iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gevonden; retour eigenaar of zelf gebruiken ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169252-iphone-gevonden-retour-eigenaar-zelf-gebruiken.html)

Margreet56 17-11-15 13:22

iPhone gevonden; retour eigenaar of zelf gebruiken ?
 
Ik heb van de zomer een iPhone 4 of 5 gevonden (zonder simkaart). Ziet er vrij nieuw uit en onbeschadigd. Heb hem aan mijn Mac gehangen en hij is dus heel. Moest wel ff de (hele kleine) simkaart van mijn zoon erin stoppen, zelf heb ik een grotere simkaart maar de iPhone komt niet verder dan dat ik de Apple ID moet invullen en dat kan ik dus niet want hij is niet van mij.

Is er een manier om de iPhone
- terug te bezorgen bij de eigenaar of
- hoe kan ik hem anders zelf gaan gebruiken.

Ben benieuwd naar de antwoorden.

Guest-20180925190238 17-11-15 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Margreet56 (Bericht 1012566)
- hoe kan ik hem anders zelf gaan gebruiken.

Er staat blijkbaar een iCloud Activation Lock op het toestel. Die beveiliging is niet te omzeilen. Alleen Apple kan die beveiliging verwijderen (en dat gaan die niet doen voor een gevonden toestel).

Margreet56 17-11-15 13:50

Zou betekenen dat het toestel naar de vuilnis kan ? Zou toch kapitaalvernietiging zijn . .

Guest-20180925190238 17-11-15 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Margreet56 (Bericht 1012570)
Zou betekenen dat het toestel naar de vuilnis kan ?

Of terug naar de rechtmatige eigenaar. Hoe dan ook, die iCloud Activation Lock kan je niet verwijderen. Succes verder. :)

iPhoneAlot 17-11-15 13:54

Met de gegevens achterop het toestel kan Apple wellicht zelf de rechtmatige eigenaar opsporen en melden (na 4 maanden!) dat het toestel is gevonden.

Margreet56 17-11-15 14:06

Ik krijg een gevoel of jullie mij voor een of andere dief aanzien . . . maar goed. Bedankt voor de reacties !:)

XIII 17-11-15 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Margreet56 (Bericht 1012576)
Ik krijg een gevoel of jullie mij voor een of andere dief aanzien . . . maar goed. Bedankt voor de reacties !:)

Misschien omdat je pas na 1 jaar eigenaar wordt van een gevonden voorwerp?

https://www.politie.nl/themas/gevond...oorwerpen.html

Guest-20170917003111 17-11-15 14:58

Beetje een open deur (hoop ik): Misschien een idee om 'm alsnog naar de politie te brengen? Niet alleen is dat imho nog steeds de gangbare benadering bij gevonden voorwerpen, en hebben zij meestal wel manieren om te proberen de eigenaar te vinden.

Maar als een kennelijk vrij nieuwe, niet echt goedkope, telefoon vergrendeld en zonder simkaart 'te vondeling wordt gelegd' (je laat niet heel veel los over waar & hoe je 'm gevonden hebt dus noem ik 't maar ff zo, niet insinuerend bedoeld) vraag ìk me iig af of hij niet bewust gedumpt is omdat de eerdere bezitter en/of eigenaar er om één of andere, niet per sé frisse, reden vanaf wou...

Om maar één suggestie te doen: het kan een door een ander gestolen telefoon zijn waar de dief vanaf wou omdat hij er door het lock ook niets mee kon. Als die bij jou wordt aangetroffen is het niet langer je grootste zorg waar wij op dit forum je al dan niet voor aanzien :O

Margreet56 17-11-15 15:36

Ik hoef het niet uit te leggen maar doe het toch. Mijn zoon heeft tijdens het bezoeken van een festival in Amsterdam deze foon gevonden. Aangezien ik de zgn. "nerd" in de familie ben heeft hij het toestel naar mij gebracht zodat ik zou kunnen achterhalen van wie die was. . . . En ik heb hem dus weggelegd voor als ik een keer tijd zou hebben . . . Nu dus !!
Inmiddels heb ik wel genoeg info om verder te gaan zoeken. Allemaal bedankt.

jpwg001 17-11-15 21:55

Je kunt ook de telefoonprovider bellen die op de simkaart staat. Die kunnen aan de hand van het simkaartnummer ook achterhalen wie de eigenaar is. Misschien kun je de maatschappij jouw nummer geven, zodat hun klant contact met jou kan zoeken.

EDIT: lees net dat er geen simkaart in zat.

Otje82 17-11-15 22:04

Je vind een iPhone op een festival zonder simkaart in het toestel? Dat klinkt wel raar.

MCNO 18-11-15 09:36

En laat 'm een half jaar onbeheerd in een la?

Wat zou je zelf prettig vinden als je je telefoon zou verliezen, dat de vinder 'm een half jaar in een la laat liggen?

Wat ge niet wilt dat u geschied.... Juist nu.

suzuki2002 18-11-15 12:30

Herstel de iphone. Maak verbinding met je Wi-Fi , laat hem aanstaan . De eigenaar zal dan vanzelf een keer voor je deur staan als hij nog op zoek is naar ddeze iphone .

Order66 18-11-15 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 1012632)
Herstel de iphone. Maak verbinding met je Wi-Fi , laat hem aanstaan . De eigenaar zal dan vanzelf een keer voor je deur staan als hij nog op zoek is naar ddeze iphone .

Dat vind ik geen aanrader. Die eigenaar kan je als "dief" aanzien, en niet erg vriendelijk reageren.

dicbro 24-11-15 14:30

Als je toch zelf je iPhone verliest, hoop je toch ook dat een eerlijke vinder hem bij de politie afgeeft. Zelf gebruiken zou ik hier echt niet als optie zien.
Wellicht als je hem officieel hebt aangegeven en inderdaad na een jaar rechtmatige eigenaar kan worden, maar nu niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.