//

Batterij iPhone 3G

Batterij iPhone 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tommyf16 Hoeveel augustus komt ie dan uit in turkije? want ik ben daar t/m 6augustus. Er werd bij de media markt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-08-08, 17:19
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommyf16 Bekijk bericht
Hoeveel augustus komt ie dan uit in turkije? want ik ben daar t/m 6augustus.
Er werd bij de media markt in Ankara (hoofdstad) gezegd dat deze in augustus in de winkels zou komen (ik had het in juli gevraagd) Voor de rest heb ik het niet nagevraagd.

İk zal als ik terug ben van de middelanse zee even langs de media markt gaan
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-08-08, 17:21
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Er werd bij de media markt in Ankara (hoofdstad) gezegd dat deze in augustus in de winkels zou komen (ik had het in juli gevraagd) Voor de rest heb ik het niet nagevraagd.

İk zal als ik terug ben van de middelanse zee even langs de media markt gaan
Ehh

Hij is al terug in Nederland

Hij geeft aan daar te zijn TOT 6 augustus
  #23  
Oud 13-08-08, 19:35
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

weetje,je kan ook gewoon een nieuwe batterij kopen,want de iphone 3g heeft een batterij die je neit hoeft te solderen.je kan hem dr zo in klikken als je de achterkant dr af hebt
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #24  
Oud 13-08-08, 22:50
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

@legacy
Kan die klant van je dat niet vertellen? Ik weet er niks van. Googelen ook niet gelukt?
__________________
iFuEUck = Apple laat europeanen 1€ voor 1$ betalen, terwijl de euro inmiddels $1,50 waard is.
  #25  
Oud 28-08-09, 11:36
Ouïstiti Ouïstiti is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly Bekijk bericht
Nee, ze hebben tegen de batterij gezegt dat ie alleen de ladingen van het net moet mee tellen......

Kijk, een batterij is een chemisch fabriekje, zoek het maar eens op op wiki hoe het exact werkt. Maar door het opladen en ontladen neemt telkens de kracht van de batterij af.

Er zijn wel een aantal factoren die invloed hebben.
De temperatuur waarop je de batterij bewaard (over het algemeen is het verstandig hem kouder te bewaren, bijv. bij 15 graden celcius). Hoge temperaturen kunnen de levensduur van een batterij drastisch verlagen!! Dit betekent niet dat ik je adviseer je iphone in de koelkast te bewaren!!! Dat heeft weer andere zeer nadelige effecten.
En hoever je hem laat ontladen, de DOD (Depth of discharge). Afhankelijk van het type batterij heeft dit meer en minder invloed. In het algemeen kun je stellen dat geheel ontladen niet goed is voor de batterij. Laad hem bijvoorbeeld normaal gesproken op als hij op 30-40% staat. Maar eerder is natuurlijk nog beter.
Verder de spanning waar je de batterij mee oplaad heeft veel invloed, ik denk overigens dat er tussen usb en netspanning geen verschil is.
De snelheid waarmee je oplaad. Door de batterij snel op te laden beschadig je de batterij meer dan bij langzaam opladen. Ik denk dat het daarom verstandig is om op je usb op te laden.

@legacy; de standaard is dat men aangeeft hoeveel herladingen leiden tot 80% capaciteit van de oorspronkelijke capaciteit (ik weet niet zeker of apple deze standaard gebruikt). Na 400 volledige herladingen zal gemiddeld gezien de batterij nog 80% van zijn oorspronkelijke capaciteit hebben. Dit is redelijk recht evenredig. Na 1000 herladingen zal de capaciteit dus nog ca. 50% zijn. Dus, inderdaad je zult het toestel dan nog gewoon kunnen gebruiken, maar je moet hem dan regelmatiger opladen. Overigens denk ik dat Apple bedoelt met een volledige lading: laden vanaf 20% (de eerste waarschuwing) tot 100% vol.
Ivm met wat je zei over de temperatuur: ik heb mijn iPhone een aantal dagen geleden een tijd lang per ongeluk in de zon laten liggen. Toen ik hem vastnam, verbrandde ik mij bijna aan het toestel. Ik ben bang dat de batterij van mijn geliefde speeltje voorgoed kapot is aangezien hij sinds die dag nog amper een halve dag meegaat, terwijl hij (2G-model, 8GB, US, 1,5 jaar oud) steeds trouwe dienst heeft geleverd en anderhalf jaar telkens ongeveer twee dagen met één nacht ertussen meeging. Plots niet meer dus.
Zou dit nog op te lossen zijn op een of andere manier? Ifix.com ken ik, maar lijkt mij een zeer kostelijke oplossing? Of ga ik alvast sparen voor een 3GS?

(btw: ik dacht altijd dat mijn iPhone het op een dag zou begeven door hem te laten vallen, of dat ik hem zou verliezen ofzo. Echt behoorlijk frustrerend dus dat het op zo een dwaze manier is moeten gebeuren)
  #26  
Oud 28-08-09, 14:16
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ga maar sparen voor een 3GS
reparatie is minstens 150 euro denk ik hoor, dat zou ik er niet voor overhebben in ieder geval, zou lkkr voor de 3GS gaan dan

ow en btw: netspanning of laden via usb maakt wel degelijk een groot verschil.
netspanning gaat de batterij langer mee (langer zo van je kan er langer mee vooruit, bijv. 2 dagen ipv 1,5 ofso, niet dat de batterij langerrrr mee gaat) nja hoop dat t duidelijk is
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 batterij ric12 iPhone algemeen 9 12-11-10 13:00
iPhone 4 Batterij PepeTheNit iPhone algemeen 1 24-10-10 21:42
Batterij iphone 4 Davidduzy Archief 1 31-07-10 12:12
iPhone Batterij Blaster iPhone algemeen 5 13-09-09 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.