//

Nieuwe iPhone 6

Nieuwe iPhone 6 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey iedereen, Ik heb juist mijn iphone 6 aangekregen. Dit is mijn eerste iphone ooit. Werk al wel een aantal jaar op een ipad 2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-10-15, 12:31
Hunt85 Hunt85 is offline
• iOS 9.0
• 9.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 6
Standaard Nieuwe iPhone 6

Hey iedereen,

Ik heb juist mijn iphone 6 aangekregen. Dit is mijn eerste iphone ooit.
Werk al wel een aantal jaar op een ipad 2 dus ken apple best wel.

Heeft er iemand raad wat ik zeker dien te doen in de beginfase ?
Zijn er bijvoorbeeld zaken die ik zeker moet instellen bijvoorbeeld of apps die ik zeker moet downloade.

Ik ga sebiet zeker wel eens uitzoeken hoe ik mijn contacten van mijn google account (ik kom van een galaxy s4 mini) kan overzetten naar mijn icloud account.
Ook ga ik zeker al extra icloud opslag kopen gezien ik maar een toestel heb van 16 gb.

In ieder geval wel een prachtig toestel.
Ik kan nu eindelijk het vergelijk maken tussen iphone en samsung.


Greetz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-10-15, 13:21
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Find my iPhone aanzetten. De rest komt later. HAve fun.
  #3  
Oud 29-10-15, 13:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Instellingen-itunes & app stores ; daar zet je voor de veiligheid de mobiele data af.

Algemeen-ververs op achtergrond; zet dat maar volledig uit, is voor nikske nodig.

privacy-locatievoorzieningen ; daar zet je vele apps op nooit omdat het gewoonweg niet nodig is en andere die je wel nodig hebt en echt nuttig kunnen zijn zet je beste op bij gebruik.
Bij mij staat bij gebruik bv aan bij de lijn, kaarten, google maps, tomtom etc... Je moet dat zelf maar beslissen natuurlijk.

Vind mijn iPhone sowieso aanzetten, je weet maar nooit.

Apps kopen/gratis; tis te zien wat je interesses zijn natuurlijk;

Kijk je (buitenlandse) series; itv shows 3 is een steengoeie app.

Tvgids pro een heel goeie tv app (wel opletten er is een belgische en een nederlandse).

weekcal is een heel goeie kalender app, beter dan die van Apple zelf vind ik die der standaard opzit.

Weather pro; kzeg niet het altijd perfect is maar dit vind ik wel de beste en mooiste weer app.

Ben je een voetbalfan dan heb je ook talloze apps; hetgeen ik graag gebruik is bv forza.

Dan heb je nog muziekherkenning apps zoals shazam, soundhound en music id.

Dan de apps om naar andere via data smsen en fotos en dergelijke meer te sturen zoals whatsapp en telegram, viber enz... ik vind telegram de beste, andere mensen moeten die app dan ook wel staan hebben + je kan ook telegram op de macbook/windows laptop installeren, superhandig dus.

Dan andere apps zoals facebook/messenger/twitter/snapchat/instagram en dergelijke meer, die laatste 2 gebruik ik wel zelden tot nooit.

appbox pro een app waar meerdere zaken in 1 app staan zoals bv currency converter enz...

euromillons app die top is als je daaraan zou meedoen; je moet die wel hebben van formigas, das de beste.

puffin; soms gebeurt het nog wel eens dat een filmpje niet wil afspelen in safari; link kopieren en plakken in puffin en normaal moet het dan afspelen.

onedrive; goeie app ook om je videos en foto's gratis in de cloud te steken.

djay 2; beste djay app.

imgurupload; voor je fotos op een site te kunnen plaatsen.

de lijn; ik gebruik die app om zo een ticket aan te kopen als ik op de tram ofzo stap.
Ik spreek hier wel over belgie, kweet niet hoe dat in nederland zit?

tuneinradio; voor mij één vd betere streamingradio app.

Als je een belg bent dan heb je nog andere apps zoals vtm nieuws, derdactie.be, sporza en sporza sport, top radio, media markt app, bol.com app, netflix enz...

Heb je toevallig een chromecast thuis dan heb ik apps zoals tv cast, allcast en de videoexplorer zou met chromecast en apple tv werken. Je moet maar zelf de uitleg ervan lezen wat zo'n apps kunnen.

En als je telenet/proximus hebt daar zijn uiteraard ook x tal apps voor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.