//

Iphone 6 trilfunctie heel zwak

Iphone 6 trilfunctie heel zwak discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ben recent overgestapt van een Iphone 5 naar een 6S en het toestel bevalt mij goed. Op één ding na: ik ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-10-15, 13:45
vanvelzen vanvelzen is offline
• iOS 9.1
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 2
Standaard Iphone 6 trilfunctie heel zwak

Hoi allemaal,

Ik ben recent overgestapt van een Iphone 5 naar een 6S en het toestel bevalt mij goed. Op één ding na: ik ben gewend om de telefoon op stil in mijn broekzak bij me te dragen met alleen de trilfunctie ingeschakeld. Met de 6S voel ik de telefoon gewoon niet; zelfs als ik niet veel aan het doen ben. Als gevolg mis ik bijna elk telefoontje hetgeen zeer irritant is.

Op al mijn vorige toestellen (3GS, 4S, 5) heb ik dit probleem nooit gehad. De voor de hand liggende oplossing is uiteraard het geluid aan te zetten maar ik doe dat liever niet.

Hebben jullie dezelfde ervaring?

Er is volgens mij geen manier (zoals bij de Samsung S5 van mijn zoon) om de trilstand handmatig aan te passen of zie ik iets over het hoofd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-15, 14:33
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Ik kwam er ook wel eens achter dat ik een gesprek had gemist als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde.
De trilfunctie harder of zachter zetten kan volgens mij niet op een iPhone (misschien met een jailbreak, maar dat lijkt me sterk).
Om het op te lossen heb ik zelf een trilpatroon aangemaakt dat meerdere trillingen geeft ipv de monotone tril die het standaard patroon op de iPhone geeft.

Om dit te doen ga je naar Instellingen -> Geluiden -> Beltoon -> Trillen -> Maak nieuwe trilling.
Je zou zelfs een ander trilpatroon kunnen kiezen uit de trilpatronen die de iPhone standaard aanbiedt.
Misschien een oplossing voor jou?
  #3  
Oud 28-10-15, 15:05
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

De iPhone 6S heeft inderdaad een nieuwe tril-motor, de taptic engine. Deze is veel subtieler en beschaafder dan voorgaande generaties. Ik vind het zelf wel prettig, want die oudere waren vaak nogal storend en luidruchtig, maar ik kan me voorstellen dat je het minder goed opmerkt. Misschien dat een ander patroon je beter opvalt zoals Gonus voorstelt.
  #4  
Oud 28-10-15, 15:37
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
De iPhone 6S heeft inderdaad een nieuwe tril-motor
Het gaat hier om een iPhone 6.
  #5  
Oud 28-10-15, 15:44
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Het gaat hier om een iPhone 6.
Volgens mij geeft vanvelzen toch echt aan dat hij een iPhone 6S heeft aangeschaft...
  #6  
Oud 29-10-15, 09:16
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Volgens mij geeft vanvelzen toch echt aan dat hij een iPhone 6S heeft aangeschaft...
Hmmm ja in de tekst staat 6S, in de topic staat 6...

Het zal dan wel een 6S zijn, want die trilfunctie is inderdaad subtieler. Ik vind het leuker, maar je kan wel notificaties missen... Best je patroon even aanpassen dus ^^

Ik heb de Watch ook en zelfs daar voel ik soms die trilfunctie niet.
  #7  
Oud 29-10-15, 09:20
vanvelzen vanvelzen is offline
• iOS 9.1
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de suggesties; ik ga wat experimenteren... IK heb inderdaad een 6S, de header is wellicht wat verwarrend.
Reageren

Labels
iphone 6, iphone 6s, trillen, zwak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwak signaal melding Rockshot Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 13-02-14 14:36
Zwak signaal tot geen service iPhone 3GS TVO iPhone algemeen 31 21-01-12 23:10
Iphone 3GS Wi-Fi zwak KoenvdW Wi-Fi 2 27-06-11 22:27
zeer zwak geluid bij stembediening iphone 4 aroma iPhone algemeen 0 28-01-11 20:23
Wi-Fi zeer zwak iPhone 3G 16GB baart Wi-Fi 6 09-10-10 19:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.