iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi niet uitschakelen door Siri (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/169746-wifi-niet-uitschakelen-door-siri.html)

Werner1963 10-12-15 14:05

Wi-Fi niet uitschakelen door Siri
 
Wi-Fi niet uitschakelen door Siri

Ik wil niet dat Siri, Wi-Fi uitschakelt wanneer ik zeg " hey Siri schakel mijn Wi-Fi uit "
Natuurlijk wil ik "hey Siri" blijven gebruiken zonder thuisknop.

Reden : ik merk dat meerdere mensen mijn Siri kunnen starten met hun stem.
Ik wil als m'n iPhone 6s gestolen wordt dat de Wi-Fi (spots) niet uitgeschakeld worden waardoor het toestel nog traceerbaar blijft.
(De sim verwijderen ze toch waardoor mobiel internet uitgeschakeld wordt)

Ps. Het bedieningspaneel op het toegangsscherm heb ik uitgeschakeld via instellingen.

dvischjager 10-12-15 17:24

Je kunt niet bepaalde functies van Siri uitschakelen. Je hebt alles of niets. Dieven kunnen echt wel zelf de thuisknop indrukken om Wi-Fi uit te zetten, trouwens. Daar is geen Hé Siri-commando voor nodig.

Werner1963 11-12-15 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 1013875)
Je kunt niet bepaalde functies van Siri uitschakelen. Je hebt alles of niets. Dieven kunnen echt wel zelf de thuisknop indrukken om Wi-Fi uit te zetten, trouwens. Daar is geen Hé Siri-commando voor nodig.

Hoe schakel je Wi-Fi uit als het bedieningspaneel op het toegangsscherm is uitgeschakeld via instellingen ?

Uiteraard is het toestel beveiligd met toegangscode en touch ID

dvischjager 11-12-15 14:38

Je kunt de thuisknop gewoon ingedrukt houden om Siri te activeren.

Werner1963 11-12-15 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 1013939)
Je kunt de thuisknop gewoon ingedrukt houden om Siri te activeren.

Ook weer een reden om de commando "zet Wi-Fi uit " te laten negeren door Siri

Fasty 14-12-15 19:06

Je hebt toch al jaren zoiets als zoek mijn iPhone. Wat maakt Wi-Fi dan uit dan vind die alleen iets sneller de locatie van je telefoon maar ook zonder Wi-Fi wordt je telefoon gevonden.

Werner1963 14-12-15 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 1014084)
Je hebt toch al jaren zoiets als zoek mijn iPhone. Wat maakt Wi-Fi dan uit dan vind die alleen iets sneller de locatie van je telefoon maar ook zonder Wi-Fi wordt je telefoon gevonden.

Als Wi-Fi en mobiele data uit of zijn, kan de huidige exacte locatie niet bepaald worden.

jemmie 14-12-15 21:35

En als men de telefoon uitzet en op een geheel onbekende locatie zonder sim aanzet?

Werner1963 14-12-15 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 1014094)
En als men de telefoon uitzet en op een geheel onbekende locatie zonder sim aanzet?

Je moet Wi-Fi(spot) hebben anders kan de locatiebepaling niet doorgezonden worden naar "zoek mijn iPhone"

ballegooier 15-12-15 09:39

Eenmaal in handen van de dief, is de kans klein dat de iPhone nog in de buurt van een bekend Wi-Fi netwerk komt natuurlijk.

Werner1963 16-12-15 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1014107)
Eenmaal in handen van de dief, is de kans klein dat de iPhone nog in de buurt van een bekend Wi-Fi netwerk komt natuurlijk.

Dat durf ik nog niet zo zeggen.
Wi-Fi spots werken toch regelmatig en verbinden automatich


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.