//

gevonden iphone

gevonden iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een halfjaar geleden een iPhone gevonden. Wat kan ik daar nu mee doen? Ik kan unlocken want de code was 1234. Handig. Euhm ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-12-15, 00:35
Vibezzz Vibezzz is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 2
Standaard gevonden iphone

Ik heb een halfjaar geleden een iPhone gevonden. Wat kan ik daar nu mee doen? Ik kan unlocken want de code was 1234. Handig. Euhm ik kan die mevrouw van de iPhone niet bereiken, ze mailt niet terug. Verkopen voor onderdelen? Is in uitstekende staat en werkt dus ook nog. Hoeveel zou je daar nog voor krijgen dan?

Laatst gewijzigd door wouter1981; 22-12-15 om 10:27.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-15, 00:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Gevonden iPhone? Wat doet een men als hij/zij iets vindt? Lijkt me vrij sterk dit verhaal..

Dit is niet de juiste plek om dit te vragen. En kom nou zelf, gratis iPhones? Serieus? Hoe oud ben je?
__________________
  #3  
Oud 16-12-15, 02:01
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Ik vind dat je rijkelijk laat acteert op een gevonden iphone, deze hoor je naar de politie te brengen!
Ook dat je de toegangscode kent en zelfs het emailadres van die mevrouw, die dan ook nog eens niet reageert lijkt mij een volslagen onbetrouwbaar verhaal.
Wees een vent en breng die iphone naar de politie en probeer hun te overtuigen met het verhaal wat je hier probeert te verkopen.
Je hoeft op deze site geen enkele hulp te verwachten met een dergelijk kul verhaal
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #4  
Oud 16-12-15, 07:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

En er staat geen telefoonnummer onder contacten - alle contacten?
(daar staat normaal de eigenaar bovenaan).

Neem aan dat de simcard die er in zit geblokkeerd is.

Maar waarom 6 maand in je bezit houden, hoe zou je dat zelf ervaren??
  #5  
Oud 16-12-15, 07:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Welkom op dit forum @Vibezzz....

Ik denk dat die site met gratis Apple spullen niet echt betrouwbaar is.
  #6  
Oud 16-12-15, 09:03
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Een paar weken geleden was er toch ook al zo'n vraag in dit forum. Een ook van iemand die de iPhone al langer geleden gevonden had en dan zich nu afvraagt wat hij daarmee kan doen.
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...gebruiken.html
  #7  
Oud 16-12-15, 10:16
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Nog belangrijker, is het niet deze telefoon: Hilversum: Dood Dascha Graafsma | Opsporing Verzocht | AVROTROS

Daar zijn ze hard naar op zoek.
  #8  
Oud 16-12-15, 12:07
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Lijkt wel de laatste tijd of hier op het forum zeer regelmatig "gevonden" iPhones langs komen. Zo blij dat blijkbaar de beveiliging van de telefoons zo goed is dat men er niets meer mee kan.
  #9  
Oud 16-12-15, 15:50
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Zo blij,????? Dat de vinder en de eigenaar er niks mee kunnen.
Dat heb je met dit verziekte wereldje. Iets gevonden dank u wel.

Vorig jaar vond ik een gouden ring heb aangifte gedaan en kreeg te horen als er iemand aangifte doet van verlies dan sturen we hem of haar langs. Dat was het nooit iemand gezien.
Dus eerlijk aangifte doen van een vondst. En de eigenaar te beroerd om aangifte te doen van verlies. Duidelijk toch dat bij vondst niemand meer afgezeken wilt worden.
  #10  
Oud 16-12-15, 16:40
Vibezzz Vibezzz is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 2
Standaard

Jezus, wat is me dat hier, precies of je kan zo nooit een iPhone vinden. Bertoes ik heb het vooral tegen jou hoor. Ik heb deze wel degelijk gevonden! En er zat geen simkaart in. Oh ja wie zegt er in godsnaam dat ik een vent ben? Soit.... Weet ik veel wat die op straat lag te doen, en tja, als je verhalen hoort van... geld dat je naar politie brengt, steken ze in eigen zak!! JE DAT LEES JE GOED ALLEMAAL! Awel ja, dan ben ik van mening dat ik iets wat ik vind, niet moet afgeven, eigenlijk weet niemand ervan. Zeker en vast niet de eigenaar, ik heb mijn visite kaartje namelijk niet in de plaats van de iPhone gelegd.

Jawadde, je hoort die af te geven aan politie, maar manneke toch, er gebeuren wel dikwijls dingen die niet mogen hoor, in deze rotwereld.

Ik zie zelf wel wat ik er nog mee doe, ofwel zal ik hem eigenhandig bewerken (lees -> kapot slagen) ofwel verkopen voor onderdelen eventueel. Er in geraken om dit toestel echt te gebruiken zal nooit lukken. Dat besef ik ook nu.

Waarom heb ik zolang gewacht ermee om er iets mee te doen? Ik heb hem wel degelijk direct opgezet, maar hij was bijna leeg. Ik had vrij direct de code om te unlocken. Die was 1234. Maar dan zag ik dat iPhone zoeken opstond. Dus heb ik die lang laten afstaan om niet gevonden te worden. Ik ben nl. ECHT geen dief! Ik wou die telefoon ooit gebruiken maarja ik ken dat icloud paswoord niet en ik zal het nooit weten.

En sorry hoor, dat ik niets van iphones ken, ik heb nog nooit eentje gehad want t is ****ing duur en ik kan dat niet betalen, ja ik was inderdaad BLIJ eentje te vinden. HOOPT iedereen daar niet op??? Een gratis iPhone?

@MCNO : het is een iPhone (denk 4 of 4s?) van een mevrouw met initialen S.P. , denk niet dat het die persoon is die jij aangeeft. Ik ben van Belgie, jouw link geeft Hilversum aan.
  #11  
Oud 16-12-15, 16:51
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vibezzz Bekijk bericht
het is een iPhone (denk 4 of 4s?) van een mevrouw met initialen S.P. ,
In je eerste bijdrage schrijf je over de mevrouw van de telefoon die je hebt ge-emailed, maar die niet heeft gereageerd. Dat is toch al relevante informatie over de eigenaar van de iPhone. En stond er niet nog meer informatie in de telefoon die behulpzaam zou kunnen zijn om de mevrouw te achterhalen?

Wie weet waarom ze niet op je mail heeft gereageerd ...

Overigens: als je naar Instellingen gaat, dan kun je onder Algemeen vinden of het een 4 of een 4S is - en nog meer informatie.
  #12  
Oud 16-12-15, 17:28
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht
In je eerste bijdrage schrijf je over de mevrouw van de telefoon die je hebt ge-emailed, maar die niet heeft gereageerd. Dat is toch al relevante informatie over de eigenaar van de iPhone. En stond er niet nog meer informatie in de telefoon die behulpzaam zou kunnen zijn om de mevrouw te achterhalen?

Wie weet waarom ze niet op je mail heeft gereageerd ...

Overigens: als je naar Instellingen gaat, dan kun je onder Algemeen vinden of het een 4 of een 4S is - en nog meer informatie.
Laatst vond ik ook en iPhone in de trein wist ongeveer de halte waar betrokkene was uitgestapt, dus in de buurt, door een summiere naam en een visitekaartje van een relatie na Google Facebook en LinkedIn de vermoedelijke persoon gevonden. Je wilt niet weten hoe blij hij was by the way de phone was beveiligd maar hallo met wat moeite vindt je iemand echt wel
  #13  
Oud 16-12-15, 20:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Maar dan zag ik dat iPhone zoeken opstond. Dus heb ik die lang laten afstaan om niet gevonden te worden
Begrijp ik je stukje tekst niet. Of lijkt het dat je niet wilde dat de iPhone gevonden werd? Je wilde in eerste instantie de telefoon toch terug geven aan de eigenaar?
  #14  
Oud 16-12-15, 20:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vibezzz Bekijk bericht
1: Ik heb een halfjaar geleden een iPhone gevonden. Wat kan ik daar nu mee doen? Ik kan unlocken want de code was 1234. Handig. Euhm ik kan die mevrouw van de iPhone niet bereiken, ze mailt niet terug. Verkopen voor onderdelen? Is in uitstekende staat en werkt dus ook nog. Hoeveel zou je daar nog voor krijgen dan?


Vraag 2: ik heb een website gevonden online met gratis producten van apple. Maar je moet dus voor een iphone6S (degene ik wil!!) 35 vrienden aanbrengen, en die moeten een "offer" doen denk ik, als ik het goed doorheb...
is dit te betrouwen? Je mag ook altijd mijn ***** worden hehe dit is de link http://apple.**************.co.uk/1293551

Wat ik wel eens wil weten en wees gewoon eerlijk als je wil; als je die iPhone intern bekeek; stonden daar geen meerdere contactpersonen in dan?
Want ik zelf ken niet 1 persoon die geen contactpersonen heeft instaan?

Waar heb je die iPhone toen in feite gevonden?

De iPhone kan al gestolen zijn geweest degene die jij hebt gevonden tja, dan nog is en blijft de vraag; als daar heel wat contactpersonen instaan dan zal die nog steeds een echte eigenaar hebben.

Op uw vraag 2; blijf weg van zo'n zaken of de kans zit erin dat ze u zelf oplichten . Zoiets kan je nooit betrouwen.
  #15  
Oud 16-12-15, 22:37
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Nou dit lezende hoef ik niets te weten.
De mentaliteit van de TS is voor mij al reden genoeg om hier niet verder op in te gaan.

Vraag 2 gewoon doen en lekker door dromen.
  #16  
Oud 17-12-15, 12:31
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Begrijp ik je stukje tekst niet. Of lijkt het dat je niet wilde dat de iPhone gevonden werd? Je wilde in eerste instantie de telefoon toch terug geven aan de eigenaar?
Ik dacht exact hetzelfde!
Ben benieuwd hoe dit uitlegd wordt...
  #17  
Oud 17-12-15, 19:44
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Zo vond ik vorig jaar een Galaxy note op een rekje in een kledingwinkel in Roermond Outlet. Ff rond gekeken of er iemand aan het zoeken was. En toen maar aan de kassa afgegeven

Zo doe je dat. Iets ongeoorloofd houden wat niet van jouw is, keert zich uiteindelijk ooit tegen je
Nu hoop ik wel dat die persoon zijn note terug gevonden heeft.

En mijn vriendin liet in 2009 haar GSM (toen nog geen smartphone) in de huurwagen liggen. Was tussen de zetel gevallen en pas uren later gemerkt. Op zich geen ramp, want was niet zo een hele dure, maar wel een heel gedoe. Na 2 x bellen, nam er een vriendelijke man op die zei dat hij even een dag en nacht weg was met de auto en dat hij hem de dag erna zou afgeven in het verhuurbedrijf om een bepaald uur. Ietsje later zijn we deze dan gaan halen en in het etui stak een visitekaartje van de man waardoor we nog een bedankmailtje konden sturen. Je weet niet hoe blij een mens dan is
  #18  
Oud 17-12-15, 21:54
Jordylwd Jordylwd is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 110
Standaard

Ik zou de politie wel bellen, maar zou de telefoon zelf bewaren, tot de eigenaar zich meld.

Laatst Rambam gekeken, niet te vertrouwen die politie 🤓
  #19  
Oud 18-12-15, 13:13
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Wat een heerlijk topic voor psychologen!
-@Vibezzz. Ik heb slecht nieuws voor je: alles wat je hebt gedaan na het vinden van de iPhone maakt je een dief. Weliswaar een gelegenheidsdief, maar evengoed een ordinaire dief. Je praat krampachtig en soms hilarisch recht wat heel krom is: we leven in een rotwereld, de politie houdt gestolen goed toch maar zelf, op e-mails wordt niet gereageerd, enz. Je meldt wel terloops dat je 'Zoek mijn iPhone' hebt uitgeschakeld, daarmee zijn jouw intenties duidelijk.
Je bent een vinder, maar bepaald niet de spreekwoordelijke eerlijke vinder. Ga je schamen! (Bijvoorkeur op een ander forum.)
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #20  
Oud 18-12-15, 17:48
dutchduc dutchduc is offline
• iOS 13.5
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Wat een heerlijk topic voor psychologen!
-@Vibezzz. Ik heb slecht nieuws voor je: alles wat je hebt gedaan na het vinden van de iPhone maakt je een dief. Weliswaar een gelegenheidsdief, maar evengoed een ordinaire dief. Je praat krampachtig en soms hilarisch recht wat heel krom is: we leven in een rotwereld, de politie houdt gestolen goed toch maar zelf, op e-mails wordt niet gereageerd, enz. Je meldt wel terloops dat je 'Zoek mijn iPhone' hebt uitgeschakeld, daarmee zijn jouw intenties duidelijk.
Je bent een vinder, maar bepaald niet de spreekwoordelijke eerlijke vinder. Ga je schamen! (Bijvoorkeur op een ander forum.)
Helemaal mee eens!
__________________
Ciao
Jeroen
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Gevonden iPad] Wat te doen met gevonden iPad? OverloadOfRed iPad algemeen 28 06-08-13 19:59
iPhone 5 gevonden... Msk1987 iPhone algemeen 32 02-01-13 21:54
iphone 4s gevonden dhrlok iPhone algemeen 9 20-09-12 05:14
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) Simple Archief 24 29-06-10 09:02
iphone gevonden samourai19 Archief 1 25-02-09 16:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.