iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij iPhone 3G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17090-batterij-iphone-3g.html)

DertKesh 22-07-08 15:09

Batterij iPhone 3G
 
Hallo,

İk ben in Turkije, ik ging hier even langs bij de Media Markt.
Hier vroeg ik een medewerker of de iPhone al te koop was, zo niet wanneer deze hier te koop zou zijn.

Hij vertelde mij dat de iPhone 3G pas in augustus te koop aangeboden zal worden (ik ben tot eind augustus in Turkije). Ook vertelde hij mij dat deze zonder abo te koop zal zijn en de prijs rond 1000 YTL (omgerekend 528€) ligt. Hierbij zei hij dat hij niet weet of het om de 8GB of 16GB versie gaat.

Ook vroeg hij mij waarom ik perse om de iPhone vroeg.. hij vertelde erbij dat de iPhone een nadeel heeft: De batterij van de iPhone gaat 1,5 jaar mee.. en de iPhone heeft geen reserve batterij. Dat kan dus problemen opleveren. Dus kan je na 1,5 jaar in problemen komen (volgens die meneer)

ik vroeg mij af wat jullie hierover iets weten of gehoord hebben en of dit klopt enz.

macgreek 22-07-08 21:59

Bul@#it!!
de batterij van de iPhone is anders dan de gewone telefoons.
ook zoiets met een Nokia dat je 'm eerste leeg moet maken en dan een dag lang opladen helemaal vol.

dus het zelfde geldt ook voor het levensduur van de batterij: RUMORS!!

Trax 23-07-08 13:21

Hoe behandel je dan best een nieuwe iphone 3g batterij? Thuiskomen van de winkel en dan helemaal opladen, maar wat dan? Of moet je nergens naar kijken?

macgreek 23-07-08 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trax (Bericht 151202)
Hoe behandel je dan best een nieuwe iphone 3g batterij? Thuiskomen van de winkel en dan helemaal opladen, maar wat dan? Of moet je nergens naar kijken?

inderdaad helemaal opladen anders is je iPhone binnen 10-15 min leeg, niet dat erg is maar je wil toch graag mee spelen?:p
Het maakt helemaal niks uit of je 'm helemaal oplaad of je lat 'm leeg lopen en daarna opladen.

Redchilly 23-07-08 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 150269)
hij vertelde erbij dat de iPhone een nadeel heeft: De batterij van de iPhone gaat 1,5 jaar mee.. en de iPhone heeft geen reserve batterij.

Damn, en ik dacht dat mijn Nokia het lang bleef doen :eek:
Na een week moet hij al weer aan de lader en heeft ook geen reserve batterij.

Maar zonder gekheid, hoe zou hij dit kunnen weten??
Zelfs de 1e generatie bestaat nog geen 1,5 jaar.
Kortom, wat de rest ook al zegt, complete onzin!!

Swiftly 23-07-08 15:28

Het is niet helemaal onzin. Het klopt zelfs wat hij zegt.

Apple zelf geeft namelijk (officieel!) aan dat de batterij 400 maal opgeladen kan worden. Daarna dient hij vervangen worden. Als je hem dus redelijk intensief gebruikt en dagelijks oplaad, dan kun je 400 dagen voort. Dat is ongeveer 1 jaar en 1 maand. Als je hem af en toe een dag niet gebruikt kun je het langer doen met je batterij.

Ik weet niet, wat voor apple het criterium is om te stellen dat "hij vervangen moet worden", is dat 10%, 25%, 50% van de oorspronkelijke capaciteit?? Ik weet dit niet.

Over het vervangen van de batterij. De batterij kan wel vervangen worden, dit kun je alleen niet zelf doen.
Je dient hier over even bij Apple navraag te doen. Ik meen dat je hem moet opsturen. Je bent hem dan ca. 2 weken kwijt. (ik weet dit laatste niet zeker, checken jullie dit zelf nog even)

postbus31 23-07-08 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly (Bericht 151302)
.....Apple zelf geeft namelijk (officieel!) aan dat de batterij 400 maal opgeladen kan worden. ......

Met de opmerking dat het 400x volledige ladingen betreft!

Brecht 23-07-08 18:15

En moest het idd zo zijn dat de batterj vervangen moet worden hebben we natuurlijk nog de garantie, nu onze toestellen officieel zijn!

kdhoe 23-07-08 18:23

De batterij is niet stuk na 400x. Deze verliest gewoon capaciteit. Dit staat op de apple site:

Charge Cycles
A properly maintained iPhone battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 400 full charge and discharge cycles. You may choose to replace your battery when it no longer holds sufficient charge to meet your needs.

Tommyf16 25-07-08 00:28

Hoeveel augustus komt ie dan uit in turkije? want ik ben daar t/m 6augustus.

roger666 26-07-08 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 150269)
Hallo,

İk ben in Turkije, ik ging hier even langs bij de Media Markt.
Hier vroeg ik een medewerker of de iPhone al te koop was, zo niet wanneer deze hier te koop zou zijn.

Hij vertelde mij dat de iPhone 3G pas in augustus te koop aangeboden zal worden (ik ben tot eind augustus in Turkije). Ook vertelde hij mij dat deze zonder abo te koop zal zijn en de prijs rond 1000 YTL (omgerekend 528€) ligt. Hierbij zei hij dat hij niet weet of het om de 8GB of 16GB versie gaat.

Ook vroeg hij mij waarom ik perse om de iPhone vroeg.. hij vertelde erbij dat de iPhone een nadeel heeft: De batterij van de iPhone gaat 1,5 jaar mee.. en de iPhone heeft geen reserve batterij. Dat kan dus problemen opleveren. Dus kan je na 1,5 jaar in problemen komen (volgens die meneer)

ik vroeg mij af wat jullie hierover iets weten of gehoord hebben en of dit klopt enz.

Klopt inderdaad, ik heb de 3G nou ongeveer 1 jaar en 6 maanden en hij gaat niet meer aan.

netvista 26-07-08 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger666 (Bericht 153881)
Klopt inderdaad, ik heb de 3G nou ongeveer 1 jaar en 6 maanden en hij gaat niet meer aan.

Als jij de 3G al 1 jaar en 6 maanden hebt had je wel een primeur zeg! Had je hem zelfs nog eerder dan Steve Jobs himself. ;)

dpz 27-07-08 00:21

ik neem aan dat dit ook een joke was..

grungie 27-07-08 10:00

Levensduur batterij Iphone
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly (Bericht 151302)
Het is niet helemaal onzin. Het klopt zelfs wat hij zegt.

Apple zelf geeft namelijk (officieel!) aan dat de batterij 400 maal opgeladen kan worden. Daarna dient hij vervangen worden. Als je hem dus redelijk intensief gebruikt en dagelijks oplaad, dan kun je 400 dagen voort. Dat is ongeveer 1 jaar en 1 maand. Als je hem af en toe een dag niet gebruikt kun je het langer doen met je batterij.

Wanneer je de Iphone via het USB-kabeltje aansluit laadt de batterij toch ook op. Telt dit mee in de laadcycli? Ik sluit de Iphhone meermaals per dag aan op mijn laptop om te synchroniseren.

Neworder78 27-07-08 18:38

De accu gaat heus wel langer dan 400 ladingen mee. Alleen net zoals bij elke accu neemt de levensduur ervan af. Ik heb zelf ook een ibook en die accu neemt ook af naarmate je hem vaker oplaadt etc. Is gewoon normaal en hoort bij het product. Dus wellicht dat je na die 400x opladen misschien 30min korter kunt bellen oid. Valt dus allemaal reuze mee. En het beste is om de accu eerst volledig leeg te laten lopen en dan volledig op te laden.

Ilv 27-07-08 20:40

Maak je niet druk meid, na 400 ladingen is er toch weer een nieuwe iPhone uit!?! ;)
Even een vraagje, ik ben echt een leek, klopt het dat je tijdens het opladen van de iphone niks anders kunt doen als hij uitstaat? Ik krijg hem niet meer aan..

The Legacy 10-08-08 16:06

Hey ppl.,

Ik ben manager van een grote telecom zaak,. En ervaring met die batterijen is er genoeg. Dit zijn gewoon standaard 1400 mah lithium-ion batterijen 3e generatie. niet 400 keer op te laden maar 1000 keer :) na 400 keer begint de kwaliteit iets te verminderen.
Daarnaast moet een batterij altijd eens in de zoveel tijd zijn max en min kennen. Laat hem dus ook eens helemaal leeg lopen en overlaad hem dan. Dit helpt wel degelijk. 1 keer per 2 weken is genoeg!

Maar ik weet misschien nog iets leuks maar ik kan dit nergens terugvinden helaas :( Nokia bied naast zijn standaard batterijen ook een "s" versie aan. Dit is met een verhoogt aantal Mah. Een van mijn klanten kon door deze batterij zijn toestel een 3 weken gebruiken zonder lading als gemiddelde beller. terwijl zei daar normaal minder dan een week mee doet. een verhoging van minimaal 300% standby en bellen dus !

Ik wil zo enorm graag weten of Iphone ook zo'n oplossing heeft! De gemiddelde externe batterij word geleverd met 1000 Mah dat is 400 Mah minder dan de ingebouwde batterij. Heeft iemand ooit zon oplossing kunnen aantreffen op het net???

The Legacy 10-08-08 16:09

batterij opladen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilv (Bericht 154440)
Maak je niet druk meid, na 400 ladingen is er toch weer een nieuwe iPhone uit!?! ;)
Even een vraagje, ik ben echt een leek, klopt het dat je tijdens het opladen van de iphone niks anders kunt doen als hij uitstaat? Ik krijg hem niet meer aan..

Hey gozer/babe ;) bij een iphone 3G klopt dit niet. Via de pc hoor jij je iphone volledige te kunnen gebruiken. Ook via de hoofdlading via het nutsnet is dat normaal! dus ik zou mits het een irritatie vormt even terug naar de winkel gaan voor garantie. Na 2 weekjes moet hij dan weer in orde zijn

PS: allemaal lees mijn vorige blog ook ff en help aub

Swiftly 11-08-08 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grungie (Bericht 154064)
Wanneer je de Iphone via het USB-kabeltje aansluit laadt de batterij toch ook op. Telt dit mee in de laadcycli? Ik sluit de Iphhone meermaals per dag aan op mijn laptop om te synchroniseren.

Nee, ze hebben tegen de batterij gezegt dat ie alleen de ladingen van het net moet mee tellen......:p

Kijk, een batterij is een chemisch fabriekje, zoek het maar eens op op wiki hoe het exact werkt. Maar door het opladen en ontladen neemt telkens de kracht van de batterij af.

Er zijn wel een aantal factoren die invloed hebben.
De temperatuur waarop je de batterij bewaard (over het algemeen is het verstandig hem kouder te bewaren, bijv. bij 15 graden celcius). Hoge temperaturen kunnen de levensduur van een batterij drastisch verlagen!! Dit betekent niet dat ik je adviseer je iphone in de koelkast te bewaren!!! Dat heeft weer andere zeer nadelige effecten.
En hoever je hem laat ontladen, de DOD (Depth of discharge). Afhankelijk van het type batterij heeft dit meer en minder invloed. In het algemeen kun je stellen dat geheel ontladen niet goed is voor de batterij. Laad hem bijvoorbeeld normaal gesproken op als hij op 30-40% staat. Maar eerder is natuurlijk nog beter.
Verder de spanning waar je de batterij mee oplaad heeft veel invloed, ik denk overigens dat er tussen usb en netspanning geen verschil is.
De snelheid waarmee je oplaad. Door de batterij snel op te laden beschadig je de batterij meer dan bij langzaam opladen. Ik denk dat het daarom verstandig is om op je usb op te laden.

@legacy; de standaard is dat men aangeeft hoeveel herladingen leiden tot 80% capaciteit van de oorspronkelijke capaciteit (ik weet niet zeker of apple deze standaard gebruikt). Na 400 volledige herladingen zal gemiddeld gezien de batterij nog 80% van zijn oorspronkelijke capaciteit hebben. Dit is redelijk recht evenredig. Na 1000 herladingen zal de capaciteit dus nog ca. 50% zijn. Dus, inderdaad je zult het toestel dan nog gewoon kunnen gebruiken, maar je moet hem dan regelmatiger opladen. :D Overigens denk ik dat Apple bedoelt met een volledige lading: laden vanaf 20% (de eerste waarschuwing) tot 100% vol.

The Legacy 12-08-08 18:50

batterij
 
Okay dan maar heb je ook info over de legendarische SUPER batterij ?
Hij moet ergens te halen zijn. Ik weet dat ze kort na productie nagemaakt worden maar of dat zo betrouwbaar is ? :)

1 ding staat vast., het moet verkrijgbaar zijn. Maar waar en hoe is dan nog de vraag ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.