//

Iphone 3gs nar fabrieksinstelling

Iphone 3gs nar fabrieksinstelling discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een simlock vrij 3GS in Zweden gekocht en daarin een Zweeds simkaartje In het toestel stonden nog gegevens van de vorige eigenaar dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-11-15, 23:23
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard Iphone 3gs nar fabrieksinstelling

Ik heb een simlock vrij 3GS in Zweden gekocht en daarin een Zweeds simkaartje
In het toestel stonden nog gegevens van de vorige eigenaar dus heb ik de 3gs naar fabriekstoestand terug gezet maar nu is die niet meer simlock vrij
Ik ben in Zweden naar Telia geweest en het weer simlock vrij maken kost mij €60
Dat vond ik teveel dus niet gedaan
Weet iemand hoe ik hem toch weer simlock vrij kan krijgen ?

Voorlopig heb ik een simlock vrij 3gs gekregen en daar doet mijn Zweeds simkaartje het goed in maar ook nu staan er weer gegevens van de vorige eigenaar in die wil ik er uit hebben.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dat moet doen zonder de risico te lopen dat ook deze weer simlock wordt ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-15, 22:38
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Dan was die niet Simlockvrij, waarschijnlijk zat er een jailbreak op waardoor de iPhone ook sim kaarten van andere providers accepteerde. Dus het beste/goedkoopste is om hem dmv een jailbreak weer Simlockvrij te maken.
  #3  
Oud 15-11-15, 03:00
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Ok bedankt voor je advies, ga ik proberen met de hulp van Google want ik heb dat nog niet gedaan.

Heb je ook nog advies voor de 3gs die ik voorlopig gekregen heb ?
  #4  
Oud 16-11-15, 20:57
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Kijk op je home screen of er een app tussen staat genaamd Cydia, staat die er niet tussen dan is het vrijwel zeker dat die echt simlockvrij is en niet doormiddel van een jailbreak. En dan kan je gerust je iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen. Mocht het niet lukken met je 1ste iPhone (of 2de iPhone die je hebt gekregen) dan kan je me een pm sturen, ik kan je zeer waarschijnlijk wel helpen.
  #5  
Oud 16-11-15, 21:54
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Bedankt voor je aanbod ik hou dat in gedachte

Op de 1e iphone´s stond geen Cydia dat weet ik zeker want Cydia komt me bekend voor bij jailbreaken maar ik denk dat die simlock vrij is gemaakt door Telia waar die vandaan komt en daarom ging ik terug naar Telia maar zoals gezegd dat ging me €60 kosten.

Op de 2e staat geen Cydia maar omdat ik niet weet of die simlock vrij geleverd is durf ik het niet zo 1-2-3 aan omdat ik bang bent dat die ook weer simlock wordt
Er staat namelijk bij aanbieder Telfort NL 14.0 en dan denk ik dat die met simlock geleverd is door Telfort
  #6  
Oud 18-11-15, 20:50
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik heb indien het niet lukt nog wel (gratis alleen verzendkosten ) een iPhone 3GS moederbord Simlockvrij uiteraard voor je.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 november 2015 om 19:53 ----------

Wanneer die Simlockvrij is blijft die Simlockvrij , daar kan de Zweedse Tella niet weer geld voor vragen, heb je de tijd en datum goed staan? Anders blijft hij zoeken naar een netwerk.
  #7  
Oud 19-11-15, 13:17
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Weer bedankt voor je aanbod maar ineens heb ik ender probleempje er bij, de schuif werkt niet meer.
Als ik hem opstart moet ik hem unlocken maar die schuif onderin het scherm reageert niet meer
Wil ik hem afsluiten dan komt er een schuif bovenin het scherm en die reageert ook niet meer maar cansel onderin wel
Dus zou het touchscherm wel goed zijn maar iets anders ineens niet, maar wat ?
Hang ik hem aan mijn PC dan krijg ik de melding :tot onze spijt kunnen we op dit moment niet verder gaan met uw activering" dus kan ik met de PC ook niets doen.
Misschien is er een andere oplossing ?
  #8  
Oud 19-11-15, 16:08
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Probeer hem eens te resetten, power en home button gelijktijdig inhouden tot die uitgaat en wachten tot het appeltje weer verschijnt, dan kan je de buttons loslaten.
  #9  
Oud 19-11-15, 16:29
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Nee helpt niet.
  #10  
Oud 20-11-15, 01:01
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Zet het toestel uit en steek de USB kabel erin, hou nu de home button ingedrukt en steek de andere kant van de USB kabel in je pc, blijf de home button ingedrukt houden totdat je het teken op je scherm ziet dat je hem aan iTunes moet koppelen. Wanneer je het verbind met iTunes op je scherm heb staan kan je hem via iTunes herstellen.
  #11  
Oud 24-11-15, 23:31
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Heb ik gedaan en het leek goed te gaan maar helaas toch niet.
Ik krijg deze melding :
De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)
Op Google vond ik een oplossing met redsnow0.9.6 en iphone1.2_4.1_8B117_Restore.ipsw en dat heb ik gedaan maar helaas komt die na opstarten weer gewoon terug in de originele staat en kan ik nog steeds de schuif niet bedienen.
Ik heb in redsnow install Cydia en enable batterij moeten uitschakelen en deactivate moeten inschakelen.
Heb jij nog een oplossing ?
  #12  
Oud 25-11-15, 05:29
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Als laatst kan je nog proberen hem in DFU mode te zetten en deze dan herstellen via itunes op je pc.
  #13  
Oud 25-11-15, 13:50
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Volgens mij is dat het zelfde als wat je op 20 november adviseerde
Maar ik heb het nu weer geprobeerd maar helaas ook niet na jailbreaken met cydia lukt het niet.
De schuif krijg ik niet meer werkend, ik zal hem nog eens een keer openmaken en kijken of er iets fout zit.
Bedankt zover

IK heb hem opengemaakt en zag dat de connectorstrip van de glasplaat los was van de glasplaat.
Ik heb toen de glasplaat er af gehaald maar direct op het lcd schermpje reageert die ook niet.
Ik heb hem toen op een andere 3g gemonteerd en ook daar reageert die niet terwijl daar het schermpje wel reageert maar daar is het lcd schermpje van gebroken.
Vreemde blijft dan wel dat de schuif niet werkt maar als ik op annuleren klik dan reageert die wel
Ik weet het niet meer en denk dat ik het maar hierbij houd, jammer want dan kon ik daarmee wat uitproberen.

Laatst gewijzigd door Schenk; 25-11-15 om 17:12.
  #14  
Oud 25-11-15, 22:27
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Zoals jij het omschrijft is zeer waarschijnlijk de digityzer (touchscherm) defect.
Wanneer je geen iphone's verzamelt omdat je bv alle iphones wilt hebben die vanaf het begin zijn uitgekome is het repareren van een 3GS niet de moeite waard.
  #15  
Oud 26-11-15, 22:17
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Die conclusie heb ik ook al tenzij ik iets op internet vind. Ik heb op een Chinese site wel eens wat goedkope onderdelen gekocht maar zie daat geen lcd schermpje bij staan. Ik kijk nog wel even verder en bewaar ze nog even. Al kan ik van de 2 maar 1 werkende maken dan was ik al tevreden want dan kan ik daarmee wat experimenteren, ik ben een newbee met Iphones en jailbreaken en dar wil ik er één voor hebben.
Maar bedankt voor je tijd en meedenken, top van je.
  #16  
Oud 26-11-15, 23:36
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Wanneer je het lcd schermpje (al te koop voor z'n $8) vervangt zal je iPhone het nog niet doen. Om het weer goed te hebben zal jij je screen (glasplaat met digitizer, al te koop voor $5) moeten vervangen. En als beginnende doe het zelfer zou ik een compleet nieuw scherm kopen, dus glasplaat met digitizer, lcd scherm, home button en oorspeaker etc. al voorgemonteer. Deze zijn eenvoudig te plaatsen en ook al te koop voor rond de $15 incl verzenden. Let er wel op dat je het goede type koop, die van de 3G en 3GS zijn niet hetzelfde.
En op ifixit.com staan handleidingen met foto's die je stap voor stap laten zien hoe je dit kan vervangen.
  #17  
Oud 26-11-15, 23:44
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Let op dat de 3G(S) alleen een heel oude versie van iOS draait (maximaal iOS 6.1.6) en daardoor bepaald niet representatief is voor een huidige iPhone en/of jailbreak daarvan.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #18  
Oud 26-11-15, 23:49
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Wat ik een aantal jaren terug heb gedaan is een complete set, dus compleet scherm en achterkant (met voorgemonteerde kleine onderdelen) waardoor ik alleen de lcd en moederbord hoefde te plaatsen en zo een iPhone 3GS had die er als nieuw uitzag. Z'n complete set is al te koop voor rond de $25 incl verzenden.
  #19  
Oud 27-11-15, 00:46
Schenk Schenk is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 46
Standaard

Ik heb van beiden de glasplaat afgehaald. Één glasplaatje is niet meer goed.
Ik weet niet of het werkt wat ik gedaan heb maar ik heb nu alleen de 2 lcd schermpjes hier liggen waarvan ik zeker weet dat er één inwendig gescheurd is want die heeft een wit stuk onderin en als ik het beweegt ziet ik het beeld helemaal wit worden.
De andere lcd scherm reageert niet op het éne toestel maar nu heb ik hem op de andere gemonteerd maar alleen het lcd schermpje en ook dan reageert die niet.
Nou weet ik niet of dat zo werkt of dat ook het glasplaatje er op aangesloten moet zitten om het te laten werken.
M.a.w. kan ik de schuif die verschijnt bij het opstarten op het LCD schermpje zonder het glasplaatje normaal wel schuiven ?
Als dat normaal wel kan dan is ook dit lcd schermpje kapot

Ik weet dat jullie gelijk hebben dat het eigenlijk niet meer waard is om het te repareren maar het is ook een stukje ervaring wat ik op doe.
Dan is het wel zo dat ik, als die het gaat doen, wil jailbreaken en als ook dat niet meer mogelijk is dan houd het definitief op, dan ga ik er geen geld meer aan uitgeven.
  #20  
Oud 27-11-15, 00:55
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Je hebt echt een nieuwe glasplaat (scherm, dus geen lcd) nodig met digitizer. Er zijn ook alleen glaplaatjes te koop maar dan werkt het nog niet. Dus een nieuw scherm (lees glasplaat) met digitizer. Ga eens naar ifixit.com en dan bij repair guides zoek je naar het vervangen van een iphone 3GS scherm,dan wordt alles een stuk duidelijker hoe het werkt en zeker leerzaam voor je.
Zoals ik hierboven al heb geschreven zijn complete schermen al te koop voor 15 dollar incl verzenden, dat is geen geld en voor een paar dollar meer een complete behuizing, ziet je iPhone er als nieuw uit.
Om je een idee te geven wat ik bedoel:
http://ebay.to/1Snm29q
En als je goed zoekt zijn ze ook goedkoper te vinden, op bv aliexpress.com

Laatst gewijzigd door faire4u; 27-11-15 om 01:19.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone4s scherm vervangen nu geen gsm bereik iphone naar fabrieksinstelling gezet abagha iPhone algemeen 3 23-03-13 12:43
iPad 3 updaten nar 6.1 blijft hangen MarLin iPad algemeen 19 14-02-13 14:44
Iphone 4s blijft zoeken na terugzetten van fabrieksinstelling ( had jeallbreak) Mrnico iPhone algemeen 6 02-06-12 12:40
Iphone fabrieksinstelling voor retour martjee iPhone algemeen 5 30-03-11 17:33
van sim nar iphone groover Archief 3 26-11-07 20:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.