iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mijn iPhone 6 laadt niet/nauwelijks (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169187-mijn-iphone-6-laadt-niet-nauwelijks.html)

maxmax95 14-11-15 11:50

Mijn iPhone 6 laadt niet/nauwelijks
 
Hallo allemaal,

Dit is voor mij helemaal nieuw dus ik weet niet of ik het goed doe (excuses als het verkeerd gaat).
Ik heb sinds een jaartje nu een iPhone 6 en was er uiteraard dolgelukkig mee.
Sinds vorige week kreeg ik zonder dat ik überhaupt aan het opladen was de melding: 'deze kabel of accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPhone'.

Dit is raar want ik was ten eerste niet aan het laden en ten tweede ik gebruik altijd originele kabels van apple. schijnbaar laadde hij vanaf dat moment ook niet tot nauwelijks en kon hem niet herstellen via iTunes ivm dat hij geen verbinding maakte.
Uiteindelijk is het me toch gelukt maar zonder succes. resultaat is dat ik mn telefoon heb opgestuurd ter reparatie en ze hebben toen mijn connector vervangen.
Sinds gister mijn telefoon terug gekregen maar krijg weer dezelfde melding. als ik de kabel er in doe duurt het ongeveer 5 seconden voor hij aan geeft dat hij laadt en loopt vervolgens gewoon leeg.

Heeft iemand ook last van dit probleem of misschien tips voor mij wat zou kunnen helpen? Ik weet meer dan de basis van een iPhone maar ben geen genie:)

PS misschien handig om erbij te vertellen, toen ik de melding kreeg zat ik op iOS 8.4 (geailbreakt), en na het herstellen op iOS 9.1 uiteraard zonder jailbreak.

Alvast ontzettend bedankt!!!:D

Guest-20180925190238 14-11-15 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxmax95 (Bericht 1012366)
PS misschien handig om erbij te vertellen, toen ik de melding kreeg zat ik op iOS 8.4 (geailbreakt), en na het herstellen op iOS 9.1 uiteraard onder jailbreak.

En heb je een backup van iOS 8.4 met jailbreak restanten teruggezet? Indien dat zo is dan kan dat de reden van het probleem zijn.

maxmax95 14-11-15 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1012368)
En heb je een backup van iOS 8.4 met jailbreak restanten teruggezet? Indien dat zo is dan kan dat de reden van het probleem zijn.

Dat heb ik inderdaad gedaan, dat klinkt heel logisch. ik zal het is als een nieuwe iPhone herstellen en kijken of dat wat oplevert.
thanks voor de moeite:rolleyes:

Guest-20180925190238 14-11-15 11:59

Doe dat dan elimineer je in ieder geval een mogelijke oorzaak. Restanten van sommige JB tweaks kunnen serieuze problemen veroorzaken op een toestel zonder JB.

maxmax95 14-11-15 12:02

Is er in dit geval enige mogelijkheid om verschillende bestanden te behouden? bijvoorbeeld contacten?

Guest-20180925190238 14-11-15 12:05

Contacten, agenda's, enz... kan je synchroniseren met iCloud, Hotmail, Goegel Mail...

maxmax95 14-11-15 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1012373)
Contacten, agenda's, enz... kan je synchroniseren met iCloud, Hotmail, Goegel Mail...

Vanavond ga ik dit proberen, ben momenteel aan het werk. heel erg bedankt voor je hulp ik laat nog weten of het gelukt is:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.