iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Alweer mijn totale opslag kwijt op mijn iphone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170063-alweer-mijn-totale-opslag-kwijt-op-mijn-iphone-5s.html)

Hippo51 28-12-15 19:03

Alweer mijn totale opslag kwijt op mijn iphone 5s
 
Ik heb nu ruim 1 maand een Iphone 5s 32gb. Alles ging prima totdat ik 2 weken geleden een filmpje van 2 minuten probeerde te versturen. Deze bleef hangen in mijn mailprogramma: het versturen lukte niet. Ik kreeg vrij snel de melding dat mijn geheugen (op het moment voor het verzenden van het fimpje ruim 23 gb) helemaal vol zat?? Ik heb toen alle mail, foto's, filmpjes en overbodige apps van de iphone verwijderd. De verijderde foto's en films ook definitief verwijderd. Het leverde me maar iets meer ruimte op. Vervolgens de telefoon op de computer aangesloten: documenten en gegevens namen ruim 18 gb in beslag. Zat niets op dan een backup te maken en de instellingen te herstellen. Dat ging prima alles werkte weer naar behoren en ik had weer ruim 23 gb vrije ruimte.
Helaas. Onder het motto de ezel stoot zich niet 2 keer aan de zelfde steen probeerde ik zojuist weer een fimpje van ruim 2 minuten te versturen via email. Jullie snappen het al: de iphone liep vast en na geruime tijd kreeg ik de melding dat het geheugen vol was. Ik heb inderdaad nog maar 988 mb vrij.
Moet ik nu weer alle instellingen herstellen of heeft een van jullie dit ook bij de hand gehad en een simpelere oplossing.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Henk

Wallyİ 28-12-15 20:03

Een 2 minuten HD-video neemt al snel meer dan 100MB in beslag...

En er zijn bij mijn weten geen of weinig providers die het versturen van zulke bestanden toestaan...

Normaal dus dat je 'Mail' vastloopt...en de betroffen mails in je postvak uit blijven zitten...

Hippo51 28-12-15 20:10

Hoi Wally, o.k. ik heb nu alles verwijderd maar waar zijn die ruim 23 gb dan gebleven die ik nu kwijt ben?

Wallyİ 28-12-15 20:53

How to Recover Mail Attachment Storage Space in iOS | OSXDaily

Hippo51 28-12-15 22:33

Ik kom hier helaas woensdag pas aan toe. Ik laat wel weten hoe ik hier uit kom. Had verwacht dat er nog wel anderen zouden reageren die iets dergelijks overkomen is.

Wallyİ 28-12-15 22:53

Denk niet dat er andere 'steen-ezels' hier te vinden zijn...:d

Maar allez...suc6 d'r mee...

Hippo51 29-12-15 10:33

Gelukkig nog een halfuurtje kunnen vinden: via itunes reservekopie van iphone gemaakt op pc, zoek mijn iphone in icloud uitschakelen en vervolgens iphone herstellen. Heb nu weer 23,9 gb vrij. Nu maar in de toekomst uitkijken met filmpjes versturen :)

suzuki2002 30-12-15 09:05

Stuur hem eens naar mij , kijk ik of ik hem wel kan ontvangen

Hippo51 30-12-15 14:08

No hard feelings, maar ik kijk wel uit :-) Ben bang dat hij dan weer vastloopt en ik weet dat 3 keer scheepsrecht is maar 2 keer in 1 maand terug naar de fabrieksinstellingen is voor een digibeet als ik al meer dan genoeg :-):-).
groetjes,
Henk

mike77 30-12-15 14:48

De oplossing--> Google Drive app installeren. Zo kan je je filmpjes uploaden naar Google drive en een link wordt dan beschikbaar om te delen via mail(in volle kwaliteit) (zelfs een optie aan te vinken zodat wanneer je iets filmt of fotografeert, rechtstreeks naar Google Drive gaat)

Prettige Feesten to All!

Hippo51 31-12-15 04:35

Ik hou hem in gedachten maar voorlopig upload ik geen filmpjes meer :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.