iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple ID kwijt, (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/171032-apple-id-kwijt.html)

Euser 15-02-16 22:45

Apple ID kwijt,
 
ik heb een gebruikte iphone4s gekocht, maar ne zit er een apple id op van de verkoper, en deze weet de gegevens niet meer. hoe kan ik het omzeilen?

Guest-20180925190238 15-02-16 22:48

Een iCloud Activation Lock is niet te omzeilen.

satwolf 15-02-16 22:49

Met de originele aankoop bon contact opnemen met Apple.

peerenbooms 16-02-16 00:03

Dat vraag ik me af of je met de originele aankoop bon Apple je die geeft immers de bon is op naam en die klopt niet meer.
Lijkt me dat de verkoper hier achter aan moet gaan.
Of is de bon en dus eventuele garantie over draagzaam???

iPhoneAlot 16-02-16 03:59

De garantie zit op het toestel. Overdraagbaar is niet aan de orde. De originele aankoopbon bewijst dat het geen 'gevonden' toestel is. Ik vermoed en hoop dat zonder die bon (of het transactienummer) niets mogelijk is.

Affinity 16-02-16 10:14

Ik vermoed dat er NIETS mogelijk is met of zonder bon.

Enkel de persoon (eigenaar) van het Apple ID zal hier iets aan kunnen doen, lijkt mij logisch.

Een Apple ID staat op naam en adres van iemand, enkel die iemand zal er iets aan kunnen doen vermoed ik.

Guest-20180925190238 16-02-16 10:23

Is de WHO (World Health Organisation) al op de hoogte van dit probleem? Die Apple ID amnesie begint nu toch écht pandemische vormen aan te nemen. :rolleyes:

iPhoneAlot 16-02-16 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1017088)
Is de WHO (World Health Organisation) al op de hoogte van dit probleem? Die Apple ID amnesie begint nu toch écht pandemische vormen aan te nemen. :rolleyes:

Apple-mug?

Affinity 16-02-16 13:45

Citaat:

Ik verwijderd de iCloud.
Sounds legit

trimix 17-02-16 18:40

check hem via imei nummer of deze clean of lost is dan weet je wat er mogelijk is

en ja zonder aankoopbon doet apple niks

Maccerend 18-02-16 02:30

Het internet begint er vol mee te staan:)... Maar wat er steeds meer gebeurt is dat mensen die hun eigen apparaat na een herstel ineens gelockt zien staan in vaak 1****@qq.com 2***@qq.com etc etc... Deze apparaten zijn dus legitiem. Apple weet van dit probleem, al heel lang maar ze doen er niks aan.

ballegooier 18-02-16 04:13

Klopt. Ik lees dit zowat dagelijks.

Onbegrijpelijk dan Apple dit laat liggen.

trimix 18-02-16 08:48

meestal gebeurt een hack via phising dus eigenaars krijgen een vaag sms je of email dat hun iphone is gevonden ,en om even in te loggen op icloud.com met apple id en wachtwoord Maar het rare is als mensen zelf niet via icloud.com het verloren toestel in lost mode zetten de find my iphone modus dus niet als gestolen staat en dan is fmi wel te laten verwijderen
Hoe dit kan zal ik hier niet vermelden omdat ik dan weer een hoop commentaar krijg van diversen mensen hier

iPhoneAlot 18-02-16 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maccerend (Bericht 1017211)
Het internet begint er vol mee te staan:)... Maar wat er steeds meer gebeurt is dat mensen die hun eigen apparaat na een herstel ineens gelockt zien staan in vaak 1****@qq.com 2***@qq.com etc etc... Deze apparaten zijn dus legitiem. Apple weet van dit probleem, al heel lang maar ze doen er niks aan.

Wat ik mis in jouw verhaal is een lekkere complottheorie!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.