iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone (5S) wil niet meer syncen met computer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169171-iphone-5s-wil-niet-meer-syncen-computer.html)

BambigetHIGHER. 13-11-15 18:11

iPhone (5S) wil niet meer syncen met computer
 
Hoi,

Al een tijdje krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn iPhone met m'n computer te syncen. Heb verschillende computers geprobeerd en verschillende kabels maar op de één of andere manier wil mijn iPhone nergens verschijnen in bijvoorbeeld Photos of iTunes, hij laadt wel op zodra ik 'm in de computer steek. Wi-fi sync in iTunes werkt ook niet.

Foto's kan ik nog wel syncen via iCloud maar ik wil graag muziek op m'n telefoon zetten en ik kan daar geen andere manier voor vinden.

2 vragen dus, wat is er in vredesnaam aan de hand met mijn telefoon? Is dit een hardware ding? en hoe kan ik op een andere manier dan via iTunes muziek op m'n telefoon zetten?

Heb opties gezien als via VLC maar ik wil graag gewoon muziek in m'n muziek-app kunnen luisteren en niet één of andere app moeten downloaden waar ik nu muziek heen kan sturen want er staat al ±20GB aan muziek op die wél daarin werkt en daar wil ik gewoon af en toe wat aan toevoegen.

Alvast bedankt!

ButcherJF 15-11-15 08:42

Misschien toch iets niet helemaal in orde met de connector van je iPhone? Maak die eens goed schoon.
En een harde reset is ook iets wat gemakkelijk even gedaan kan worden. Succes!

Guest-20180925190238 15-11-15 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BambigetHIGHER. (Bericht 1012326)
Al een tijdje krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn iPhone met m'n computer te syncen.

Kijk eens na of er geen sprake is van een iTunes Lockdown:

https://support.apple.com/nl-nl/HT203887

Citaat:

Foto's kan ik nog wel syncen via iCloud maar ik wil graag muziek op m'n telefoon zetten en ik kan daar geen andere manier voor vinden.
Alle alternatieve progjes werken met de onderliggende functies van iTunes. Dus, als iTunes niet werkt werken ook alternatieve programma's niet.

Kijk na of de iPhone wel herkend wordt door de USB-bus:
1) Klik boven links op het zwarte ;
2) Klik op "About this Mac";
3) Klik op "System Report";
4) Scrolle onder "Hardware" naar beneden tot "USB";

Als de iPhone aan de Mac is aangesloten zou die onder "USB" moeten verschijnen. Is dat niet het geval kan er sprake zijn van een hardware probleem in de iPhone.

BambigetHIGHER. 15-11-15 13:17

Dank! Hij verschijnt inderdaad niet in het lijstje van aangesloten USB dingen, probeer nu even de reset. Had 'm al eens schoongemaakt (zat idd veel stof in), maar had geen verschil gemaakt.

Edit:

Ook de reset maakt geen verschil :(

Snufie 15-11-15 13:30

Heb net hetzelfde probleem.
Heb reeds veel uitgetest, maar nog steeds geen oplossing..'

Blazez 15-11-15 18:22

Een heel andere benadering. Een 5s kan je toch gewoon in de instellingen ingeven dat je over Wi-Fi moet verbinden? dan heb je helemaal geen kabel nodig.

BambigetHIGHER. 16-11-15 16:18

Klopt, dat deed ik ook vaak maar dat lukt dus ook niet meer! :( En dat kan ik niet met een andere computer proberen omdat je dan wel eerst één keer met een kabel moet connecten voordat je kunt aanvinken dat je over Wi-Fi wil syncen.

Guest-20180925190238 16-11-15 16:27

Als een iDevice niet meer met een Windows computer wil syncen kan dat tientallen redenen hebben. Wil een iDevice niet meer met een Mac syncen zijn er maar twee mogelijke redenen:

1) Een iTunes Lockdown;
2) Een hardware probleem;

In een Mac zijn immers alle benodigde kernel extensies (drivers) en daemons onderdeel van het OS X besturingssysteem.

jpwg001 16-11-15 16:47

Ik heb dat ook gehad. Mijn laptop kon de stuurprogramma's niet downloaden. Dat was het probleem. De oorzaak daarvoor lag waarschijnlijk in een aantal mb's aan rotzooi dat is meegekomen met het binnenhalen van torrents. Toen ik de zooi heb verwijderd, werden de stuurprogramma's ook gelijk gedownload, toen ik mijn iphone aan de laptop hing.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.