iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   2e hands iphone 6 met icloud lock eigenaar weigerd lock eraf te halen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170533-2e-hands-iphone-6-icloud-lock-eigenaar-weigerd-lock-eraf-halen.html)

kevinaerox 21-01-16 00:23

2e hands iphone 6 met icloud lock eigenaar weigerd lock eraf te halen
 
Mijn zusje heeft via Facebook een iphone 6 gekocht van een 18 jarige dame die bij mijn broertje in de klas gezeten heeft. Het is haar eerste iphone en wist helemaal niet van het bestaan van de icloud lock.
Het toestel stond al helemaal op fabriek instellingen toen ze hem ging bekijken en na wat stappen te hebben voltooid moest ze Wi-Fi verbinding hebben en dat had ze buiten niet dus heeft ze het toestel gekocht en thuis verder gegaan. Ze is naar het adres gereden dat opgegeven was en daar stond de dame haar op te wachten echter blijkt nu dat ze daar dus helemaal niet woont! Het toestel heeft nu een icloud lock en de dame (Facebook chat hebben we bewaard) zegt de telefoon uit icloud te hebben verwijderd en reageerd niet meer op berichten van mijn zusje of van mij. Het toestel staat volgens i centre in Dordrecht niet in verloren of gestolen. ik ben hiervoor al bij een Apple store geweest dit was het eerste wat ik dacht toen we erachter kwamen dat deze k*t niet op het opgegeven adres woont . De jongen in de winkel zei mij dat er manieren zijn Alleen kan hij mij die niet vertellen?

Nu is mijn vraag of iemand toevallig weet of ik met het bewijs van de chat inclusief foto's van de telefoon in die chat en de dame die reageerd dat ze niks gaat doen, toch op de een of andere manier die icloud eruit kan laten halen?

Ik ben er een beetje bang voor maar hoop niet dat we nu een onderzetter van €400 hebben :-(

RWK 21-01-16 03:36

Je zou op hier kunnen controleren of het toestel gelocked is op iCloud. Zo ja, kan je vrij weinig doen. Zo niet? Dan zou je het toestel even moeten herstellen via iTunes, en dan zou je als het goed is gewoon het toestel weer gebruiken.

Ik weet trouwens niet hoe de iCentre in Dordrecht dit gecheckt heeft, want dat kunnen zij niet. Apple kan ook niet kijken of iets gestolen geregistreerd staat. Er kan alleen gecontroleerd worden of een iPhone een iCloud lock status heeft.

ballegooier 21-01-16 04:57

Even een dfu herstel proberen.
Als de vorige eigenaar het toestel daadwerkelijk verwijderd heeft uit iCloud dan zal dit de oplossing zijn om het toestel te kunnen gebruiken.

kevinaerox 21-01-16 08:32

Ze hebben het serie en imei nummer doorgebeld. Hij heeft een kleine 10 min aan de lijn gehangen eer hij antwoord kreeg. Als ik het toestel verbind met internet krijg ik ook geen melding in beeld alleen dat ik een Apple id en ww moet ingeven.

Herstel heb ik geprobeerd via iTunes maar dit heeft niks opgeleverd. Dus dan ben ik pech heb als ik het goed begrepen heb

Bedankt voor de reacties in ieder geval

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 januari 2016 om 09:33 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 1015785)
Je zou op hier kunnen controleren of het toestel gelocked is op iCloud. Zo ja, kan je vrij weinig doen. Zo niet? Dan zou je het toestel even moeten herstellen via iTunes, en dan zou je als het goed is gewoon het toestel weer gebruiken.

Ik weet trouwens niet hoe de iCentre in Dordrecht dit gecheckt heeft, want dat kunnen zij niet. Apple kan ook niet kijken of iets gestolen geregistreerd staat. Er kan alleen gecontroleerd worden of een iPhone een iCloud lock status heeft.

De man vertelde mij dat het toestel niet op gestolen of verloren stond alleen op een activeren lock of zoiets.

Wally© 21-01-16 11:28

Simpel...de verkoper heeft geen apple id gelinkt met deze iPhone...'fabrieksinstelling' is waarschijnlijk de set-up app... Toestel werd dus onterecht te koop aangeboden...Enige optie is via de politie aangifte doen...En dan maar hopen...

trimix 21-01-16 18:38

ten eerste kan de vorige eigenaar gewoon de iphone via www.icloud.com uit haar apple account verwijderen als die iphone uitstaat daar hoef je dus niks aan te doen
ten tweede stuur mij even een pm ik kan je wellicht helpen als eerste optie niet werkt
als die iphone niet in gestolen modus staat althans

ballegooier 22-01-16 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinaerox (Bericht 1015795)
Herstel heb ik geprobeerd via iTunes maar dit heeft niks opgeleverd.

Ik bedoelde een dfu herstel, dus geen gewoon herstel. Maar dat heeft alleen zin als het klopt dat de eigenaar zegt zijn iPhone uit iCloud verwijderd te hebben. En daar lijkt het niet op....

kevinaerox 13-04-16 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 1015807)
Simpel...de verkoper heeft geen apple id gelinkt met deze iPhone...'fabrieksinstelling' is waarschijnlijk de set-up app... Toestel werd dus onterecht te koop aangeboden...Enige optie is via de politie aangifte doen...En dan maar hopen...

Omdat hij niet als verloren opgegeven staat of gestolen kan ik of de politie er niks mee. ik heb het toestel nog steeds maar altijd nog als decoratie stuk:(

PatjeBoem 14-04-16 03:03

Als je het aankoopbewijs hebt kunt u wel apple contacteren en met dat bewijsje kunnen zie die wel deblokkeren maar dat is ook de enige manier dat ze het willen doen , dus zonder kasticket of factuur ben je verloren

faire4u 14-04-16 12:45

Er zijn ook een aantal die dmv zgn nand flash het toestel kunnen wissen zodat jij daarna je eigen id kan gebruiken.

peerenbooms 14-04-16 15:08

Topic is gestart op 21 januari na drie maanden zal de ts al wel een oplossing hebben

iPhoneAlot 14-04-16 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1019943)
Topic is gestart op 21 januari na drie maanden zal de ts al wel een oplossing hebben

Even lezen. Gisteren nog niet...

peerenbooms 15-04-16 10:45

Sorry je hebt gelijk, had dat over het hoofd gezien:O

topware 21-04-16 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinaerox (Bericht 1019919)
Omdat hij niet als verloren opgegeven staat of gestolen kan ik of de politie er niks mee. ik heb het toestel nog steeds maar altijd nog als decoratie stuk:(

De politie kan er zeker wel wat mee, jij zegt dat je bewijs hebt dat je hem van haar hebt gekocht.
Ook ik heb ongeveer zoiets mee gemaakt, en aangifte gedaan, en alles loopt nu al via de officier van Justitie. Dus je kunt zeker wel naar de politie stappen en aangifte doen.

Als je niets doet heb je idd een duren onderzetter.

DennusziPhone3GS 26-06-16 18:15

ik heb hetzelfde probleem!!
alleen is mijn iPhone 6 wel helemaal van mij en de bon aanwezig, bij de tele2 gekocht, alleen gisteren heb ik dus een beta versie ios 10 geinstalleerd en daarna eraf gehaald omdat deze teveel bugs had, nou naderhand iphone met de computer hersteld en deze vraag nou oom een C*****@yahoo.com apple id?! ik weet niet waar het vandaan komt, ik moest om de beta te krijgen een profiel installeren en zo kon ik aan ios 10 komen.
wat kan ik nou het beste doen?
DFU en herstellen lukt niet want hij blijft vragen om dat ID..
als ik hem naar apple NL kan brengen, zitten daar ook kosten aan?

RWK 26-06-16 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS (Bericht 1022569)
ik heb hetzelfde probleem!!
alleen is mijn iPhone 6 wel helemaal van mij en de bon aanwezig, bij de tele2 gekocht, alleen gisteren heb ik dus een beta versie ios 10 geinstalleerd en daarna eraf gehaald omdat deze teveel bugs had, nou naderhand iphone met de computer hersteld en deze vraag nou oom een C*****@yahoo.com apple id?! ik weet niet waar het vandaan komt, ik moest om de beta te krijgen een profiel installeren en zo kon ik aan ios 10 komen.
wat kan ik nou het beste doen?
DFU en herstellen lukt niet want hij blijft vragen om dat ID..
als ik hem naar apple NL kan brengen, zitten daar ook kosten aan?

Als jij de aankoopbon hebt, is er niks aan de hand en kan Apple het toestel kosteloos unlocken. Voortaan maar geen profielen van het net installeren, voorkom je dit soort dingen ermee. :-)

Guest-20180925190238 26-06-16 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS (Bericht 1022569)
...alleen gisteren heb ik dus een beta versie ios 10 geinstalleerd en daarna eraf gehaald omdat deze teveel bugs had,

Rootfs dmg van iOS 10 Beta is niet versleuteld. Als je dat ipsw image van een obscure website hebt geplukt kan daar van alles en nog wat inzitten, ook heel vieze dingetjes.

DennusziPhone3GS 26-06-16 19:36

ja precies, dan zou mijn iphone moeten worden opgestuurt neem ik aan? of moet ik dan zelf naar apple in denhaag of haarlem etc moeten reizen om dat daar te laten doen, aangezien ik het doosje van m'n iPhone tijdens het verhuizen ben kwijt geraakt.. :/
geen idee of ik dit hier mag posten maar ik had de beta van youtube. kanaal is van EverythingApplePro dus het zag er wel echt legit uit en de beta deed het. update OTA gedaan en daar stond het op, maar idd. vieze dingetjes zijn met m'n iphone gebeurd.. en nu dus geforceerd een Samsung moeten gebruiken

Guest-20180925190238 26-06-16 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS (Bericht 1022575)
ja precies, dan zou mijn iphone moeten worden opgestuurt neem ik aan?

Dat kan ook telefonisch. Je zal in ieder geval een heel goed verhaal moeten verzinnen. Apple helpt nooit als er ongelukken gebeuren met Beta firmware. Ook niet als het legale Beta firmware uit het Apple Developer Portal is. Ben ervaringsdeskundige.

Succes gewenst. :-)

DennusziPhone3GS 26-06-16 20:15

dus kortom, als apple zelf niet kan helpen zit ik nog 1,5 jaar vast aan een telefoon die ik dan niet kan gebruiken? toffe service dan..

edje-ken 26-06-16 21:11

Hoezo toffe service dan.
Jij verkloot zelf je foon door iets erop te zetten wat niet voor jouw bestemd is en waar je dus niet aan hoort te komen.
Ik heb dan geen medelij met iemand als het niet goed komt.

MCNO 26-06-16 21:20

Pijnlijke les.

Waarom zet je er eigenlijk 1) een beta, 2) van een of andere duistere site op??

Wellicht heeft de leverancier er wel lol in om zoveel mogelijk iphone's te killen.

Je opent ook elke link die je per email ontvangt? :eek:

DennusziPhone3GS 26-06-16 21:22

juist niet, het was een of ander profiel bestandje die je moest installeren, wat dus ook bij de originele apple werkte (paar jaar geleden ook op mn iPod touch gedaan) dus ik dacht dat het wel goed zat. niet dus.

Guest-20180925190238 26-06-16 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennusziPhone3GS (Bericht 1022581)
juist niet, het was een of ander profiel bestandje die je moest installeren...

En in "dat een of ander profiel bestandje" kan men toch de assets aanpassen:

http://www.imgdumper.nl/uploads9/577...t_21.26.43.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads9/577...t_21.29.16.jpg

Dat doen die Pangu en Taig Chinezen ook om jailbreaks te injecteren. Blijf ver weg van al die illegale toestanden. Succes verder met AppleCare. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.