iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 6 trilfunctie heel zwak (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168753-iphone-6-trilfunctie-heel-zwak.html)

vanvelzen 28-10-15 13:45

Iphone 6 trilfunctie heel zwak
 
Hoi allemaal,

Ik ben recent overgestapt van een Iphone 5 naar een 6S en het toestel bevalt mij goed. Op één ding na: ik ben gewend om de telefoon op stil in mijn broekzak bij me te dragen met alleen de trilfunctie ingeschakeld. Met de 6S voel ik de telefoon gewoon niet; zelfs als ik niet veel aan het doen ben. Als gevolg mis ik bijna elk telefoontje hetgeen zeer irritant is.

Op al mijn vorige toestellen (3GS, 4S, 5) heb ik dit probleem nooit gehad. De voor de hand liggende oplossing is uiteraard het geluid aan te zetten maar ik doe dat liever niet.

Hebben jullie dezelfde ervaring?

Er is volgens mij geen manier (zoals bij de Samsung S5 van mijn zoon) om de trilstand handmatig aan te passen of zie ik iets over het hoofd?

Gonus 28-10-15 14:33

Ik kwam er ook wel eens achter dat ik een gesprek had gemist als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde.
De trilfunctie harder of zachter zetten kan volgens mij niet op een iPhone (misschien met een jailbreak, maar dat lijkt me sterk).
Om het op te lossen heb ik zelf een trilpatroon aangemaakt dat meerdere trillingen geeft ipv de monotone tril die het standaard patroon op de iPhone geeft.

Om dit te doen ga je naar Instellingen -> Geluiden -> Beltoon -> Trillen -> Maak nieuwe trilling.
Je zou zelfs een ander trilpatroon kunnen kiezen uit de trilpatronen die de iPhone standaard aanbiedt.
Misschien een oplossing voor jou?

mrboolean 28-10-15 15:05

De iPhone 6S heeft inderdaad een nieuwe tril-motor, de taptic engine. Deze is veel subtieler en beschaafder dan voorgaande generaties. Ik vind het zelf wel prettig, want die oudere waren vaak nogal storend en luidruchtig, maar ik kan me voorstellen dat je het minder goed opmerkt. Misschien dat een ander patroon je beter opvalt zoals Gonus voorstelt.

Affinity 28-10-15 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 1011096)
De iPhone 6S heeft inderdaad een nieuwe tril-motor

Het gaat hier om een iPhone 6.

Gonus 28-10-15 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1011098)
Het gaat hier om een iPhone 6.

Volgens mij geeft vanvelzen toch echt aan dat hij een iPhone 6S heeft aangeschaft...

Affinity 29-10-15 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1011100)
Volgens mij geeft vanvelzen toch echt aan dat hij een iPhone 6S heeft aangeschaft...

Hmmm ja in de tekst staat 6S, in de topic staat 6...

Het zal dan wel een 6S zijn, want die trilfunctie is inderdaad subtieler. Ik vind het leuker, maar je kan wel notificaties missen... Best je patroon even aanpassen dus ^^

Ik heb de Watch ook en zelfs daar voel ik soms die trilfunctie niet.

vanvelzen 29-10-15 09:20

Bedankt voor de suggesties; ik ga wat experimenteren... IK heb inderdaad een 6S, de header is wellicht wat verwarrend.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.