iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geluid + volumeknopjes werken niet meer. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169189-geluid-volumeknopjes-werken-niet-meer.html)

Rachelpeppie 14-11-15 13:16

Geluid + volumeknopjes werken niet meer.
 
Het geluid van mijn Iphone 4s werkt niet meer, ook als ik muziek opstart kan ik het op het beeld niet meer veranderen. Als ik bijvoorbeeld mijn wekker aanzet werkt ie wel. Maar het belsignaal knopje werkt niet meer, en + en - volumeknoppen ook niet. Ik heb al geprobeert om mijn iPhone opnieuw naar fabrieksinstellingen te doen, maar niets werkt. Heeft het misschien te maken met waterschaden? of stof? Als iemand iets weet wil ik het graag weten.

PS: De garantie is al verlopen en ik ga voorlopig niet naar een reparatie.

maxmax95 14-11-15 13:35

probeer eens:
instellingen - algemeen - toegankelijkheid - assistive touch en dan dat knopje inschakelen.
via dit kan je knoppen bedienen als deze kapot zijn.
daarnaast kan door waterschade heel wat kapot gaan in een telefoon en is vaak weinig aan te doen

Rachelpeppie 15-11-15 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxmax95 (Bericht 1012390)
probeer eens:
instellingen - algemeen - toegankelijkheid - assistive touch en dan dat knopje inschakelen.
via dit kan je knoppen bedienen als deze kapot zijn.
daarnaast kan door waterschade heel wat kapot gaan in een telefoon en is vaak weinig aan te doen

Ga ik proberen!

ps: De wekker doet het wel gewoon, uit diezelfde speakertjes. Maar als ik bijvoorbeeld muziek of filmpjes wil zien doet het geluid weer niet.

Rachelpeppie 15-11-15 16:48

Dat assistive touch werkt niet sorry

bertoes 15-11-15 17:02

Al een harde reset uitgevoerd? Home- en aan/uitknop beiden 10 seconden indrukken totdat apple icoon weer verschijnt.

debroei 15-11-15 17:36

Is je koptelefoon uitgang niet vervuild vies met stof en vuil?

Rachelpeppie 15-11-15 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bertoes (Bericht 1012444)
Al een harde reset uitgevoerd? Home- en aan/uitknop beiden 10 seconden indrukken totdat apple icoon weer verschijnt.

Werkt averechts, net had ik muziek aan en nu doet hij t niet meer

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2015 om 20:56 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 1012447)
Is je koptelefoon uitgang niet vervuild vies met stof en vuil?

Wat heeft dat dan met het geluid te maken?

FridgeNL 16-11-15 01:10

Zoek op het forum eens naar: Dockconnector ;)

Zie dus bijv: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...4s-geluid.html

ballegooier 16-11-15 05:22

Wat @FridgeNL zegt; bekend probleem.

Mijn 4S is om die reden 2 x door Apple omgeruild. De iPhone denkt dat die aangesloten zit op een dock connector / externe speaker. Het geluid wordt daar naartoe uitgestuurd, daarom hoor je niets uit de speakers. En is er daarom ook geen volume balk zichtbaar en dat is de reden waarom de volume knoppen niet werken.

Ringtone en wekker geluid gaan niet via externe speaker / dock connector dus die hoor je wel over de speakers.

Remedie is de dock connector vervangen.

debroei 16-11-15 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rachelpeppie (Bericht 1012473)
Werkt averechts, net had ik muziek aan en nu doet hij t niet meer

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2015 om 20:56 ----------


Wat heeft dat dan met het geluid te maken?

Dus misschien eerst even verdiepen alvorens gelijk te blèren,

Rachelpeppie 18-11-15 23:08

Eeh niet gemeen bedoelt hoor sorry als dat zo over komt.
Ik heb alle dingen verschoont maar niets blijkt te werken.
Ik ga vrijdag naar een winkel toe waar mensen hem kunnen fixen als het binnen die tijd niet luky

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 november 2015 om 22:16 ----------

En hij ruikt ook op een of andere reden naar plant/schimmel dus kweeniet of dat er wat mee te maken heeft

FridgeNL 19-11-15 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rachelpeppie (Bericht 1012694)
En hij ruikt ook op een of andere reden naar plant/schimmel dus kweeniet of dat er wat mee te maken heeft

Die lucht kan je alleen ruiken als er vocht in het spel is.

Rachelpeppie 19-11-15 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 1012730)
Die lucht kan je alleen ruiken als er vocht in het spel is.

Wat kunnen ze daaraan doen?

trimix 19-11-15 21:26

vocht indicators rood aan de binnenkant ? zo nee dockconnector vervangen probleem opgelost
iphone denkt dat ie aan de kabel hangt en daarom heb je geen geluid


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.