iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bezoek genius bar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/171202-bezoek-genius-bar.html)

pdavie2311 24-02-16 12:20

Bezoek genius bar
 
Vrijdag as heb ik een afspraak staan in Oberhausen bij genius bar. Nu heb ik een probleem dat ik nog niet eerder heb gehoord, na bellen met Apple Store Haarlem, zij ook niet. Mijn beeldscherm zit scheef in de behuizing, dwz, linkerkant heeft minder ruimte dan rechterkant en staat dus niet symmetrisch.

De tekst begint dan ook niet mooi aan de linkerkant, storende factor.

Als ik daar kom vrijdag, wat doen ze? Schermreparatie? Refurbished? Nieuw toestel? Niets? Telefoon kostte 839,- euro, mag je 100% verwachten toch?

Toestel komt ook uit oberhausen. Mijn eerste bezoek aan genius bar, vandaar dat ik benieuwd ben? Moet ik nog geld meenemen of wat?

Thanx!!

Affinity 24-02-16 12:28

Je kon toch ook gewoon je product laten oppikken aan je deur? Dan heb je na maximum 5 werkdagen een nieuw/hersteld/refurbished toestel terug.

Tenzij je liever zelf naar de winkel gaat, maar waarom dan Oberhausen? Is dat de dichtst bijzijnde?

Je kan nooit weten wat voor toestel je terugkrijgt.
Als het een herstelling is die te lang zal duren (denk ik) dat ze eerder gewoon meteen een swap doen, dat kan ofwel een refurb ofwel een nieuw toestel zijn.
Refurb heeft dezelfde kwaliteit van een "nieuw correct werkend toestel".
Vaak komt je vervangtoestel in een wit neutraal doosje en dat kan dus een refurb of een splinternieuw toestel zijn heb ik mij laten vertellen door Apple Support, je kan het zelf onmogelijk nagaan en je zal zelf ook geen verschil merken.

pdavie2311 24-02-16 13:59

Oberhausen idd het dichtst bij voor mij..Moet je een eventueel nieuw toestel betalen/voorschieten? Dit ivm pin limiet in buitenland van mijn bank...

Thanx

Affinity 24-02-16 14:32

Je hebt geen keuze.

Vroeger had je de optie een nieuw toestel mits opleg van 30 euro, nu doen ze dat niet meer.

Het wordt dus 1 van de 3:
- Je eigen hersteld toestel
- Een refurb
- Een nieuw (waarschijnlijk afhankelijk van de refurb voorraad).

pdavie2311 24-02-16 17:54

Thx! Maar een refurb of een nieuwe, hoe doen ze dat? Nieuwe factuur en eerst betalen? Anders moet ik langs de bank gezien ik de waarde van de iPhone niet in 1x kan voldoen wegens limiet in buitenland, max 500,-

Affinity 24-02-16 17:57

Zolang je toestel nog onder garantie is zullen ze gewoon jouw toestel in beslag nemen en je een andere meegeven. Zonder papierwerk.

pdavie2311 24-02-16 20:34

Haha! Dat is hij. Hij is van begin oktober 2015. Dus nog geen 5 maand oud…Dank voor de info. Ik neem gewoon alles mee. Doosje/oplader/oortjes (nieuw) en bon…Zit ik altijd goed lijkt me..

Sergiano 24-02-16 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 1017601)
Haha! Dat is hij. Hij is van begin oktober 2015. Dus nog geen 5 maand oud…Dank voor de info. Ik neem gewoon alles mee. Doosje/oplader/oortjes (nieuw) en bon…Zit ik altijd goed lijkt me..

heft niet. Ik ben vandaag ook geweest en onmiddellijk nieuwe gekregen. Enkel de iphone volstaat. Ze controleren alles adhv itemnummers. Daar zijn ze alles mee waar en wnr gekocht etc.
Lader en oortjes nemen ze niet terug aangezien je een nieuwe krijgt in een leeg doosje

pdavie2311 24-02-16 21:29

Wat was jouw probleem dan? Welke Apple Store ben jij geweest? Ik ben benieuwd..

Sergiano 24-02-16 21:41

Er was gin tonic in m'n iPhone gelopen. Waardoor m'n volume knoppen en power button niet meer "klikten" bij indrukken maar wel functioneerden. Natuurlijk niets gezegd vd vloeistof maar aangezien ze het niet normaal vonden heb ik direct een nieuwe gekregen. Had eveneens niets mee van accessoires. Gewoon nieuwe iPhone in wit doosje gekregen

Affinity 24-02-16 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 1017607)
Er was gin tonic in m'n iPhone gelopen. Waardoor m'n volume knoppen en power button niet meer "klikten" bij indrukken maar wel functioneerden. Natuurlijk niets gezegd vd vloeistof maar aangezien ze het niet normaal vonden heb ik direct een nieuwe gekregen. Had eveneens niets mee van accessoires. Gewoon nieuwe iPhone in wit doosje gekregen

Het befaamde witte neutrale doosje. Dat is dus een refurb of een nieuwe.

Meestal het eerste

Sergiano 24-02-16 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017612)
Het befaamde witte neutrale doosje. Dat is dus een refurb of een nieuwe.

Meestal het eerste

Wat hebben mensen toch tegen een refurb. Apple kennende zal die wel goed gecontroleerd zijn..

Affinity 25-02-16 00:40

Zeg ik dat ik iets tegen refurbs heb? Refurbs zijn gelijkwaardig aan nieuwe toestellen.

Sergiano 25-02-16 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017616)
Zeg ik dat ik iets tegen refurbs heb? Refurbs zijn gelijkwaardig aan nieuwe toestellen.

Doelde niet op jou hoor. :) sry als het zo overkwam

Sergiano 25-02-16 14:13

Hoe is het afgelopen

pdavie2311 25-02-16 18:43

Ga morgen...

pdavie2311 26-02-16 13:56

Vandaag lukt niet..maandag over een week maar even heen. Nog tijd zat, zit nog dik in garantie, dus...

Affinity 26-02-16 14:03

Ze kunnen hem natuurlijk ook gewoon ophalen bij je thuis

Sergiano 26-02-16 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1017676)
Ze kunnen hem natuurlijk ook gewoon ophalen bij je thuis

Zijn kaartlimiet was 500 euro. Je hebt minstens de waarde vd iPhone nodig. Maar idd dan heb je binnen de dag een nieuwe

Affinity 26-02-16 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 1017678)
Zijn kaartlimiet was 500 euro. Je hebt minstens de waarde vd iPhone nodig. Maar idd dan heb je binnen de dag een nieuwe

Je hebt 0 euro limiet nodig... Vroeger kon je kiezen voor een nieuwe iPhone en dan "reserveerden" ze het bedrag op je creditcard tot ze je "kapotte" iPhone ontvangen hebben.

Deze optie bestaat helaas niet meer...

Ze pikken hem wel nog op en brengen je een vervangtoestel na 3-5 werkdagen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.