iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   AMac onderzoekskosten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170811-amac-onderzoekskosten.html)

boydblox 03-02-16 20:31

AMac onderzoekskosten?
 
Hallo,


In Augustus vorig jaar was mijn iPhone 6 kapot, dus heb m naar de AMac te Eindhoven gebracht. Ze zouden de telefoon opsturen, en ze gingen er naar kijken. Kreeg paar dagen later een mailtje: Je iPhone 6 Spacegrey kan worden opgehaald in de Amac Store te Eindhoven Demer.

Hieronder tref je het reparatieverslag aan:

Bij diagnose van het toestel is geconstateerd dat deze is opengemaakt door een derde partij. De kosten voor het repareren van de iPhone overstijgen hierdoor de aanschaf waarde, de iPhone is daarom total loss.

Bij het ophalen van het product dient een bedrag van € 42,50 te worden voldaan.

Vergeet bij het ophalen niet om het afgiftebewijs, dat je hebt ontvangen bij het inleveren van je iPhone 6 Spacegrey, mee te nemen. Een ID-bewijs mag ook, mits de hierop vermelde naam overeenkomt met de naam zoals vermeld in ons systeem.

We zien je graag langskomen in de winkel.

Vertrouwende je hierbij voldoende te hebben geīnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Amac Eindhoven Demer



Ik had van te voren niks gehoord over Onderzoekskosten. Ik dacht laat maar zitten dan ik gebruik wel een andere telefoon. Zat er nou toch weer aan te denken en zou m toch graag terugwillen (ivm dat ik volgende maand een nieuw toestel mag kiezen, en oude in moet leveren). Ik vind het oplichterij, ze doen niks aan mijn telefoon en ik moet 42,50 gaan betalen als ik m terug wil. Wat kan ik het beste doen? Ik ga geen 42,50 betalen voor als ze er niks aan doen.


Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 03-02-16 20:36

Zelfde antwoord als in jouw vorige topics over dit "probleem":

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...verklaard.html

XIII 03-02-16 20:44

Was dat echt in augustus 2015? Hebben ze dat toestel dan nog wel?

Hoe lang moet Amac dat ding voor je bewaren?

boydblox 03-02-16 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1016504)
Was dat echt in augustus 2015? Hebben ze dat toestel dan nog wel?

Hoe lang moet Amac dat ding voor je bewaren?

Geen idee. Kreeg in December weer het zelfde mailtje van de AMac. Lijkt me niet dat ze die weg gaan gooien ofzo.

XIII 03-02-16 20:52

Als ze hun algemene voorwaarden volgen ben je de pineut:

9.9 Bewaartermijn reparatie

Indien de Koper, al dan niet op basis van garantie, A-Mac opdracht heeft gegeven tot reparatie van een Product en het Product wordt niet binnen drie maanden nadat het Product gereed is, tegen betaling van het wegens onderzoek of reparatie verschuldigde bedrag afgehaald door de koper, dan wordt de koper geacht afstand te hebben gedaan van het ter reparatie ingeleverde Product ten behoeve van A-Mac. De Koper zal alsdan A-Mac vrijwaren voor alle aanspraken van derden met betrekking tot deze zaak. De Koper blijft ook na afstand te hebben gedaan van het Product de onderzoek- en/of reparatiekosten verschuldigd.

Algemene voorwaarden

boydblox 03-02-16 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1016507)
Als ze hun algemene voorwaarden volgen ben je de pineut:

9.9 Bewaartermijn reparatie

Indien de Koper, al dan niet op basis van garantie, A-Mac opdracht heeft gegeven tot reparatie van een Product en het Product wordt niet binnen drie maanden nadat het Product gereed is, tegen betaling van het wegens onderzoek of reparatie verschuldigde bedrag afgehaald door de koper, dan wordt de koper geacht afstand te hebben gedaan van het ter reparatie ingeleverde Product ten behoeve van A-Mac. De Koper zal alsdan A-Mac vrijwaren voor alle aanspraken van derden met betrekking tot deze zaak. De Koper blijft ook na afstand te hebben gedaan van het Product de onderzoek- en/of reparatiekosten verschuldigd.

Algemene voorwaarden

Bedankt voor je antwoord! Ik heb de Amac zojuist een mailtje gestuurd of ik mijn iPhone nogsteeds kan ophalen. Heb er ook bij vermeld dat ik het erg vreemd vind dat ik 42,50 moet betalen, terwijl dit niet van te voren is gemeld, en omdat ze niks aan mijn iPhone hebben gedaan.

faire4u 04-02-16 09:51

QUOTE: Heb er ook bij vermeld dat ik het erg vreemd vind dat ik 42,50 moet betalen, terwijl dit niet van te voren is gemeld, en omdat ze niks aan mijn iPhone hebben gedaan.

niet om je te stangen, maar lees in je eerste bericht dat ze hem hebben onderzocht (en uit dat onderzoek is vast komen te staan dat een 3de partij deze heeft geopend) maw Amac heeft hem onderzocht (dus wel wat gedaan) vandaar de 40,- onderzoek kosten, maar niet gerepareerd !

Affinity 04-02-16 10:29

In je allereerste thread antwoord je niet op de vraag of je homeknop een originele is of niet.

Waarschijnlijk niet.

Ik snap ook niet waarom AMac zegt dat je toestel door 3en is opengedaan, zij zijn zelf "derden" en zij kunnen dat onmogelijk controleren vermoed ik, enkel Apple kan dat. Dus zij hebben gewoon uw GSM doorgestuurd naar Apple? Ofwel hebben ze er zelf eerst aan geprutst (indien uw homeknop toch origineel was), en dan doorgestuurd waardoor Apple zegt dat hij door "derden" opengedaan is. Als je homeknop niet origineel was dan hebben ze hem wss ook gewoon doorgestuurd naar Apple en daar rekenen ze dan 42 euro voor aan lol?

Hoe dan ook, dom dat je niet gewoon meteen je garantie via Apple claimed, dan had je nu geen zorgen :/

iPhoneAlot 04-02-16 10:53

@boydblox
Jij verwacht kennelijk dat de tijd die aan diagnose wordt besteed gratis moet zijn als er geen reparatie op volgt. Jij biedt een toestel ter reparatie aan, dan is het toch glashelder dat daar kosten uit volgen, ongeacht het eindresultaat!

Affinity 04-02-16 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1016529)
@boydblox
Jij verwacht kennelijk dat de tijd die aan diagnose wordt besteed gratis moet zijn als er geen reparatie op volgt. Jij biedt een toestel ter reparatie aan, dan is het toch glashelder dat daar kosten uit volgen, ongeacht het eindresultaat!

Hij zat wellicht nog in de garantieperiode? Maar ja indien de aankoop niet gedaan is bij AMac dan is het inderdaad logisch dat hij deze kost moet betalen.

boydblox 04-02-16 16:44

Kijken jullie hier eens na: https://mobile.twitter.com/apramac/status/601314341565112320

Deze man heeft zelfde probleem, hoeft geen onderzoekskosten te betalen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 februari 2016 om 17:02 ----------

Laat ook maar zitten. Kreeg net bericht van Amac dat het niet onder garantie valt. Betaal de 42,50 wel gewoon voor iets waar ze van tevoren niks over gezegd hebben. Geldwolven

Blazez 04-02-16 21:08

Geldwolven, oplichters . . . grote woorden om tegen een bedrijf te zeggen. Je hebt zelf aan het toestel gesleuteld/laten sleutelen. Dan kan je er van uit gaan dat alle garantie vervalt.
Als je even de moeite neemt om je eerst in te lezen, kan je weten dat een homeknop vervangen gegarandeerd problemen oplevert. Toch doen.
In de voorwaarden staat dat ze onderzoekkosten kunnen berekenen, hierin zijn ze niet de enige.
Je hebt zelf niet eerst navraag gedaan en (neem ik aan) eerlijk verteld dat er aan het toestel geknutseld is.

En dan nog steeds geen enkele zelfreflectie, maar de "schuld" bij de winkel leggen. en ze op een openbaar forum voor oplichters en geldwolven uitmaken.
Sorry, maar ik heb daar moeite mee. Zal je vast niet met me eens zijn.

o ja, voordat je daarover start. Nee, ik werk niet bij mac, apple of wat dan ook.

Affinity 05-02-16 08:07

Amac is toch zelf een 3e partij of ben ik verkeerd.... Amac is toch geen Apple?

Fonny 12-05-16 18:22

IPHONE 6plus
 
Ik heb mijn IPhone 6plus 128gb met flinken gebreken ook bij AMAC afgegeven, en nā twee dagen al bericht retour dat er niet aan mankeerde...
Na retour ontvangst Contact opgenomen met Apple support...
Om 'n lang verhaal kort te houden. Na 3dagen nieuwe iPhone ontvangen...

Maar wel onderzoek kosten kwijt en niets meegedaan volgens mij !!

RWK 12-05-16 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonny (Bericht 1021032)
Ik heb mijn IPhone 6plus 128gb met flinken gebreken ook bij AMAC afgegeven, en nā twee dagen al bericht retour dat er niet aan mankeerde...
Na retour ontvangst Contact opgenomen met Apple support...
Om 'n lang verhaal kort te houden. Na 3dagen nieuwe iPhone ontvangen...

Maar wel onderzoek kosten kwijt en niets meegedaan volgens mij !!

Als je onderzoek kosten daar betaald hebt, terwijl Apple je toestel gewoon heeft omgeruild, zou ik teruggaan naar de Amac om je geld terug te vragen. Zij hebben geen juiste diagnose verricht en dit kan je dus bewijzen aan gezien Apple jou toestel dus wel heeft omgeruild! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.