iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   foto's overzetten naar PC zonder AAE bestand maar met filter (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170214-foto-s-overzetten-naar-pc-zonder-aae-bestand-maar-filter.html)

jerdefox 06-01-16 13:43

foto's overzetten naar PC zonder AAE bestand maar met filter
 
Als ik foto's van iPhone naar PC overzet, was dit tot de laatste update nooit een probleem. Foto's met een zwart-wit filter kon ik gewoon als een 'zwart-wit-JPG' verplaatsen. Op de PC stond dan 1 bestand, namelijk de zwart-wit foto.

Na de laatste update zijn de foto's echter in 2 verdeeld: enerzijds de foto in originele kleuren en anderzijds de modificatie (filter in dit geval). dit is echter niet wat ik wil omwille van 2 redenen:

- de vervuiling in mijn mooi geordende foto-mappen waar ineens AAE-bestanden tussen komen te staan.
- het feit dat ik, als ik foto's wil afdrukken via bv foto.com, nergens de zwart-wit foto kan uploaden. Ik heb namelijk enkel een bestand met de gekleurde foto.

Op welke manier kan ik er voor zorgen dat ik de foto zoals ik ze op mijn iPhone-scherm te zien krijg, ook te zien krijg op PC in 1 bestand.

Alvast bedankt,
jeroen

Gonus 06-01-16 14:54

Heb even uitgeprobeerd wat je beschrijft en bij mij gebeurt hetzelfde.

Enige manier die ik gevonden heb om de foto inclusief filter op mijn PC te krijgen is hem uploaden naar Dropbox. M'n iPhone uploadt dan alleen een .jpg bestand en als ik die op mijn PC open is het filter aanwezig.

jerdefox 06-01-16 15:03

Zulke omwegen had ik ook al opgevangen/opgezocht, maar het blijven omwegen natuurlijk.

Bovendien vrees ik (niet getest) dat dan de tags van de foto niet meegestuurd worden (tijd van opname bv) en dat de kwaliteit achteruit gaat.

Het is een mogelijkheid, maar een rechte weg is leuker dan een omweg natuurlijk, dus mocht iemand toch een oplossing weten dan hoor ik het graag.

toch bedankt!

Gonus 06-01-16 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jerdefox (Bericht 1015047)
Zulke omwegen had ik ook al opgevangen/opgezocht, maar het blijven omwegen natuurlijk.

Bovendien vrees ik (niet getest) dat dan de tags van de foto niet meegestuurd worden (tijd van opname bv) en dat de kwaliteit achteruit gaat.

Het is een mogelijkheid, maar een rechte weg is leuker dan een omweg natuurlijk, dus mocht iemand toch een oplossing weten dan hoor ik het graag.

toch bedankt!

Het is inderdaad een ongewenste omweg, daar ben ik het mee eens.
De tags van de foto komen wel mee (zojuist even gecheckt en zowel het apparaat waarmee de foto is genomen als de datum/tijdnotering wordt weergegeven).
Over de kwaliteit durf ik geen uitspraak te doen, het enige wat ik zie is dat het .jpg bestand ongeveer 1,2 MB groot is.

jerdefox 12-01-16 14:35

Ik heb ze via icloud fotobibliotheek gedownload en dan lukt het wel.

al blijft het een omweg die ik liever niet zou zien.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.