iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Enorm Dataverbruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170249-enorm-dataverbruik.html)

ismars 07-01-16 20:30

Enorm Dataverbruik
 
Beste,
Sinds een kleine 3 weken heb ik enorm veel verbruik van data.
Het begon in het buitenland, ik had bij mobiele data alles uitgeschakeld behalve whatsapp.
De eerste 3 dagen ging het prima zoals het hoorde, daarna begon de teller te lopen.
Dataverbruik was er zo doorheen, ik een nieuwe bundel aangeschaft en getest met whatsapp door deze ook geen toestemming te geven voor mobiel verbruik maar zelfs met alle apps dicht bleef de teller lopen.
Nu terug in Nederland heb ik na 4 dagen alweer 1500mb verbruikt. Ik heb alle apps verwijderd die er het laatste zijn opgezet(maar kan het niet zijn want tijdens mijn verblijf in t buitenland heb ik niks erop gezet en de eerste 3 dagen verbruikte ik misschien 8mb per dag dus zoals t hoort) heb hier ook op de site een boel gelezen. Ook de toestemming teniet gedaan om de iCloud drive met data te versturen(je gaat van alles verzinnen als je t niet meer weet)
Hebben meer mensen hier last van of een idee wat het probleem is?
Is er iets van een app of op een andere manier mogelijk om te zien waar je data specifiek aan op gaat..?

Scooter 07-01-16 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ismars (Bericht 1015125)
Beste,
Sinds een kleine 3 weken heb ik enorm veel verbruik van data.
Het begon in het buitenland, ik had bij mobiele data alles uitgeschakeld behalve whatsapp.
De eerste 3 dagen ging het prima zoals het hoorde, daarna begon de teller te lopen.
Dataverbruik was er zo doorheen, ik een nieuwe bundel aangeschaft en getest met whatsapp door deze ook geen toestemming te geven voor mobiel verbruik maar zelfs met alle apps dicht bleef de teller lopen.
Nu terug in Nederland heb ik na 4 dagen alweer 1500mb verbruikt. Ik heb alle apps verwijderd die er het laatste zijn opgezet(maar kan het niet zijn want tijdens mijn verblijf in t buitenland heb ik niks erop gezet en de eerste 3 dagen verbruikte ik misschien 8mb per dag dus zoals t hoort) heb hier ook op de site een boel gelezen. Ook de toestemming teniet gedaan om de iCloud drive met data te versturen(je gaat van alles verzinnen als je t niet meer weet)
Hebben meer mensen hier last van of een idee wat het probleem is?
Is er iets van een app of op een andere manier mogelijk om te zien waar je data specifiek aan op gaat..?

staat gewoon bij je instellingen- Mobiel netwerk

ismars 07-01-16 21:27

De Mb's/Gb's die onder de apps staan bij je mobiele netwerk zijn dit de Mb's die de apps verbruiken? Als ik deze dus opnieuw in zou stellen dan zie ik hoeveel Mb's de apps afzonderlijk zouden verbruiken?
Verklaart alleen nog niet het probleem, ik had alle apps bij mobiel netwerk uitgezet en nog steeds werden er Mb's verbruikt dan zou je zeggen dat het probleem niet ligt bij de apps die in dit rijtje staan

XIII 07-01-16 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ismars (Bericht 1015130)
Verklaart alleen nog niet het probleem, ik had alle apps bij mobiel netwerk uitgezet en nog steeds werden er Mb's verbruikt dan zou je zeggen dat het probleem niet ligt bij de apps die in dit rijtje staan

Dan druk je op de regel "Systeem" en kijk je wat iOS zelf verbruikt.

1500 MB lijkt mij wel voor iOS, tenzij je de Persoonlijke Hotspot aan hebt staan en zwaar gebruikt (maar dat lijkt me in jouw geval niet van toepassing).

ismars 07-01-16 23:26

Waar kan ik de regel systeem vinden, die zie ik nergens staan?
Hotspot staat altijd uit inderdaad

trimix 08-01-16 07:54

ook ververs op de achtergrond van apps uitzetten ook icloud synchronisatie enz fotos en documenten Als je alle apps afsluit en alleen whatsapp open zetten
dan eens kijken of het nog zo hoog is

XIII 08-01-16 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ismars (Bericht 1015134)
Waar kan ik de regel systeem vinden, die zie ik nergens staan?

Instellingen | Mobiel netwerk

En dan de laatste regel in de lange lijst "Gebruik mobiele data voor:" (die lijkt als enige niet op de alfabetisch juiste plek te staan).

ismars 08-01-16 21:01

Thanks.
Had alles al uitstaan verder, nu ook systeem zien staan.
Ik ga het allemaal eens een paar dagen peilen

cynthiar 08-01-16 23:45

Heb je siri ook uit staan?

Snader 17-01-16 08:16

Ik lees hier bijna mijn verhaal. Tijdens de kerstvakantie begonnen met onverklaarbaar dataverbruik en sinds terug in Nederland al 6,3 GB aan mobiele data verbruikt, waaronder 4,9 GB door 'documenten en synchronisatie' van het systeem. Had iCloud Drive via mobiel netwerk al uitstaan, net als andere iTunes/iCloud diensten die alleen via Wi-Fi mogen bijwerken.

Ik heb afgelopen woensdag 30+ min met Apple Support aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk doorverbonden met de senior advisor ios, die niet verder kwam dan Wi-Fi-assistentie uit te zetten.

Probleem niet opgelost, ga morgen weer bellen.

Wat opvalt, is dat ook de andere iPhone hier in huis op hetzelfde account alsmede de iPad met simkaart hier last van hebben, al is het in mindere mate omdat deze minder gebruikt worden.

ismars 18-01-16 10:50

Ik heb nog steeds geen oorzaak gevonden, jij ziet nog ergens waar het mis gaat.
Alles staat uit bij me en er is niks wat aangeeft waar de Gb's naartoe vliegen.

Snader 18-01-16 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ismars (Bericht 1015645)
Ik heb nog steeds geen oorzaak gevonden, jij ziet nog ergens waar het mis gaat.
Alles staat uit bij me en er is niks wat aangeeft waar de Gb's naartoe vliegen.

Dus als ik het goed begrijp: wanneer je naar Instellingen > Mobiel netwerk gaat, dan staat er bij 'mobieledatagebruik' huidige periode niet het aantal mb's/gb's wat je daadwerkelijk hebt verbruikt?

ismars 18-01-16 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snader (Bericht 1015649)
Dus als ik het goed begrijp: wanneer je naar Instellingen > Mobiel netwerk gaat, dan staat er bij 'mobieledatagebruik' huidige periode niet het aantal mb's/gb's wat je daadwerkelijk hebt verbruikt?

Precies en dus niet in mijn voordeel :)

Snader 19-01-16 13:23

Weet je zeker dat het niet aan je provider ligt? Heb je je dataverbruik al eens bijgehouden met een andere app (bijv. dataman)?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.