//

Oplossing Exchange 2003 (OMA) met SSL

Oplossing Exchange 2003 (OMA) met SSL discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds gisteren firmware 2.0 op mijn iPhone gezet en ben gelijk gaan testen met de Exchange koppeling. Ik heb het na urenlang eindelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-07-08, 13:56
coolhva coolhva is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kippenhok van NL
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar coolhva Stuur een bericht via Instant Messenger naar coolhva Stuur een bericht via MSN naar coolhva Stuur een bericht via Yahoo naar coolhva
Standaard Oplossing Exchange 2003 (OMA) met SSL

Ik heb sinds gisteren firmware 2.0 op mijn iPhone gezet en ben gelijk gaan testen met de Exchange koppeling. Ik heb het na urenlang eindelijk aan de praat en om anderen dit te besparen zet ik hier even neer wat mijn oplossing was.

Wij hebben een Microsoft Exchange 2003 Enterprise Server op Windows 2000 Advanced Server. Om veilig te mailen vereisen(!) wij het gebruik van SSL. Wij gebruiken een SSL certificaat die niet standaard herkent word door de iPhone.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de certificaten lag dus heb ik via de iPhone Web Configuration Utility de certificaten op mijn iphone gezet (via mijn gmail).

Hierna werkte het nog steeds niet en ben ik verder gaan zoeken. Om een lang verhaal kort te maken komt het omdat de iPhone bij het synchroniseren OMA (Outlook Mobile Access) aanspreekt. OMA spreekt onderwater de map /Exchange aan (in IIS). Omdat SSL vereist is werkt dat niet.

Er moet een aparte map aangemaakt worden (/Exchange-OMA) die alleen toegankelijk is vanaf de server zelf (en vanaf localhost). SSL moet op die map uit staan. Op de rest van de mappen mag Require SSL dus wel aan staan.

Ook de communicatie tussen de iPhone en onze Exchange server is via SSL, alleen tussen OMA en Exchange zelf niet, dat is geen beveiligingsrisico aangezien die communicatie op de server onderling plaats vind.

Daarna kan er succesvol gesynchroniseerd worden.

Dit wordt allemaal beschreven in kb artikel: Exchange ActiveSync and Outlook Mobile Access errors occur when SSL or forms-based authentication is required for Exchange Server 2003

Op Exchange - Windows Mobile Sync Error Code 85010014 | Amset.info vind je een iets aangepaste versie.

Dit werkt als je Windows 2003 hebt, maar als je windows 2000 hebt moet je via metabase edit de virtuele map kopieëren:

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

---------------------------- MS ARTICLE ------------------------------
To resolve this issue, follow these steps:
a. Open the Metabase Editor (MetaEdit) tool. To do this, click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click Metaedit.
b. In Metaedit, expand theLM/W3SVC/1/Root/Exchange folder, and then click Exchange,
c. On the Metabase menu, click Export Text File, and then click Yes in the Metaedit dialog box.
d. In the file name box, type Exchange-OMA, and then click Save.
e. In the Metaedit dialog box, click Yes.
f. In the Metaedit dialog box, click OK.
g. Locate and then open the Exchange-OMA.txt file.
h. Locate the line that resembles the following: [/LM/W3SVC/1/Root/Exchange]. This is line number 6.
i. Type -OMA after Exchange so that the line resembles the following:
[/LM/W3SVC/1/Root/Exchange-OMA]
j. On the File menu, click Save.
k. On the File menu, click Exit.
l. In Metabase Editor, click the following folder:
LM/W3SVC/1/Root
m. On the Metabase menu in Metabase Editor, click Import Text File.
n. In the Metaedit dialog box, click Yes.
o. In the Open dialog box, click the Exchange-OMA file, and then click Open.
p. In the Metaedit dialog box, click No.
q. In the Metaedit dialog box, click Yes.
r. In the Metaedit dialog box, click OK.
s. Expand the following folder:
LM/W3SVC/1/Root
t. Verify that the following folders exist in the Exchange folder:
LM/W3SVC/1/Root/Exchange-OMA
u. Open Internet Information Server (IIS) Manager, and then verify that the Exchange-OMA folder exists under Default Web site.
---------------------------- MS ARTICLE ------------------------------

Misschien is dit iets te cryptisch omschreven. Je kan altijd mailen/msn-en mocht je vragen hebben.

Laatst gewijzigd door coolhva; 21-07-08 om 14:49.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-10, 09:51
ipodpino ipodpino is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 39
Standaard

Mag ik je danken, dit was toch ook het probleem bij mij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Exchange (OMA) en TaskTask probleem Roccade iPhone algemeen 2 12-05-11 10:44
MS Exchange 2003 (OMA) & iphone probleem Roccade iPhone algemeen 63 18-04-11 21:12
SSL certificaat probleem, exchange 2003 Roccade iPhone algemeen 3 27-12-10 17:18
Foutmelding iOS4 synchroniseren met Exchange 2003 JanJozef iTunes 41 03-09-10 19:07
Exchange met SSL Certificaat dotcom iPhone algemeen 6 15-07-09 13:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.