iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6s vraagt elke keer om verificatie van Apple ID (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168975-iphone-6s-vraagt-elke-keer-om-verificatie-apple-id.html)

WPT 05-11-15 20:23

iPhone 6s vraagt elke keer om verificatie van Apple ID
 
Hallo!

Al geruime tijd heb ik met mijn iMac het probleem dat elke keer wanneer ik deze opstart hij vroeg om in te loggen bij (ik dacht) iCloud of iTunes. Sinds de updates van de Mac en IOS heb ik dit probleem niet meer... op mijn Mac.

Echter, nu vraagt mijn iPhone elke keer bij het opstarten het volgende: "Verificatie van Apple ID - Geef het wachtwoord op voor 'e-mailadres' in instellingen. - knop1: Niet nu, knop2: Instellingen".

Uiteraard heb ik de eerste 100 keer netjes mijn wachtwoord ingevuld maar hij blijft het vragen.

Nu heb ik sinds kort de Apple TV 4 en ook hier vraagt hij bij alles wat ik doe (al eerder gekochte video's kijken, gratis apps downloaden, betaalde apps downloaden, enz.) om mijn iTunes wachtwoord.

rsnhakan 06-11-15 05:46

Even uitloggen uit iCloud, telefoon opnieuw opstarten en daarna weer inloggen. Was voor mij de oplossing.

WPT 06-11-15 10:42

Vanmorgen gedaan.

Hij vroeg me of ik allerlei gegevens van mijn iPhone wilde verwijderen. Hiermee akkoord gegaan. Toen ik vervolgens uitgelogd was de telefoon uitgezet en even uitgelaten. Na het opnieuw opstarten alles weer ingevuld en de telefoon de tijd gegeven om alle iCloud gegevens weer te downloaden. Toen ik net mijn telefoon uitzette en even later weer aan, kwam helaas weer doodleuk de melding voor verificatie :eek:

rsnhakan 06-11-15 12:16

Dat is vreemd..

Ik kreeg de melding op mijn iPhone en iPad. Mijn iPad staat vaak meerdere dagen uit en de melding heb ik niet weer gezien.

Mijn iPhone staat 's nachts vaak uit en ook hier krijg ik geen melding meer na het opstarten.

Order66 10-11-15 12:55

Heb dit probleem ook op de 6S Plus.
Nog verdere oplossingen voor dit probleem?

alvani 10-11-15 20:43

Ik heb dit probleem ook op zowel mijn iPhone 6S plus als op mijn iPad Air 2.
Meerdere malen volledig uitloggen uit iCloud (en voor de zekerheid ook uit de App Store) heeft helaas ook niet geholpen en omdat het probleem op 2 van mijn iDevices speelt, heb ik ook weinig vertrouwen in het herstellen van de firmware.

Apple Support zegt nog niet eerder van dit probleem gehoord te hebben en ze hebben dan ook geen oplossing.

Kan het zijn dat de verificatie van je Apple ID na het aanzetten van het apparaat gewoon bij iOS 9(.1) hoort?

WPT 11-11-15 09:03

Ik heb al heel wat dingen geprobeerd en al heel wat uurtjes met Apple aan de telefoon gezeten. Ze zijn er mee bezig (als het goed is) en gaan nog contact met me opnemen.

Wanneer ik uitlog uit iCloud krijgen ik die melding niet meer. Echter zodra ik weer inlog in iCloud of dit nu met of zonder opnieuw opstarten is krijg ik die melding weer. Aannemelijk is dus dat het probleem vanuit iCloud wordt veroorzaakt.

Iphoneprovinciaal 11-11-15 10:11

Met mijn IPhone 5 heb ik dit probleem ook sinds de update naar 9.1. Hij blijft ook elke keer zeggen dat het ww of de beveiligingsvragen niet goed zijn. Stapeldol wordt er van.
Weet niet wat ik dar aan kan doen.

Scooter 11-11-15 12:24

Hallo WPT heb dit de laatste weken ook met iPhone 6 plus

boeffie 11-11-15 18:51

Ik krijg steeds de melding "autorisatie verzoek ICloud verzonden ........

debroei 28-12-15 20:25

Zijn er al vorderingen?

blackfocus 28-12-15 20:51

Ook hier die Kl.... vragen op de iPad air2 iPhone 5 5s en 6 zeeeer irritant Ik heb al gebelt met Apple maar er is (nog ) geen oplossing

Scooter 28-12-15 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 1014669)
Zijn er al vorderingen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackfocus (Bericht 1014670)
Ook hier die Kl.... vragen op de iPad air2 iPhone 5 5s en 6 zeeeer irritant Ik heb al gebelt met Apple maar er is (nog ) geen oplossing

Idd irritant met momenten soms vraag hij het zelfs meerdere keren per uur

BenW1959 19-11-16 17:59

Bijna een jaar verder, maar is er nou al een oplossing? Ik heb de meldingen op mijn iphone 5s en mijn Ipad 3.

Als het goed is word ik zo gebeld door Apple support. Als er geen oplossing is, ga ik toch ernstig nadenken of ik wel een Apple fan blijf...... ��

Mcqueen 20-11-16 22:16

vrouwlief had dit probleem af en toe. Maar toen ik per ongeluk airdrop inschakelde op haar toestel (6s) gebeurde dit bij zowat iedere handeling :eek:

We hebben toen uitgelogd bij itunes, istore, icloud. de hele santekraam waar je je apple id nodig hebt.
Toestel uitgezet. Weer aangezet (na een kopje koffie)
Daarna weer netjes ingelogd op alle services
Nu reeds een maand melding vrij.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.