iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Serienummer niet gevonden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169379-serienummer-niet-gevonden.html)

EersteRang 23-11-15 14:03

Serienummer niet gevonden
 
Hi allen,

Morgen wil ik een iphone 6s gaan kopen via marktplaats, die nog gesealed in het doosje zou zitten. De telefoon is dus nog niet gebruikt. Als ik het serienummer dat ik heb doorgekregen invoer op de website van appel om garantie ed te checken, geeft ie echter aan dat het serienummer niet gevonden is. Is dit normaal, omdat de telefoon nog niet gebruikt is? Of is er reden tot zorgen?

Gonus 23-11-15 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang (Bericht 1012950)
Hi allen,

Morgen wil ik een iphone 6s gaan kopen via marktplaats, die nog gesealed in het doosje zou zitten. De telefoon is dus nog niet gebruikt. Als ik het serienummer dat ik heb doorgekregen invoer op de website van appel om garantie ed te checken, geeft ie echter aan dat het serienummer niet gevonden is. Is dit normaal, omdat de telefoon nog niet gebruikt is? Of is er reden tot zorgen?

***Onbruikbare reactie door onkunde mijnerzijds... - Daarom verwijderd*** ;)

Guest-20180925190238 23-11-15 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang (Bericht 1012950)
Is dit normaal, omdat de telefoon nog niet gebruikt is?

Dat is normaal als het toestel nog nooit geactiveerd werd. De garantie begint te lopen vanaf de eerste activatie.

Gonus 23-11-15 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1012953)
Dat is normaal als het toestel nog nooit geactiveerd werd. De garantie begint te lopen vanaf de eerste activatie.

Dat wist ik niet. Zal mijn vorige post maar ff weghalen dan... ;)

EersteRang 23-11-15 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1012953)
Dat is normaal als het toestel nog nooit geactiveerd werd. De garantie begint te lopen vanaf de eerste activatie.

Is het dan veilig de telefoon te kopen, of waar kan ik anders op letten? Zo kan ik natuurlijk vrijwel niets controleren :(

Guest-20180925190238 23-11-15 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang (Bericht 1012955)
Is het dan veilig de telefoon te kopen, of waar kan ik anders op letten?

Goede vraag. :) Ik zou nooit een iPhone op die beruchte Marktplaats kopen. :-)

jap74 24-11-15 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EersteRang (Bericht 1012955)
Is het dan veilig de telefoon te kopen, of waar kan ik anders op letten? Zo kan ik natuurlijk vrijwel niets controleren :(

Om te beginnen zou ik kijken hoe lang de verkoper actief is op Marktplaats en wat hij nog meer in de verkoop heeft staan (kinderkleding of Maxicosi schept toch een ander beeld dan als hij nog 4 iPhones te koop heeft staan met dezelfde foto als de iPhone die jij wilt hebben). Verder moet hij transparant zijn over zijn telefoonnummer en adres. Zoek zijn naam eens op via Google. Grote kans dat hij een FaceBook account heeft. Dan kun je in ieder geval vaststellen dat je met een echt persoon te maken hebt. Speek af dat je de telefoon komt afhalen bij hem thuis en controleer daar of de iPhone echt is (en geactiveerd kan worden). Ga niet weg voordat je dat hebt vastgesteld. En daar zit meestal de bottleneck. Om hem te activeren, moet hij de verpakking uit...en daar zal de verkoper moeite mee hebben.

Uiteindelijk moet je zelf alert zijn en af gaan op je eigen gevoel. Ik zou zelf nooit een 'nieuwe' iPhone willen kopen via Marktplaats. Vraag je eens af waarom iemand een nieuwe iPhone zou willen wegdoen. Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan. Wel zo veilig.

Jordylwd 24-11-15 18:26

Ik heb al twee x een nieuwe iPhone gekocht via marktplaats.

Zorg er in iedergeval voor dat je bij de verkoper thuis afspreekt.
Het beste is dan idd om de telefoon uit de verpakking te halen om hem te activeren.

Als de telefoon echt is zal de verkoper daar geen probleem mee hebben als je hem maar wel koopt daarna. 😀

Ik kijk ook altijd hoe lang een verkoper actief is, en de prijs, niemand verkoopt een iPhone 6s voor een prikkie.

belgiumiphone 24-11-15 19:34

Ook al is een iphone nog niet geactiveerd, de serial nummer check website van Apple moet het serienummer zelfs dan herkennen. Je krijgt van die site dan de melding dat de iphone nog niet geactiveerd is. Dat heb ik al enkele keren getest.

Als je de melding krijgt dat het serienummer niet bestaat, is er iets niet pluis.

nickw 24-11-15 20:17

Idd zoals belgiumiphone zegt. De website van Apple MOET het serienummer herkennen. Ik controleer het ook altijd zo en weet zeker dat de site het aangeeft.

Guest-20180925190238 24-11-15 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickw (Bericht 1013034)
De website van Apple MOET het serienummer herkennen.

Welke website van Apple gebruik jij dan? Ik gebruik onderstaande website en die geeft alleen een resultaat als het toestel geactiveerd is:

https://checkcoverage.apple.com/ca/en/

nickw 24-11-15 21:20

Ik gebruik dezelfde als jij daar in je link geeft timosha. Voordat ik me huidige 6s kocht het nummer nog gecheckt en kreeg gewoon te zien iPhone nog niet geactiveerd.

belgiumiphone 24-11-15 21:46

https://checkcoverage.apple.com/be/nl

MCNO 25-11-15 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1012956)
Goede vraag. :) Ik zou nooit een iPhone op die beruchte Marktplaats kopen. :-)

Denk de eerste keer dat ik het niet met je eens ben :P

Ik heb mijn laatste 4 iphones gekocht op MP.
Doe er al 10 jaar zaken, een keer belazert, met iets onnozels.

Bij de laatste 5s zelfs afgesproken dat als de verkoper een nieuwe iphone zou kopen, hij ons belt voor koop van de oude :)
En als er wat is heb ik via de oude eigenaar nog garantie.

Maar... ik ga altijd langs ophalen, en neem een vriendin mee.

Bij geen goed gevoel niet doen!

Guest-20180925190238 25-11-15 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1013057)
Denk de eerste keer dat ik het niet met je eens ben :P

Dat is heel goed. :-)

Ik ken Marktplaats alleen van horen zeggen (of lezen). Dus al die topics hier op het forum van forumleden die op de één of andere manier opgelicht/bedrogen/belazerd zijn.

Zelf heb ik geen ervaring met Marktplaats en dus zou ik beter mijn bek houden over dingen waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb. :o


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:25.