iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foutmelding wissen gegevens Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169012-foutmelding-wissen-gegevens-iphone.html)

Diablo95 07-11-15 15:51

Foutmelding wissen gegevens Iphone
 
Momenteel heb ik een nieuwe Iphone 6S en daartoe wil ik de gegevens van mijn oude iPhone 5S verwijderen om deze binnen het gezin door te kunnen geven. Nu wilde ik dat gewoon via Instellingen op de iPhone zelf doen, maar dan krijg je de volgende melding:

''Voer uw Apple ID-wachtwoord in om deze iPhone te wissen en uit uw account te verwijderen.''

Kan ik dan gerust mijn wachtwoord invoeren? Ik ben namelijk bang dat ik dan door iCloud op de een of andere manier ook de gegevens kwijt ben op mijn nieuwe 6S (waarop ik weer via iCloud mijn gegevens van mijn 5S heb teruggezet) of dat mijn account verwijderd wordt?

Guest-20180925190238 07-11-15 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diablo95 (Bericht 1011909)
Ik ben namelijk bang dat ik dan door iCloud op de een of andere manier ook de gegevens kwijt ben op mijn nieuwe 6S (waarop ik weer via iCloud mijn gegevens van mijn 5S heb teruggezet) of dat mijn account verwijderd wordt?

Maak je maar geen zorgen. Alleen het toestel wordt uit het account verwijderd, meer niet. Er gaan echt geen iCloud gegevens verloren.

Diablo95 14-11-15 12:22

Nog even een soortgelijke vervolgvraag. Ik heb erg lang het account van mijn moeder gebruikt voor iTunes. Dit is natuurlijk niet heel praktisch, helemaal niet wanneer je iCloud wilt gaan gebruiken. Ik heb dan ook voor mezelf een account aangemaakt. In de instellingen onder iCloud staat nog wel het oude account ingelogd. Je kunt deze niet zomaar uitloggen. De enige mogelijkheid is om onderin te klikken op 'Verwijder account'. Dit geeft de volgende melding: 'Als u deze account verwijdert, wist u alle bijbehorende gegevens van uw Iphone'. De vraag is dan wat bedoeld wordt met 'alle bijbehorende gegevens'?

Guest-20180925190238 14-11-15 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diablo95 (Bericht 1012385)
De vraag is dan wat bedoeld wordt met 'alle bijbehorende gegevens'?

Alle iCloud gegevens zoals contacten, agenda's, herinneringen, notities, enz...

Diablo95 14-11-15 12:36

Op mijn iPhone heb ik iCloud nooit heb gebruikt. Ik heb dat account alleen gebruikt voor het downloaden van apps. De vraag is dan of die ook worden verwijderd?

Guest-20180925190238 14-11-15 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diablo95 (Bericht 1012391)
Ik heb dat account alleen gebruikt voor het downloaden van apps. De vraag is dan of die ook worden verwijderd?

En het antwoord is dan: apps downloaden doe je met een App Store account. Nee, die apps worden niet verwijderd. Als er updates voor die apps zijn zal je wel met dat App Store account moeten inloggen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:26.