//

apple account opsplitsen

apple account opsplitsen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Alvorens ik aan de slag ga wil ik hier toch even nog een aantal zaken verifieren.... Ik heb een apple account welke gebruikt wordt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-01-16, 17:50
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard apple account opsplitsen

Hallo,
Alvorens ik aan de slag ga wil ik hier toch even nog een aantal zaken verifieren....
Ik heb een apple account welke gebruikt wordt door mezelf (iphone), mijn dochter (iphone) en mijn vriendin (ipad).
We hebben de devices zodanig ingesteld dat we met z'n drie dezelfde apps kunnen gebruiken, maar dat we niet elkaars berichtjes doorkrijgen. So far so good.
Mijn dochter is 17 en wil graag haar eigen account. Vroeger ging dat niet (dacht ik toch), omdat ze hierdoor alle apps (en vooral de betalende) kwijt zou zijn.
Nu is er zoiets als delen met het gezin...
Mijn vraag is nu de volgende : Wanneer we een tweede account aanmaken voor mijn dochter is het de bedoeling dat ze nog de apps kan gebruiken van mijn account, dat ze ook nog de muziek die op de bibliotheek staat kan gebruiken maar dat de foto's en de berichten NIET meer gedeeld worden.
Is dit mogelijk ?
Indien de muziekbibliotheek niet meer kan gedeeld worden, kunnen we dit anders oplossen ?

Alvast bedankt voor de tips !
Groetjes uit Bollendorf
Solange
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-16, 19:01
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik zou me even inlezen op het gebruik van een familie account
  #3  
Oud 03-01-16, 15:04
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Heb ik gedaan...maar ik lees ook heel veel tegengestelde dingen..wilde gewoon hier wat 'persoonlijke' ervaringen lezen...
  #4  
Oud 03-01-16, 18:48
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb hier ook alles op een familie account gezet, en ieder zijn eigen account aangemaakt. Voor een kind jonger dan (..) (weet niet precies hoe oud) kan je een kinder account aanmaken. Voordeel hiervan is dat je er geen betaalwijze aan hoeft te hangen.
Kind kan een app aanvragen en jij moet daar dan goedkeuring voor geven (en betalen). Zodra jij goedkeuring (en geld)gegeven heb, kan kind op kinder account installeren.

Alle leden van de groep kunnen apps installeren die ooit gekocht zijn met het hoofd account (let op, in-app aankopen vallen hier niet onder).
Een muziek bibliotheek kan je wel delen (op een computer). Ik heb hier ook een ander toestel aan mijn library gekoppeld om zo de muziek te delen (en backups te maken).
Verder kan je snel binnen een aantal apps data delen. Een gedeelde familie calender, gedeelde to-do lijsten bijvoorbeeld (notities weer niet, gemiste kans).
En uiteraard het voordeel dat een ieder zijn eigen account heeft, dus geen gedoe met facetime/imessage etcetera waar de berichten van de een bij de ander binnen komen. En de fotostream/library blijft gescheiden (behalve die je met elkaar deelt.)

Zoiets? Ik vind het prima werken, en kan het ook zeer aanraden.
  #5  
Oud 03-01-16, 23:48
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ja, ik denk dat het ongeveer overeenstemt met wat ik zoek...
1. dochter maakt account zonder visa kaart
2. Muziek moet te delen zijn
3. foto's moeten niet gedeeld worden
4. Apps moeten wel gedeeld worden
5. Heel belangrijk en dat haal je ook aan in je bericht : Facetime en andere berichten moeten absoluut gescheiden blijven...Dat wil nu met 1 account al wel eens mislukken...

Bedankt !
Groetjes,
Solange
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
credit Itunes van oude Apple Account naar nieuw Apple account ferrywalter iPhone algemeen 1 17-07-13 19:18
Apple account giljom iPhone algemeen 4 22-05-12 20:01
Mac OS X: Reservekopie opsplitsen Fmkk iTunes 1 09-07-11 23:42
apple account defere iPhone algemeen 5 28-03-11 15:19
Na KPNmail account en Hotmail account nu ook UPC mail account instellen op iPhone Araucaria iPhone algemeen 1 25-03-11 09:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.