apple. Dan komt er een bezorger bij je en die neemt alles mee wat nodig is...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hazzard717 (Bericht 1011111)
Nee, dat dacht ik in het begin ook. Maar het is echt de achterkant, het aluminium, op het moment dat je het zeg maar zachtjes indrukt hoor je dan die klik.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 oktober 2015 om 18:47 ----------



Is het dan ook zo dat je je originele doosje mee terug moet zenden? I.v.m. serienummer achterzijde etc..


Reem0nN 11-12-15 16:37

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iPhone 6S 64GB Space Grey.
Enkel heb ik hem iets langer dan 14 dagen.
Wat heb jij precies gedaan hiermee ?
Gewoon gehouden of de moeite genomen naar Apple Store te gaan ?

Janine Stmd 11-12-15 17:16

Dat lijkt me niet normaal. Ik heb zojuist mijn iPhone 6S Plus bekeken en voel nergens beweging/ruimte. Ik zou dan ook zo snel mogelijk contakt opnemen met Apple en vragen om een nieuw toestel.

ismars 11-12-15 19:35

Bij mij ook. Iedereen die ik ken met 6 en 6s heeft hetzelfde dus ga er maar vanuit dat het niks is, als ik de enige was had ik me meer zorgen gemaakt. Zij hebben hem al langer dan een jaar en verder nooit problemen mee behalve dat tikje(meestal maakte ik hen er nog attent op)

Reem0nN 11-12-15 20:00

Ik had hiervoor een 6 Plus en die had dat zeker weten niet.
En me vriendin haar 6 ook niet.
Had ook nog bij een collega getest en die heeft een 6 Plus en die had dat ook niet.
Ik heb net Apple gebeld en die gaf aan dat ik naar de Apple store kan komen om het te laten repareren want het zou niet horen.
Maar diegene zei ook dat ie dit voor het eerst hoort.
Ik heb niet 1 klein klikje, ik hoor het al als ik 3D Touch gebruik of de achterkant schoonmaak..

Hazzard717 11-12-15 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reem0nN (Bericht 1013964)
Ik had hiervoor een 6 Plus en die had dat zeker weten niet.
En me vriendin haar 6 ook niet.
Had ook nog bij een collega getest en die heeft een 6 Plus en die had dat ook niet.
Ik heb net Apple gebeld en die gaf aan dat ik naar de Apple store kan komen om het te laten repareren want het zou niet horen.
Maar diegene zei ook dat ie dit voor het eerst hoort.
Ik heb niet 1 klein klikje, ik hoor het al als ik 3D Touch gebruik of de achterkant schoonmaak..

Om gelijk op je 1e bericht te reageren: ik heb de iPhone gewoon gehouden. En wel om het simpele feit dat deze telefoon voor de rest 100% functioneert. Ik zag geen reden om de iPhone voor alleen de 'klik' om te ruilen.

Nu zeker niet meer, nu ik lees dat jij exact hetzelfde probleem hebt. Bij (inderdaad) exact hetzelfde model. Vooral bij de achterkant schoonmaken of 3D touch gebruiken..

Wat ga jij doen? Sowieso omruilen?

ismars 12-12-15 09:12

Het tikje zit bij jullie ook op het bovenste gedeelte van de achterkant, ter hoogte van het Apple logo?
Ik heb het ook al als ik gewoon iets aanklik op het scherm aan de voorkant dan hoor ik het tikje ook.
Maar alleen aan de bovenste helft, als je onderin drukt hoor ik het niet.
Ik met mijn super gehoor vond het ook bloed irritant en had ook al een case aangemaakt bij Apple en ups heeft de doos ook al gebracht om de iPhone op te sturen maar ik had het niet gedaan. Bij iedereen bij wie ik het heb geprobeerd maakte deze tik nog veel meer lawaai dan bij de mijne.
Die verhalen dat Apple zegt: 'dat horen we voor het eerst'.....

Reem0nN 12-12-15 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hazzard717 (Bericht 1013972)
Om gelijk op je 1e bericht te reageren: ik heb de iPhone gewoon gehouden. En wel om het simpele feit dat deze telefoon voor de rest 100% functioneert. Ik zag geen reden om de iPhone voor alleen de 'klik' om te ruilen.

Nu zeker niet meer, nu ik lees dat jij exact hetzelfde probleem hebt. Bij (inderdaad) exact hetzelfde model. Vooral bij de achterkant schoonmaken of 3D touch gebruiken..

Wat ga jij doen? Sowieso omruilen?


Ik ga denk ik me iPhone gewoon houden.
Het is vervelend dat het zo goedkoop aanvoelt maar de ene kant het risico dat je een refurbished toestel terug krijgt die ook al wat heeft gemarkeerd bevalt me niet zo terwijl ik een prijs heb betaald voor een nieuwe en niet een refurbished.

Ik doe er gewoon een goede case om en de kans is groot dat als ik nu hem nu inruil dat die het ook heeft of weer wat anders. over een paar maanden kan ik altijd nog onder garantie naar Apple zolang je het maar binnen je 1 jaar Apple care doet.
Voor nu geniet ik van een nieuwe goedwerkende iPhone.

rweerink 12-12-15 15:27

Heb hier precies hetzelfde met mijn 6S, en gelijk bij een kennis gecheked en heeft hetzelfde tikje.

Heb er nu een leather case van Apple om en stoor me er niet meer aan!

Jordylwd 13-12-15 20:32

Ik ben ook even gaan drukken , en heb idd ook een klein klikje. Zou me hier geen zorgen over maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.