iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi Hotspot naar Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169265-wifi-hotspot-naar-wifi.html)

eddiebakker 17-11-15 21:51

Wi-Fi Hotspot naar Wi-Fi
 
Hoi,

Ik wil graag van mijn iphone een hotspot maken maar wil geen gebruik maken van mijn data bundel. Dus Wi-Fi in, Wi-Fi out.
Weet iemand daar een manier/app voor?

Eddie

Guest-20180925190238 17-11-15 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddiebakker (Bericht 1012609)
Weet iemand daar een manier/app voor?

In de Apple App Store in ieder geval niet. Misschien met een jailbreak tweak?

eddiebakker 17-11-15 22:09

Jailbreak zit erop.
Ik heb iets gelezen over Mywi maar dat programma kost 19dllr. Als het goed werkt is het geen probleem maar voor een gok vind ik het te prijzig.

Otje82 17-11-15 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddiebakker (Bericht 1012613)
Jailbreak zit erop.
Ik heb iets gelezen over Mywi maar dat programma kost 19dllr. Als het goed werkt is het geen probleem maar voor een gok vind ik het te prijzig.

Hebben ze geen free trial? Volgens mij wel.

eddiebakker 17-11-15 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 1012614)
Hebben ze geen free trial? Volgens mij wel.

Ok ga ik proberen.

Nog andere suggesties?
iig alvast bedankt voor de reacties.

faire4u 18-11-15 22:31

Is het niet makkelijker om ipv het Wi-Fi signaal via jouw iPhone door te sturen naar apparaat x dat apparaat x het Wi-Fi signaal (hotspot) zelf oppikt zodat jij niets hoeft door te sturen?
Als apparaat x jouw iPhone als HOTSPOT kan zien kan het toch ook rechtstreeks het Wi-Fi signaal gebruiken zonder dat het via jouw iPhone loopt?

jemmie 19-11-15 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1012690)
Is het niet makkelijker om ipv het Wi-Fi signaal via jouw iPhone door te sturen naar apparaat x dat apparaat x het Wi-Fi signaal (hotspot) zelf oppikt zodat jij niets hoeft door te sturen?
Als apparaat x jouw iPhone als HOTSPOT kan zien kan het toch ook rechtstreeks het Wi-Fi signaal gebruiken zonder dat het via jouw iPhone loopt?

Jij kom waarschijnlijk niet zo vaak in hotels?

Vaak krijg je een code gratis welke maar op een device gebruikt kan worden.

Ik heb in het verleden, ios 8 en ouder, veel gebruik gemaakt van Mywi, vond deze app altijd heel goed werken
.
Inmiddels gebruik ik een Mifi, voordeel is dat ik dan een locale sim kan gebruiken en kan internetten op plaatsen zonder Wi-Fi.

Gonus 19-11-15 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 1012719)
Jij kom waarschijnlijk niet zo vaak in hotels?

Vaak krijg je een code gratis welke maar op een device gebruikt kan worden.

Ik heb in het verleden, ios 8 en ouder, veel gebruik gemaakt van Mywi, vond deze app altijd heel goed werken
.
Inmiddels gebruik ik een Mifi, voordeel is dat ik dan een locale sim kan gebruiken en kan internetten op plaatsen zonder Wi-Fi.

Als het hotel het een beetje fatsoenlijk in heeft gericht heb je er nog steeds niks aan om via een hotspot het Wi-Fi signaal te gebruiken op een ander apparaat want daar zal dan ook een code ingevuld moeten worden.

jemmie 19-11-15 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1012721)
Als het hotel het een beetje fatsoenlijk in heeft gericht heb je er nog steeds niks aan om via een hotspot het Wi-Fi signaal te gebruiken op een ander apparaat want daar zal dan ook een code ingevuld moeten worden.

Je verbind dan maar met een apparaat met hun netwerk, de overige apparaten verbinden dan met de hotspot (iPhone).
Het internet verkeer komt voor het hotel dan dus van de hotspot af.

Dit is wel te filteren, door een deep packet inspection te doen, maar dit zal je in hotels niet vaak tegen komen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.