iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   blokkeren van telefoonnummer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/170933-blokkeren-telefoonnummer.html)

assiev 11-02-16 10:16

blokkeren van telefoonnummer
 
Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje. Ik heb sinds 4 weken de iphone 6S en alles is perfect gegaan met het overzetten. Dacht ik :-)
Waar ik even mee zit is het blokkeren van telefoonnummers. Ik had een nummer geblokkeerd maar sinds gisteren kwam ik er achter dat diegene me gewoon kan bellen. Want mijn toestel ging gewoon over. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dus niet weet toen ik diegene geblokkeerd had op mijn iphone 5S of het toen wel werkte. Het nummer heb ik geblokkeerd via
Instellingen/Telefoon/Geblokkeerd en het nummer toegevoegd.
Wie kan mij zeggen hoe het komt dat dit niet werkt en wie kan mij een tip geven wat ik het beste kan doen.
Vast hartstikke bedankt voor jullie reactie's

Vriendelijke groet,
Astrid

Guest-20180925190238 11-02-16 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door assiev (Bericht 1016817)
Het nummer heb ik geblokkeerd via
Instellingen/Telefoon/Geblokkeerd en het nummer toegevoegd.

Nummers kan ik niet toevoegen, wel contacten. En dat werkt. Bij voorkeur de telefoonnummers in het contact in internationale notatie zetten. Dus: +32 12 12345678

assiev 11-02-16 14:12

Ja oke.......contacten dan. Maar moet het nummer dan wel met +31 beginnen?
Want daarmee beginnen ze. Dus ik weet niet waarom ik degene dan nog naar voren komt in mijn scherm en mijn telefoon gewoon overgaat.

Werner1963 11-02-16 20:17

Probeer eens met het contact te verwijderen daarna opnieuw ingeven als contact en blokkeren


Ook dit
Om een telefoonnummer te blokkeren moet deze niet aanwezig zijn in je contacten en kun je dus op basis van het nummer deze blokkeren. Anonieme bellers kunnen niet worden geblokkeerd. Volg hiervoor onderstaande stappen.

• Open Instellingen
• Navigeer vervolgens naar ‘Telefoon’, ‘Berichten’ of ‘FaceTime’
• Tap op de optie ‘Geblokkeerd’

mucki 15-02-16 16:43

Ja als hij zijn nummer onderdrukt kan je het niet blokkeren spijtig want ik heb een hekel aan mensen die hun nummer verbergen

iPhoneAlot 16-02-16 05:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mucki (Bericht 1017030)
Ja als hij zijn nummer onderdrukt kan je het niet blokkeren spijtig want ik heb een hekel aan mensen die hun nummer verbergen

Dat is een functie die ik mis in iOS. We hebben een telefonische stalker die onze vaste lijn belaagt, maar daar staat inmiddels een filterkasje voor; onze mobiele nummers zijn nog altijd 'vrij wild'.

Werner1963 16-02-16 08:40

Als je niet gestoort wenst te worden door de beltoon van een onderdrukt nummer, maak dan een stille ringtone aan en gebruik deze als standaard ringtone.
Al je contacten moet je nu wel een specifieke ringtone geven.

Let wel op. Personen die wel hun nummer meezenden hoor je nu ook niet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.