iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   2e hands iphone 5s kopen ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170884-2e-hands-iphone-5s-kopen.html)

ad9007i 08-02-16 11:46

2e hands iphone 5s kopen ?
 
beste leden,

Ik heb op eBay een refurbished iPhone 5s gezien voor een mooie prijs (€230). Nu is dit nog het geld waard ? Binnenkort komt de iPhone 5se uit en vraag me dan ook af of de prijs van die iPhone 5s gaat dalen ? De iPhone 6(s) en iPhone 7 zijn geen optie wegens de prijs.

Affinity 08-02-16 13:56

Persoonlijk zou ik zeggen als ge een nieuwe niet kan of wil betalen, koop dan een ander merk..

Tenzij je natuurlijk van de onschuldige buurvrouw een 5S op de kop kan tikken.

Andere websites en dergelijke zou ik voor geen haar vertrouwen.

mrboolean 08-02-16 15:20

Ik zou bijzonder huiverig zijn om een iPhone te kopen via internet die je niet persoonlijk kan inspecteren. De kans is te groot dat je er eentje koopt met simlock of iCloud lock. Zoek er liever eentje uit die je kan ophalen bv op dit forum.

Afgezien daarvan is het een hele goede prijs. Refurbished betekent dat ze opgeknapt en in bijna nieuwstaat zijn.

ad9007i 08-02-16 16:05

Apple Iphone 5s 32GB Factory Unlocked Space Grey 0885909781591 | eBay

deze zag ik enkele dagen geleden... En ze hebben er al aardig wat verkocht

Guest-20180925190238 08-02-16 16:10

Niet slecht! 141 negatieve waarderingen in één maand (en 2073 in één jaar). :rolleyes:

peerenbooms 08-02-16 16:32

235000 positieve waarderingen dat is dan nog geen 1 procent negatieve. Doen het beter dan apple store. En overigens als je met PayPal betaald op eBay heb je koperbescherming.

Dus als je een claim hebt gewoon je geld terug.

ad9007i 08-02-16 17:01

Als iemand een goedkoop alternatief heeft om een iphone 5s te kopen plaats het hier maar :)

vespresso 08-02-16 20:19

325 € op groupon 😉

iNemesis 12-02-16 14:46

Groupon is ook niet altijd even goed. Heb laatst een "huilende dame" aan de lijn gehad. Bleek telefoon Tmobile usa lock te hebben en ook nog blacklisted (dus niet kosjer). Dus is ook geen garantie.

Zou goed zoeken, altijd zelf ophalen en controleren.

Affinity 12-02-16 14:52

Ik heb eens een 2de hands 5S gekocht voor mijn vrouw destijds.

Als je iets of wat vertrouwd bent met het internet kan je meestal de goede er wel uithalen..

Zonder racistische opmerkingen te maken weet je ook wel van welk type mensen je beter geen iPhone van koopt.

Ik vond er eentje in een boerendorpje en de aanbieder was een vrouw die de 6 Plus van haar zoon overgekocht had en daarom de 5S wegdeed... Zo iemand moet je kunnen vinden imo. Het toestel live eens gaan keuren en direct meegenomen.

Je hebt ook de liefhebbers/freaks die hun oude toestellen verkopen (maar dat is meestal een week voor/na release van de nieuwe iPhone).
Die herken je ook makkelijk door bvb "1 jaar oud bij release gekocht, altijd in hoes, altijd screensaver, en het beste vanal nog 1 jaar Apple garantie...". Zelf ben ik 1 van zulke verkopers, bij release van de 7 zal mijn 6S in perfecte nieuwstaat verkocht worden.

rsnhakan 12-02-16 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1016862)
Zelf ben ik 1 van zulke verkopers, bij release van de 7 zal mijn 6S in perfecte nieuwstaat verkocht worden.

Even afkloppen! Je weet maar nooit :D

trimix 12-02-16 18:29

230 euro voor een mooie iphone 5s is zeker aan de lage kant zeker als ze zeggen dat deze refurbished zou zijn , nieuw scherm en buitenkantje kosten al samen meer als 100 euro dus lijkt me sterk

en via ebay iets kopen met paypal is bijna altijd 100% afgedekt klopt het niet wat in de advertentie staat kun je gewoon een claim neerleggen bij paypal
dus als nagelaten word te vermelden dat er een simlock of icloudlock opzit kun je dat claimen bij paypal

ik zou eerder genept kunnen worden bij iemand thuis ergens afspreken op een vaag adres enz enz

en alle info kun je checken via het imei nummer
garantie,simlock,icloudlock enz enz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.