iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone scherm reageert niet terwijl de rest wel werkt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170103-iphone-scherm-reageert-niet-terwijl-de-rest-werkt.html)

samadie 31-12-15 00:35

Iphone scherm reageert niet terwijl de rest wel werkt
 
sinds de IOS 9 loop ik tegen het volgende probleem:

de scherm reageert niet op aanraken, terwijl de iPhone niet is vastgelopen. home knop doet het en als ik de headset heb aangesloten kan ik gewoon opnemen.

ik moet wel erbij zeggen dat het toestel is gevallen, maar het probleem was ervoor al. ik heb gisteren ook een nieuwe scherm laten plaatsen maar de eerst paar uur deed ie het normaal en daarna weer.

ligt het nou aan de hardware of komt het toch door de val?

samadie 31-12-15 00:47

Iphone scherm reageert niet terwijl de rest wel werkt!
 
sinds de IOS 9 loop ik tegen het volgende probleem:

de scherm reageert niet op aanraken, terwijl de iPhone niet is vastgelopen. home knop doet het en als ik de headset heb aangesloten kan ik gewoon opnemen.

ik moet wel erbij zeggen dat het toestel is gevallen, maar het probleem was ervoor al. ik heb gisteren ook een nieuwe scherm laten plaatsen maar de eerst paar uur deed ie het normaal en daarna weer.

ligt het nou aan de hardware of komt het toch door de val?

ballegooier 31-12-15 03:57

Zou teruggaan naar waar je een nieuw scherm hebt laten plaatsen.

Misschien is er een connector oid los gaan zitten.

samadie 31-12-15 08:01

het probleem was er al voor het nieuwe scherm.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 december 2015 om 08:02 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1014780)
Zou teruggaan naar waar je een nieuw scherm hebt laten plaatsen.

Misschien is er een connector oid los gaan zitten.

het probleem was er al voor. daarnaast als ik het toestel reset dan doet ie het weer, maar zodra ik toestel vergrendel en later wil gebruiken doet het probleem zich weer voor.

edje-ken 31-12-15 08:16

Ik zou gewoon weer terug gaan naar die apple store om te zeggen dat ze het probleem niet verholpen hebben.

ballegooier 31-12-15 10:54

Maar dat maakt toch niet uit of het voor de reparatie al aan de hand was? Je bent toch met deze klacht naar een reparateur gegaan? Die moet het voor je op kunnen lossen. Als een nieuw scherm niet heeft geholpen, moet hij verder zoeken....?

samadie 31-12-15 11:22

oke,

ik zal het nogmaals beschrijven:

sinds IOS 9 reageert mijn scherm niet altijd. moet steeds resetten of herstellen dan doet ie het weer even.

twee weken geleden heb ik het toestel laten vallen waardoor het scherm is gebarsten. eergisteren heb ik een nieuwe scherm laten plaatsen. omdat ik dacht dat het daardoor kwam. maar het probleem doet zich nog steeds voor.

resume:

probleem was voordat het scherm brak! probleem is ontstaan na IOS9

XIII 31-12-15 11:27

Als je zelf al aangeeft dat het probleem er voor de val al was is het toch niet nodig om te vragen of de val de oorzaak is? (1e bericht in dit topic)

Of mis ik iets? Wat?

samadie 31-12-15 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 1014791)
Maar dat maakt toch niet uit of het voor de reparatie al aan de hand was? Je bent toch met deze klacht naar een reparateur gegaan? Die moet het voor je op kunnen lossen. Als een nieuw scherm niet heeft geholpen, moet hij verder zoeken....?

Zojuist nog terug geweest. Volgens monteur wordt het probleem veroorzaakt door een kapotte aan/uit knop. reparatie zou 150 kosten omdat het in de chassis zit!!!!!!!


tot de 5S koste dit max 30 eu!

suzuki2002 01-01-16 13:32

Wat een prutser. Vast in het chassis.
Daar is niks van waar deze is gewoon los te vervangen

Blazez 02-01-16 12:04

Hier kan je zien hoe het ongeveer in elkaar zit.
https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+...lacement/31500

samadie 05-01-16 17:31

Ik denk dat ik deze iPhone van 3 hoog ga gooien. Powerknop(flex) is immiddels gemaakt en werkt. problemen met de scherm zijn er nog steeds.

Sinds een uurtje is het volgende aan de hand: Home button werkt niet en scherm werkt nu wel!

trimix 05-01-16 18:28

denk dat al je flex kabels er niet helemaal lekker opzitten losmaken batterij los harde reset geven 10 sec power en home button dan scherm monteren afdek plaatje erop Denk aan de lengte van de schroeven !! hier kun je je 5s mee verneuken ... dan batterij erin en monteren daarna de flex van de homebutton erop zetten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.