iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/171132-app-zorgt-voor-disfunctioneren-4generatie.html)

JohSa 21-02-16 14:48

App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie
 
Beste Iculture leden

Ik ben er achter gekomen dat er een of andere app is die er voor zorgt dat 4G niet (volledig) functioneert! Helaas heb ik niet kunnen achterhalen welke app dit veroorzaakt! Als ik mijn tel kaartje in een ander toestel stop doet alles het wel. (email en internet). Ik heb vodafone gebeld en hun het probleem voorgelegd maar daar werd ik ook niet veel wijzer van, Het enige wat daaruit kwam was dat waarschijnlijk mijn tel stuk was en ik nu weer een nieuw en duur abonnement heb laten aanpraten. Hierdoor kon ik namelijk een nieuw toestel uitkiezen (van 5s naar 6s plus) Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Niets is minder waar. Bij het terugzetten van een back-up met alle apps er weer in blijkt het dus wederom niet te werken op mijn nieuwe Iphone. 1 voor 1 apps verwijderen heeft ook geen soelaas geboden. Ik kan wel 4G gebruiken als ik de tel als nieuw configureer, maar ja, dan heb ik dus niet alle apps meer tot mijn beschikking en er zitten vrij kostbare bij. Stiekem hoop ik dat er iemand is die mij wel kan helpen met advies rondom dit vreemde probleem? Alvast bedankt voor jullie tips en hulp!

Guest-20180925190238 21-02-16 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohSa (Bericht 1017358)
Ik ben er achter gekomen dat er een of andere app is die er voor zorgt dat 4G niet (volledig) functioneert!

Hoe uit zich dat disfunctioneren van 4G?

Otje82 21-02-16 15:27

Of een Back-up met jailbreak restanten terug gezet?

JohSa 21-02-16 17:17

App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie
 
Bedankt voor de snelle reacties!

@Timosha Disfunctioneren uit zich als volgt. Wel Email maar geen Internet pagina's die open gaan. "Safari kan de pagina niet openen. omdat uw iphone niet is verbonden met het internet" is de melding die ik krijg als ik internet opstart.

@Otje82 Jailbrake daar heb ik niets mee en wil ik graag niet aan beginnen. toch bedankt voor het meedenken!

Guest-20180925190238 21-02-16 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohSa (Bericht 1017369)
Wel Email maar geen Internet pagina's die open gaan. "Safari kan de pagina niet openen. omdat uw iphone niet is verbonden met het internet" is de melding die ik krijg als ik internet opstart.

Geen enkele app uit de Apple App Store kan zoiets veroorzaken. Ergo, jouw conclusie klopt niet. Dit lijkt meer op verkeerde APN instellingen. En dat is iets wat jouw provider moet kunnen oplossen.

TouchMe 21-02-16 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohSa (Bericht 1017358)
Ik kan wel 4G gebruiken als ik de tel als nieuw configureer, maar ja, dan heb ik dus niet alle apps meer tot mijn beschikking en er zitten vrij kostbare bij.

Die staan toch gewoon in je aankoop geschiedenis?

JohSa 21-02-16 18:36

App zorgt voor disfunctioneren 4Generatie
 
@Timosha.

Thks, Maar hoe verklaar je dan dat wanneer ik mijn simkaartje in een ander toestel stop. alles wel werkt? Of wanneer ik mijn toestel als nieuw configureer zonder back-up terug te zetten ook gewoon werkt?. En APN is allemaal gecontroleerd door mij en Vodafone!? Bovendien heb ik ook een nieuw simkaartje gekregen met het nieuwe toestel Helaas ook zonder resultaat.
zo raar dit probleem maar vrees toch echt dat dit te wijten is aan een (niet volledig gecheckt) app!

- Het betreft een nieuw toestel
- Het betreft een nieuwe simkaart
- Zonder back-up werkt hij prima in mijn nieuwe iphone
- In een ander toestel werkt mijn kaartje en 4g prima
- Na back-up terug te zetten op eigen toestel werkt internet via 4G of < niet!

Snap r niets meer van....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2016 om 18:37 ----------

@Touchme

Tuurlijk! Das waar! thks

Guest-20180925190238 21-02-16 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohSa (Bericht 1017385)
Thks, Maar hoe verklaar je dan dat wanneer ik mijn simkaartje in een ander toestel stop. alles wel werkt?

Dat verklaart men niet door naar een app te wijzen. In dat andere toestel zullen de APN instellingen correct zijn.

Citaat:

Of wanneer ik mijn toestel als nieuw configureer zonder back-up terug te zetten ook gewoon werkt?
Omdat de APN instellingen dan weer juist staan. Die komen dan fris gewassen en gestreken uit de carrier bundle. En omdat de APN instellingen in de carrier bundle zitten kan jij die niet controleren.

Affinity 21-02-16 19:02

Herstel desnoods als nieuw toestel, en download al je apps manueel terug, zou niet lang mogen duren als je bij de App Store gewoon bij je "aankopen" gaat kijken en daar alles aantikken om te downloaden.

JohSa 21-02-16 19:16

@timosha thks maar live.vodafone.com is live vodafone.com en dat is echt wel oke (APN) Nou weet ik niet zoveel van alles af als jullie maar opzoeken via internet geeft me een link naar vodafone waar ik kon terug zien hoe deze apn instellingen zouden moeten zijn. geloof me dat is allemaal oke!

@Affinity dat is wel een goed plan, wel omslachtig maar oke als remedie...

Guest-20180925190238 21-02-16 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohSa (Bericht 1017395)
@timosha thks maar live.vodafone.com is live vodafone.com en dat is echt wel oke (APN)

Je hebt gelijk. Sorry! Ik was er écht van overtuigd dat Vodafone een door Apple gecertificeerde provider is die carrier bundles gebruikt. Blijkbaar is dat niet het geval.

http://www.imgdumper.nl/uploads9/56c...t_19.21.57.jpg

JohSa 21-02-16 19:56

@timosha aah goed bedoeld van je toch? Maar voorlopig ben ik er nog niet uit :-(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.